Kaklehøna Skrevet 13. mars 2014 #26 Skrevet 13. mars 2014 Jeg innser nå hvorfor så mange barn lukter rart. Jeg blir nesten sjokkert over svarene her. Og at barn ikke svetter? Mine svetter i allefall daglig, og de trenger en dusj hver kveld. Ja, vi kan droppe det en sjelden gang, men normalt så er det dusj hver dag.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #27 Skrevet 13. mars 2014 Jeg innser nå hvorfor så mange barn lukter rart. Jeg blir nesten sjokkert over svarene her. Og at barn ikke svetter? Mine svetter i allefall daglig, og de trenger en dusj hver kveld. Ja, vi kan droppe det en sjelden gang, men normalt så er det dusj hver dag. Enig med deg. Og lykke til med tenåringen dom begynner å lukte svette når gode rutiner med dusjing ikke er innarbeidet fra de er små. Jeg skal love dere det dessverre er mange hormonelle tenåringer som lykter svette som garantert ikke vasker og dusjer hver dag... Anonymous poster hash: b3cf6...1c3
SuperFries Skrevet 13. mars 2014 #28 Skrevet 13. mars 2014 Hun dusjer ved behov, generelt sett 1-2 ganger i uka. Holdes ellers ren ved vanlig vask.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #29 Skrevet 13. mars 2014 Mi på ett år svetter også! Det lukter ikke sånn "voksen-svette", men det lukter varm hud, og er uansett svette, som bør vaskes bort. Anonymous poster hash: c6fd3...729
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #30 Skrevet 13. mars 2014 Treåringen min svetter mye, men lukter ikke sånn som det gjør hos større barn (fra ca 11/12år?) og voksne. Dusjer han fortsatt bare 1-2 ganger i uka, mye pga tørr hud. Men selvfølgelig er han møkkete så dusjer jeg han oftere. Vaskes hver morgen og kveld i ansiktet og nedentil. Anonymous poster hash: 33900...024
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #31 Skrevet 13. mars 2014 Frøkna her dusjer hver kveld. Ikke fordi det nødvendigvis må gjøres pga at hun er så skitten men fordi det er en del av rutinen og en kosestund. Hun elsker å sitte under dusjstrålen og leker med "badelekene" sine. Vasker håret/kropp med såpe ved behov Anonymous poster hash: c4f54...fae
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #32 Skrevet 13. mars 2014 Litt opp og ned, men stort sett annenhver dag. Ved behov ellers Anonymous poster hash: ee1a6...8b7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #33 Skrevet 13. mars 2014 Om vinteren ble det bad 2-3 ganger i uken, men fra våren av gikk han i badekaret med en gang han kom inn døren fra bhg. Var som regel så skitten at klærne måtte av før han gikk inn i leiligheten. Når er han 5 år, og jeg kan love at han lukter surt om han ikke vaskes annenhver dag, minst. Han svetter lett og mye for alderen. Anonymous poster hash: d4517...92c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #34 Skrevet 13. mars 2014 Her dusjes eller bades det hver kveld stort sett, fordi han er en svært aktiv gutt som blir svett og møkkete ila dagen, og fordi han selv ønsker det. Har aldri hatt problemer med huden. Bruker naturlig olje"såpe", og sjampo kanskje en gang i mnd. Anonymous poster hash: 73a4b...f0f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #35 Skrevet 13. mars 2014 Som jeg skrev bader min toåring 1-2 dager i uken/ved behov, men blir vasket nedentil hver kveld i dusjen og med klut om morgenen. Dette holder foreløpig. Er kun 40% i bhg. Men jeg kan huske da småsøsknene mine var mindre, og de gikk heltid i barnehagen OG kun ble dusjet 1 gang i uka.... Det lukta av de JA. Små barn svetter. Min svetter også, men ikke så ille enda. Anonymous poster hash: b3255...fe8
Lillelovely Skrevet 13. mars 2014 #36 Skrevet 13. mars 2014 Min treåring bader tre ganger i uka, og prøver å få vasket henne med klut nedentil hver dag i tillegg. Skulle gjerne fått vasket henne litt mer. Har "litt" problemer med sterk vilje for tiden så det er ikke så lett å få henne helt ren... Heldigvis svetter hun ikke mye, det er mest sand og barnehagelukt jeg gjerne skulle fått vasket vekk bedre. Ansikt og hender vaskes mange ganger daglig selvfølgelig.
