Gå til innhold

Noen med store pupper som kan anbefale amme-bher?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker 80G/H eller 85G nå, regner med de vokser enda mer... Har lyst på en sånn Bravado (?) feks, men vet ikke om de kommer til å passe? Må jo være XL, men jeg er jo ikke egentlig så stor rundt :P 

Tenkte jeg skulle kjøpe en fra Change også som er ordentlig tilpasset, noen som har prøvd de? 

Og hvor mange amme-bher trenger man egentlig?

Fortsetter under...

Jeg har 70e, men har i løpet av graviditeten gått opp til 70h!! Jeg kjøpte en ammebh på next to nothing hvor de hadde ordentlige str.. Håper jeg kan fortsette å bruke den etter fødselen også og så heller gå til innkjøp av flere når jeg vet litt mer hvilken str jeg får. (Når man er utenfor hm-str så er de jo ganske dyre) Tør ikke å satse på s, m, l og xl str da jeg tror at de enten blir for store rundt eller når passer rundt så blir cupen for liten.. Men der tar jeg kanskje feil?

Change sine er gode, men har spiler. ikke alle vil ha det. Jeg bruker de og er fornøyd. Har 70 i og trenger støtte. Bestilte også en på underverker.no fra hot milk som er veldig god og uten spiler, men det er jo alltid litt styr med str på nett. Har prøvd M, L osv uten hell så det gjør jeg ikke mer:)

Jeg har tenkt til å vente til etter melka kommer med å kjøpe amme-bh egentlig, har ikke råd til å kaste bort 500 kr. på en bh som passer før fødsel :(

Next to Nothing har jeg ikke hørt om, er det butikk ell bare på nett?

Tror jeg må spørre om Bravado kan byttes hvis jeg prøver med en gang, tror de har den på Apotek1?

Det er skikkelig urettferdig å ha store pupper egentlig! Blir så irritert når andre kan handle bh-er til 150 kr. mens jeg er heldig om jeg finner en til 400 kr...

Annonse

Her går det i Change og Elle Macpherson. Enig det er urettferdig at vi må betale masse siden kjedebutikkene har maks D/E cup!

Hvor får du Elle MacPherson? Aldri hørt om bh-er fra henne... 

Det er skikkelig urettferdig! Vurderer å søke om brystforminskning når jeg har ammet!

Når kjøpte egentlig dere bher? Og hvor mange burde man eventuelt ha klar til fødselen? Er nå 32 uker og bruker størrelse 70H.

Tror dere jeg burde kjøpe ammebh etter denne strørrelsen, eller heller vente med å kjøpe? Funnet bh typer som jeg skal kjøpe, men som mange nevner her, så er det dyrt med slike type størrelser da man må handle ordentlige merker. Blir 500kr pr bh ca, så er jo litt kjedelig å handle inn feil størrelse.. :S

Når kjøpte egentlig dere bher? Og hvor mange burde man eventuelt ha klar til fødselen? Er nå 32 uker og bruker størrelse 70H.

Tror dere jeg burde kjøpe ammebh etter denne strørrelsen, eller heller vente med å kjøpe? Funnet bh typer som jeg skal kjøpe, men som mange nevner her, så er det dyrt med slike type størrelser da man må handle ordentlige merker. Blir 500kr pr bh ca, så er jo litt kjedelig å handle inn feil størrelse.. :S

Jeg hadde en før fødselen, men det forandret seg så mye at jeg måtte innom tre str. Det var vel egentlig unødvendig, men jeg kjøpte en som passet til melkespreng en uke etter fødsel. Den passet i et par uker, så ble det en mellomting mellom gravidpupper og nyfødtpupper. Har du en som er litt fleksibel så holder det sikkert med en som passer før fødsel, og så ville jeg ventet til de roet seg litt før evt neste bh ble kjøpt.

Denne gangen har jeg tenkt å vente litt lenger:)

Men er veldig individuelt. jeg har ca samme str som deg og det ble enormt, men roet seg jo relativt raskt.

Annonse

Jeg hadde en før fødselen, men det forandret seg så mye at jeg måtte innom tre str. Det var vel egentlig unødvendig, men jeg kjøpte en som passet til melkespreng en uke etter fødsel. Den passet i et par uker, så ble det en mellomting mellom gravidpupper og nyfødtpupper. Har du en som er litt fleksibel så holder det sikkert med en som passer før fødsel, og så ville jeg ventet til de roet seg litt før evt neste bh ble kjøpt.

Men er veldig individuelt. jeg har ca samme str som deg og det ble enormt, men roet seg jo relativt raskt.

Hmm,skjønner. Tror du jeg er for optimistisk om jeg kjøper en klar i 70H, eller burde jeg heller bestille 70I f.eks? 

Hmm,skjønner. Tror du jeg er for optimistisk om jeg kjøper en klar i 70H, eller burde jeg heller bestille 70I f.eks?

Det er så individuelt hvordan det blir, jeg bommet jo litt selv, men denne gangen tror jeg at jeg har en klar i en størrelse større. Om den er for stor så er det ikke krise, det blir fort sårt i starten uansett. Forrige gang ble det jo veldig store pupper, men aner ikke om det blir like vilt andre gangen.

• 3 uker senere...

Jeg har kjøpt ammetopper som jeg kommer til å bruke med en gang hvis bhen jeg har blir for liten. (Mine er stramme og man bruker jo ammeinnlegg eller ammeoppsamler, så noen dager uten støtte får jeg heller bare leve med). Jeg gikk på en spasialbutikk for undertøy og de sa; kom tilbake når babyen er født! Sist ble puppene helt enorme de første dagene og så ble de betraktelig mindre etterhvert. Tenker at jeg får bruke det jeg har de første dagene, det varer jo ikke så lenge og siden jeg nå er 70h er jo ikke alt man kan bruke.. Gidder ikke å kjøpe en dyr bh som bare varer i noen uker.. Mitt råd er å vente med innkjøpene av bh til etterpå evt kjøpe det nærmeste man kommer på hm for å kunne bruke de første dagene.. Da får an heller bare leve med at det ikke passer helt.

Bravado amme-bh kan bestilles gjennom apotek, kort leveringstid (fikk den dagen etter bestilling) og koster kr 399. Den er super god! Målene finner du på bravado sine hjemmesider og de stemmer bra etter min erfaring. Denne amme-bh har (etter min mening) store tilpasningsegenskaper,slik at den trygt kan kjøpes uprøvd,samt at brystene kan vokse en del. Den støtter godt og er meget behagelig. Jeg kjøpte bh når jeg var ca 27 uker på vei. Nå er jeg 32 og har fortsatt god plass pga. den gode elastisiteten. :)

Bor du i nærheten av Oslo? LaLina på Sthanshaugen har gode ammebh´r og fantastisk service! Change-bh'n er ikke så gode og jeg synes ikke damene som jobber der er så kompetente som de på LaLina. På Rygge Storsenter i Moss har de også en fantastisk undertøysbutikk med god service! Du trenger ikke mer enn to stk, men legg litt penger i de. Bedre å betale 700 kr for en på LaLina enn 500 kr for en på Change som du kanskje ikke liker. Change passer for de med litt mindre pupper. For oss med G/H-cup, må en gå andre steder.

Anonymous poster hash: bc825...485

Bor du i nærheten av Oslo? LaLina på Sthanshaugen har gode ammebh´r og fantastisk service! Change-bh'n er ikke så gode og jeg synes ikke damene som jobber der er så kompetente som de på LaLina. På Rygge Storsenter i Moss har de også en fantastisk undertøysbutikk med god service! Du trenger ikke mer enn to stk, men legg litt penger i de. Bedre å betale 700 kr for en på LaLina enn 500 kr for en på Change som du kanskje ikke liker. Change passer for de med litt mindre pupper. For oss med G/H-cup, må en gå andre steder.

Jeg kan signere denne:)

Husket ikke navnet på butikken, men var også strålende fornøyd her. Ikke like fornøyd med Change, men de funker om det er det man får tak i.

Er en bit unna... Men kjøpte meg to fra Bravado, XL var jo faktisk litt store :P Men de går helt fint og man får vel gjerne større pupper etter fødselen! 

De støtter ikke 100 % og er ikke noe å løpe i akkurat, men de er behagelige og det er hovedsaken fremover tenker jeg ;)

Heisann,

Jeg jobber i spesialbutikk for undertøy og har noen tips. For det første vent til ca 2-3 uker før termin før du kjøpe ammebh. Kjøp en som er litt stor i cupen, så du har plass til ammeinnlegg og så du kan "vokse" litt i den. Pass på at du ikke kjøper med for stor omkrets, er den ubehagelig å gå med på slutten av graviditeten, sett på en bhforlenger. Så venter du til etter fødsel, til melka har stabilisert seg før du kjøper en eller to til. Hvis du ikke har problemer med tette melkeganger (noen får jo veldig lett det), er det ikke noe problem med spiler, men størrelsen må være riktig! Spilen må IKKE komme innpå brystvevet, men ligge rundt brystet, hvis mulig prøv ammebh når brystet er "fullt".

Invester i en god ammebh! Ammebhene fra kjedebutikkene suger! Jeg lover at du får igjen for det! Gode merker: Abecita, Anita, Freya, Marie Jo m. fl. Men gå til en spesilabutikk og få hjelp til å tilpasse!

Lykke til, jenter! :-)

Heisann,

Jeg jobber i spesialbutikk for undertøy og har noen tips. For det første vent til ca 2-3 uker før termin før du kjøpe ammebh. Kjøp en som er litt stor i cupen, så du har plass til ammeinnlegg og så du kan "vokse" litt i den. Pass på at du ikke kjøper med for stor omkrets, er den ubehagelig å gå med på slutten av graviditeten, sett på en bhforlenger. Så venter du til etter fødsel, til melka har stabilisert seg før du kjøper en eller to til. Hvis du ikke har problemer med tette melkeganger (noen får jo veldig lett det), er det ikke noe problem med spiler, men størrelsen må være riktig! Spilen må IKKE komme innpå brystvevet, men ligge rundt brystet, hvis mulig prøv ammebh når brystet er "fullt".

Invester i en god ammebh! Ammebhene fra kjedebutikkene suger! Jeg lover at du får igjen for det! Gode merker: Abecita, Anita, Freya, Marie Jo m. fl. Men gå til en spesilabutikk og få hjelp til å tilpasse!

Takk for fint svar! Har kjøpt meg to av typen som strekker seg og de er faktisk litt store så de tror jeg funker etter fødsel også. Er jo 3 uker fra nå og har de på innerste hakket :) Men hadde nok ventet lenger om ikke vaskemaskina plutselig bestemte seg for å spise bh-er for noen uker siden. Hva er oddsen for at de to gode bh-ene blir spist samme uka liksom? :P 

Kommer til å gå på spesialbutikk når det har stabilisert seg så jeg får noe annet enn sports-bher (hvertfall lignende de) sånn som jeg har nå :)

Heisann,

Gode råd, skulle hatt de før førstemann kom også;) Helt enig forøvrig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...