Gå til innhold

Baby 10 måneder, bare tull på nettene, og ekstremt mye trøtt/suttrete på dagtid. Flere som har det sånn?Tips???

Adamarie

Anbefalte innlegg

Her er det bare kaos og jeg holder på å bli gal. Hun våkner som regel opp hver annen til halvannen time HELE natten, og hyler/vil tas opp, står i senga og vræler. Noen ganger går det å roe med smokk, andre ganger er det hyling opp til to timer. Jeg nattammer fremdeles, har prøvd holde det til kl 23 ca og så kl 3-4, så 06.00 (morgen), men det har sklidd mye ut i perioder fordi jeg er så utslitt (og har en tre åring..). Men nå holder jeg på å bli gal. Ønsker å slutte å nattamme, men har liksom ikke energi til å ta kampen. Noen som har noen tips?

Vi har prøvd å følge hysj-metoden til Karin Naprhaug, men det funker dårlig (funka bra med forrigemann, men ikke nå), har selvsagt faste rutiner etc rundt legging og prøver få henne til å sovne i våken tilstand.. Hun har fått fem tenner og det ser ut som det kommer endel til, men er det vanlig de er så mye plaget av det?

På dagtid er hun mye blid, men veldig mye trøtt også (naturligvis, siden det er så mye tull på nettene) våken fra 6.15 ca, sover igjen 9.30-10.45, våken til 13.00 sover så til 14.45 og så er hun våken til legging kl 18.30. Har fått tips på helsestasjonen om å holde henne våken fra 15.00 men det er jo et helvetes maraton frem til legging. Hun er trøtt igjen allerede i 16-tiden, og sutrer stort sett frem til legging/vil være OPPÅ meg/sitte bli lest bok for eller noe...

Jeg skjønner ikke hvorfor hun er så grinete, hun er også veldig blid i perioder, det må sies, en skikkelig utadvendt søt baby som smiler, tuller og ler masse. Går fort opp og fort ned...

Noen andre som har det sånn? Og hva kan det være? Tenner? Har vært hos legen sjekka om det kan være noe annet (halsbetennelse, øre etc, men alt ser bra ut...) snufs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd med smertestillende. Da merker du fort om det er smerter ved tannfrembrudd... (Paracet virker ikke som sovemedisin, så om du merker forskjell er det fordi det var noen smerter som kunne dempes.)

Jeg ville nok også ammet mer om natta dersom det funker. Whatever works for you, om hun sovner av amming så får du jo mer søvn av det. Ditto for samsoving - noe søvn er bedre enn ingen søvn (jeg sover dårlig med ungene i senga, men heller dårlig søvn enn ingen søvn). Avvenning kan man evt ta senere (feks. i en periode med færre nye tenner), det er kjipt, men det funker jo det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første var veldig plaget med tennene i den alderen, hadde en mnd hvor vi ikke sov mer enn 45 min sammenhengende... vi har bestemt at vi skal gi paracet tidligere hvis det blir sånn med minstemann også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bør prøve å skyve siste lur om hun ikke blir vanskelig å legge.. Prøv f.eks. At hun står opp 15:30 etter siste lur. Da blir hun ikke så trøtt på ettermiddag...

Anonymous poster hash: 54958...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mnd her...

Vi har første lur ca 8-830..andre lur er etter middag ca 14.30-15. Da er det ikke slit fram til natta..men hender vi må finne senga rett etter 18. Vi sliter med å legge, må kose rygg til hun sovner, men hun reiser seg ofte hele tiden..å så trøtt..skjønner ikke. Natta er det alt fra 1 til 5 oppvåkninger..men bank i bordet tirsdagsnatta sov hun for første gang hele natta..skjer det igjen tro? Hun får en flaske ved 23-01 tida, spørs når hun våkner. I natt våknet hun først 23 og fikk mat, så våknet hun halv fem..tror du hun skulle sove igjen? Neida..fy f altså.

Skjønner ingenting, hvorfor hele natta på tirsdag? Hvorfor ikke mer? Hvorfor urolig ellers? Sliten mor...

Hvordan er det med mat?

Her spises det lite..vil heller ha mme og velling. Lurer på om hun sliter med å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det der hørtes veldig likt ut slik vi hadde det! (9mnd)

Var hos legen og sjekket ørene ol, tenkte at det måtte være noe fysisk.. Snakket med helsesøster og hun foreslo nattavenning av puppen, men det orket jeg ikke tenke på der og da! Var såååå sliten.

Men så tenkte jeg på dette en uke, og følte meg veldig klar da jeg hadde fått max 2t sammenhengende søvn på natta over lang tid!

Jeg har en super mann som tok seg av dette på natt da... Baby'n sover på eget rom, og pappan gikk inn når han våknet. Har vært bittelitt gråt, men ga seg så fort han ble løftet opp.. Etter et par netter fikk vi endelig soooove igjen, gikk veldig bra. Nå kanskje han våkner 1-2 ganger, får da litt vann,smokken og kosen så sovner han igjen selv :)

Anonymous poster hash: 36523...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...