Honningmelon Skrevet 13. mars 2014 #37 Skrevet 13. mars 2014 Hun dusjer og vasker håret to dager i uka og hvis det ellers er behov ved møkk eller tisseuhell. Ellers vasker hun seg nedentil, i ansikt og hender hver dag.
☆☆☆ Skrevet 13. mars 2014 #39 Skrevet 13. mars 2014 I svømmehallen ein gong i veka og ved behov heime, oftast ei runde i badekaret i veka.
LME1001 Skrevet 13. mars 2014 #40 Skrevet 13. mars 2014 Gutten min (18 mnd) bader leenge hver kveld. Har alltid badet hver dag. Ikke fordi det er nødvendig, men fordi han elsker det!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #41 Skrevet 13. mars 2014 Tassen min på 3 bader en dag i uka, og vasker seg nedentil hver morgen. Dusjer/bader oftere ved behov. Feks på sommeren, eller han kommer klissvåt inn ol. Anonymous poster hash: d65b2...94d
MillaCamilla Skrevet 13. mars 2014 #42 Skrevet 13. mars 2014 Dusjer/bader 2-3 ganger i uka. Vasker ansikt og nedentil morgen og kveld. Hender vaskes "hele tiden".
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. mars 2014 #43 Skrevet 13. mars 2014 Jeg innser nå hvorfor så mange barn lukter rart. Jeg blir nesten sjokkert over svarene her. Og at barn ikke svetter? Mine svetter i allefall daglig, og de trenger en dusj hver kveld. Ja, vi kan droppe det en sjelden gang, men normalt så er det dusj hver dag. Enig med deg. Og lykke til med tenåringen dom begynner å lukte svette når gode rutiner med dusjing ikke er innarbeidet fra de er små. Jeg skal love dere det dessverre er mange hormonelle tenåringer som lykter svette som garantert ikke vasker og dusjer hver dag... Anonymous poster hash: b3cf6...1c3 Nå er det snakk om 2-3 år gamle barn her da. Om de begynner med fritidsaktiviteter så kan man jo begynne å legge inn andre vaner da. De fleste skriver jo at ungene dusjer etter behov, og at de vaskes med klut mellom. De eneste gangene min sønn lukter vond svette er ved høy feber. Ellers synes jeg ikke han lukter noe selv om han skulle svette litt i nakken på natta f.eks.
Øyne som ser!! Skrevet 13. mars 2014 #44 Skrevet 13. mars 2014 Bader hver kveld. Vasker håret 2-3 ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #45 Skrevet 13. mars 2014 Er det noe fasitsvar? Kom barna deres med bruksanvisning? Tenker det er veldig individuelt! Her dusjer barna hver eneste kveld. En del av kveldsrutinen og deilig å legge seg ren i sengen. Men andre må jo gjøre det som passer de Anonymous poster hash: b3cf6...1c3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #46 Skrevet 13. mars 2014 Kommer veldig an på synes jeg. Min er et naturens barn i gårdsbarnehage, ute dagen lang og absolutt ikke redd for å bli møkkete . Hun søler mye med maten og er dessuten varm og blir ofte svett og klam. Er ikke mange dagene jeg ikke synes hun trenger en dusj. Venninnen min sin går i en formingsbarnehage, sitter pent ved bordet og er sjelden særlig skitten. Anonymous poster hash: 0b432...f25
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #47 Skrevet 13. mars 2014 Kommer veldig an på synes jeg. Min er et naturens barn i gårdsbarnehage, ute dagen lang og absolutt ikke redd for å bli møkkete . Hun søler mye med maten og er dessuten varm og blir ofte svett og klam. Er ikke mange dagene jeg ikke synes hun trenger en dusj. Venninnen min sin går i en formingsbarnehage, sitter pent ved bordet og er sjelden særlig skitten. Anonymous poster hash: 0b432...f25 Litt utenfor tema, men heldige barnet ditt som får oppleve en slik