Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Hvordan bli kvitt dette?! Forslag til shampoo/balsam? Vasker med Head&Shoulders, funker ikke.. Anonymous poster hash: 8385a...453
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 grunnen til at man får dette er silikon i sjampo som fåes kjøpt i butikk. frisørsjampo har ikke like mye silikon. jeg får slags kvisegreier i hodebunnen om jeg har brukt en sjampo for lenge.frisørsjampo er myye dyrere, men er mye mer drøy å. prøv det. hvis ikke det hjelper kan du prøve noe som heter fungoral el. som de har på apoteket..men da tror jeg ikke du skal ha sår i huet. så hvis det ikke går over ville jeg kontakta lege. Anonymous poster hash: b1709...978
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Du har jo antagelig tørr hud og eksem og da hjelper ikke head&shoulders som er laget mot flass (sopp i hodebunnen). Ta en prat med de på apoteket, det finnes flere produkter som hjelper når du har det så ille som nå, de hjelper deg å finne frem i jungelen. Jeg har atpopisk eksem selv, og hodebunn som klør, blir irritert og tørr (i dårlige perioder med eksem, små sår osv). Jeg er veldig glad i shampoen til Vishy, den gjør at de gode periodene stort sett dominerer og det er nå sjelden jeg har veldig utbrudd i hodebunnen. Anonymous poster hash: 0018f...a77
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har samme problem og hos meg ble det så ille at jeg oppsøkte hudlege. Da hadde jeg gått slik i over 1 år uten at noe av det jeg prøvde selv egentlig hjalp. Jeg begynte også å miste litt hår pga det. Hos meg viste det seg å være en blanding av veldig tørr hodebunn (men jeg får fort fett hår likevel...jippi liksom) og betennelse i hodebunnen. Jeg er på en langtidskur nå og er blitt mye bedre. Sårene er så godt som borte, "flassen" (det er ikke flass) er vesentlig mye bedre og det klør ikke lenger. Jeg bruker Aco sin Shampo fra apoteket, denne godkjente hudlegen. Jeg må unngå alt de selger på vanlige butikker, og helst en del av de i frisørsalonger. Jeg bør også unngå å farge håret. Min anbefaling er å oppsøke lege for å få hjelp, de har ting som virkelig fungerer! Anonymous poster hash: 1b9d6...20a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har også god erfaring med sjampo fra Vichy, brukt denne: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=3464262&c=1066&g=false&ref=search Har også god erfaring med Ginger Care fra Bodyshop. Ellers kan dette være verdt å prøve? https://www.boots.no/butikk/s/products/campaign.html?campaignId=11055366&action=O Pass på at du får i deg "bra fett", som feks Udo's choice eller lignende, hjelper godt på huden Anonymous poster hash: 315fa...714
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 det har jeg vært plaget med også. har prøvd alle butikk sjampoer og alle gjør at hodebunnen min klør og flasser og jeg får skurv/skorper i hodebunnen. Jeg kjøpte burts bees på apoteket. Den er 100% naturlige ingredienser og ingredienser. Lukter helt fantastisk godt og etter å ha brukt den en månedstid så trenger jeg ikke lenger å vaske håret hver dag og jeg har ingen kløe eller skurv i hodebunnen lengre. Tidligere ble håret fett etter en dag og måtte vaskes hver kveld. Nå holder det seg fint i to dager før det må vaskes igjen. Burts bees har også produkter til barn og baby. Bruker disse til barna våre også. Anonymous poster hash: 1bd07...8c9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Har også god erfaring med Vichy som nevnt over her. Anonymous poster hash: 1829a...64d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Og godt poeng fra anonym #6, håret trenger ikke vaskes hver dag. Om man klarer å unngå daglig hårvask over en periode vil hår og hodebunn normalisere seg og man trenger ikke så hyppig hårvask. Merker at jeg er mye bedre når jeg ikke vasker håret så ofte Anonymous poster hash: 315fa...714
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Jeg bruker ikke flass-sjampoen til vishy, men den som er for sensitiv og irritert hodebunn (den behandler hodebunnen, blå flaske) og er kjempefornøyd med den. Anonymous poster hash: 0018f...a77
Klønemor Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Har du tørre "sår" andre plasser også? For meg så hørest det ut som psoriasis, akkurat slik som jeg har det nå om vinteren når det er kaldt og tørt. Mange tørre flekker, som utvikler seg til sår. Klør som bare juling. Begynner det å væske litt når du klør mye på det? Jeg har 90% i hodebunn, og kan fort utvikle seg hvor som helst andre plasser på kroppen også. Typisk på overarmen. Det er nok sikkert ikke det du har, men jeg bare spørr siden det var så likt på meg
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Glem alle andre anbefalinger: Jeg har gått fra den ene flasssjampoen til den neste, og kastet bort utrolige mengder penger. Det er bare én shampo som trumfer alle, den får du reseptfritt på apotek, og den heter Fungegoral: http://www.apotek1.no/produkter/fungoral-sjampo-20mg-ml-60ml-49502p Flasset kommer alltid tilbake etter noen måneder eller så, men en runde med dette så forsvinner det igjen. Anonymous poster hash: 3b58c...146
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Hadde lignende problem for flere år tilbake. Kjøp Bio+ shampo og balsam, så blir du kvitt det. Anonymous poster hash: ca063...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå