Gå til innhold

Hvor ofte bør et barn på 2-3 år bade/dusje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 67be9...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-2 ganger i uka, evt oftere ved behov.

Anonymous poster hash: acd01...aa7
Skrevet

Jeg dusjer/bader min hver 2.-3. dag. Om sommeren kan det være oftere, pga mye sand i håret, solkrem og svette...

Skrevet

Jeg bader min 2 åring to ganger i uken.

Skrevet

Min bader 1 gang i uken og dusjer hver kveld. Er myye ute i bhg og har sand under negler og overalt. Skikkelig jordrotte enkelte dager!! Så her dusjes det hver kveld, bading hver søndag!

Anonymous poster hash: b3cf6...1c3

Gjest Julia1984
Skrevet

Alle mine 3 barn dusjer hver kveld.

Skrevet

Mitt på to år bader to ganger i uka/ ved behov. Men blir dusjet i rumpa hver kveld.

Anonymous poster hash: b3255...fe8

Skrevet

Dusjet i rumpen faktisk haha morsomt uttrykk!

Jeg ville heller sagt at jeg vasker han selvsagt daglig.

Anonymous poster hash: 8d0c8...36e
Skrevet

Dusjet i rumpen faktisk haha morsomt uttrykk!

Jeg ville heller sagt at jeg vasker han selvsagt daglig.

Haha, ja... Kunne ordlagt meg annerledes ser jeg ;-)

Anonymous poster hash: b3255...fe8

Skrevet

Jeg skyller han nedentil daglig fordi han er mye plaget med litt løsere avføring. Men han bader og vasker håret 1-2 ganger i uka. Og om det er nødvendig må han selvsagt oftere.

Skrevet (endret)

Dusjer hver kveld(5 min) der vi vasker godt nedentil og resten av kroppen. Litt lengre dusj 2-3 ganger i uka der vi vasker håret i tillegg. 

Endret av Jenny251210
Skrevet

Tja.. Hvertfall 1 gang i uka, kanskje 2. Ekstra ved behov (f.eks å bli henta i bhg etter å ha lekt i gjørma). Varierer litt egentlig. Men blir vasket nedentil og på hender/ansikt hver eneste dag. Han har også sltt med eksem og mye tørr hud over hele kroppen, så vi kommer neppe til å begynne å bade oftere på en stund hvertfall.

Anonymous poster hash: ac6f3...974

Skrevet

Vasker han nedentil hver morgen. Ansikt hver morgen og kveld, og hendene flere ganger til dagen. Dusj med hårvask skjer helst kun en gang i uka, av og til to ganger. 

Anonymous poster hash: 2222a...e29
Skrevet (endret)

dusjer eller bader en gang i uka. vaskes med klut utenom.

om sommeren blir det naturligvis hyppigere.

Endret av Steget
Skrevet

1-2 ganger i uka

Anonymous poster hash: 1bed2...815
Skrevet

Vi bader sønnen vår 2 ganger i uka i badekar (han nekter å dusje, blir helt hysterisk) men selvfølgelig i tillegg dersom det trengs feks ved sykdom. Vasker ellers over med klut.

Anonymous poster hash: 7f5d8...bfd

Skrevet

1-2dager i uka er de i dusjen. Hun ene er en jordfreser, så i perioder er det hver dag om ikke flere ganger hver dag. Skulle tro hun gravde til kina for hånd innimelom slik hun ser ut.

Vil ikke bade de for mye, for de blir så tørre i husen. Vaske med klut hver dag holder de reine nok.

Anonymous poster hash: 1c2ee...ce0

Skrevet

3 dager i uka, og vaskes ellers etter behov :)

Anonymous poster hash: 1ee44...b8b
Gjest 5 andre
Skrevet

Barn trenger ikke dusje ofte. Holder en gang eller to i uka. Her har vi brukt klut morgen og kveld i tillegg, så da er det jo begrenset hvor møkkete de blir. 

Skrevet

Dusjer eller bader 1-3 ganger i uka

Anonymous poster hash: c35d8...e12

Skrevet

Barn trenger ikke dusje ofte. Holder en gang eller to i uka. Her har vi brukt klut morgen og kveld i tillegg, så da er det jo begrenset hvor møkkete de blir.

Hva vet du om hva andre barn har behov for?

Mine barn går i naturbarnehage og jeg skal love deg de er møkkete når de hentes kl 16, spesielt om vår og sommer! Så jo, de trenger en real dusj for å vaske de skikkekig!

Gjest 5 andre
Skrevet

Hva vet du om hva andre barn har behov for?

Mine barn går i naturbarnehage og jeg skal love deg de er møkkete når de hentes kl 16, spesielt om vår og sommer! Så jo, de trenger en real dusj for å vaske de skikkekig!

Ai, så defensiv. Snakke på å fyre lett, hvis dette svaret var alt som skulle til...

Generelt behøver ikke barn dusje så ofte, siden de ikke svetter og ikke akkumulerer lukt slik voksne gjør. Huden har i følge mange hudleger godt av å slippe og bli dusjet for ofte, spesielt hvis de er plaget med tørr/atopisk hud. Selvfølgelig  kan det være at de er ordentlig møkkete flere ganger i uka, men hvis de ikke er det, er det heller ikke behov for å vaske dem så ofte. 

Gjest Julia1984
Skrevet

Barn svetter ikke?

Min 6-åring svetter i håret og nakke/rygg når han er f.eks på fotballtrening. Slik var han da han var yngre også. Masse fysisk aktivitet så svettet han mye i hode/nakke og ble klam på kroppen om feks sommeren når han var veldig aktiv.

Så jo, barn kan absolutt svette.

Skrevet

jo til og med min 2 åring svetter!

Vi hadde det tydligvis litt for varmt her inne en dag,å litt for tjukk genser som han nektet å ta av seg.

Når jeg hadde han på fanget så stinket genseren sånn som barnfaren stinker etter han kommer fra trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...