aktiv hverdag!! Synes faktisk synd på unger som går i så inaktive barnehager som venninna di sin unge gjør!! Anonymous poster hash: b3cf6...1c3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #48 Skrevet 13. mars 2014 Barn trenger ikke dusje ofte. Holder en gang eller to i uka. Her har vi brukt klut morgen og kveld i tillegg, så da er det jo begrenset hvor møkkete de blir.Hva vet du om hva andre barn har behov for? Mine barn går i naturbarnehage og jeg skal love deg de er møkkete når de hentes kl 16, spesielt om vår og sommer! Så jo, de trenger en real dusj for å vaske de skikkekig! Anonymous poster hash: b3cf6...1c3 Ai, så defensiv. Snakke på å fyre lett, hvis dette svaret var alt som skulle til...Generelt behøver ikke barn dusje så ofte, siden de ikke svetter og ikke akkumulerer lukt slik voksne gjør. Huden har i følge mange hudleger godt av å slippe og bli dusjet for ofte, spesielt hvis de er plaget med tørr/atopisk hud. Selvfølgelig kan det være at de er ordentlig møkkete flere ganger i uka, men hvis de ikke er det, er det heller ikke behov for å vaske dem så ofte. Tror du bør google offensiv og defensiv før du legger ut på fremmedordbruk uten trening.... Anonymous poster hash: 1808b...a27
Gjest 5 andre Skrevet 14. mars 2014 #49 Skrevet 14. mars 2014 Barn trenger ikke dusje ofte. Holder en gang eller to i uka. Her har vi brukt klut morgen og kveld i tillegg, så da er det jo begrenset hvor møkkete de blir.Hva vet du om hva andre barn har behov for? Mine barn går i naturbarnehage og jeg skal love deg de er møkkete når de hentes kl 16, spesielt om vår og sommer! Så jo, de trenger en real dusj for å vaske de skikkekig! Anonymous poster hash: b3cf6...1c3 Ai, så defensiv. Snakke på å fyre lett, hvis dette svaret var alt som skulle til...Generelt behøver ikke barn dusje så ofte, siden de ikke svetter og ikke akkumulerer lukt slik voksne gjør. Huden har i følge mange hudleger godt av å slippe og bli dusjet for ofte, spesielt hvis de er plaget med tørr/atopisk hud. Selvfølgelig kan det være at de er ordentlig møkkete flere ganger i uka, men hvis de ikke er det, er det heller ikke behov for å vaske dem så ofte. Tror du bør google offensiv og defensiv før du legger ut på fremmedordbruk uten trening.... Anonymous poster hash: 1808b...a27 Fastholder bruken av ordet, Hadde jeg skulle valgt et annet hadde det blitt aggressiv ikke offensiv. Deffensiv i forhold til å forsvare egne valg. Aggressiv i forhold til å angripe fordi man er uenig.
Gjest 5 andre Skrevet 14. mars 2014 #50 Skrevet 14. mars 2014 Barn svetter ikke? Min 6-åring svetter i håret og nakke/rygg når han er f.eks på fotballtrening. Slik var han da han var yngre også. Masse fysisk aktivitet så svettet han mye i hode/nakke og ble klam på kroppen om feks sommeren når han var veldig aktiv. Så jo, barn kan absolutt svette. Jeg skrev på samme måte som voksne. Ikke at de ikke svetter i det hele tatt. De fleste begynner ikke stinke før de blir litt eldre. Det er grunnen til at skolen her ikke tilbyr dusjing etter gymmen før i 4. klasse. Jeg er ikke bekymret for mine barns fremtidige hygiene, siden de allerede nå vaskes med klut 2 ganger om dagen. Når håret viser tendens til å bli fett eller lukte, og når kroppen begynner å lukte, skal jeg selvfølgelig øke antall ganger i dusjen. Sønnen min på straks 8 år lukter virkelig ikke svette etter aktiviteter, og oftest holder det med klutvask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå