Gå til innhold

Hvis noen er naiv ;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du på det som positivt eller negativt?

Hvordan vil du beskrive en naiv person?

Trenger mange svar. På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 3cd37...ed2

Skrevet

Det er ikke positivt.

Ser på de som snille, godtroende, men litt enkle (dumme)

Skrevet

Negativt- først og fremst for vedkommendes del men det kan også være til ulempe for andre.

Anonymous poster hash: 5554e...a50
Skrevet

Jeg ser på det som veldig negativt for min egen del hvertfall.

Jeg tenker for ofte det beste om personer å ender opp med å bli såret.

Eller å få kjærlighetssorg fordi det viser seg at han holder på med andre mens vi var sammen.

Jeg hadde jo en magefølese av noe var galt å at han holdt å med en annen,men stoolte samtidig blindt på han fordi jeg er så fuckings naiv!

Skrevet

Hva er det motsatte av naiv? Manipulerende, hensynsløse, utspekulerte? I en ekstrem form synes jeg disse egenskapene er verre. Vil heller ha en veldig naiv venn enn en som lyver og lurer til seg fordeler. 

Det aller beste er selvfølgelig å være et sted på midten, og tenke seg om to ganger før man sender 100 000 kroner og alle kontoopplysningene sine til en hyggelig fremmed på internett.

Anonymous poster hash: 4d0dc...7b1
Skrevet

Det er ikke positivt, nei. Henger meg på beskrivelsen av å være for godtroende. 

Å velge mellom å være naiv eller manipulerende, hensynsløs og utspekulert ser som å velge mellom pest eller kolera. Ville mye heller hatt en naiv venn enn en manipulerende, men personlig er det vel bedre å være litt manipulerende enn å være naiv. Glad jeg ikke er noen av delene. 

Anonymous poster hash: 47af8...0c0
Skrevet

Å mene at andre er naiv kan lede en selv inn i en vanskelig situasjon.

Beste er å kommunisere åpent hva man vil og ikke overlate noe til andres

intuisjon eller magefølelse. Går man den veien så blir man gjerne sett

på som naiv og godtroende og sitte igjen alene : )

Holder meg langt unna slike merkelapper. Spør folk hva de vil og vil de ikke svare vel da

tolker jeg det som et nei. 

Anonymous poster hash: c9459...69b
Skrevet

Jeg kaller meg selv herlig naiv. Dette fordi jeg ønsker å tro det beste om et menneske, til det motsatte er bevist. Og jeg tror det har gitt meg mye større glede, enn sorg her i livet.

Men jeg er jo ikke dum, gir ikke 10 000 kr til en fremmed og sånn.

Anonymous poster hash: 4b8f1...957
Skrevet

Man lærer så lenge man lever!

Menn har jeg gjennomskuet for lengst! :)

Anonymous poster hash: 8869e...585

Skrevet

For meg betyr det godtroende, noe som ikke nødvendigvis er kun negativt, men dessverre har jeg inntrykk av at det ofte kan straffe seg for de som er godtroende som i "naiv"..

De kan gjerne være litt lette å lure og å snakke rundt, siden de så gjerne ønsker at alle kun har ærlige intensjoner/agendaer osv..

Anonymous poster hash: d9e44...16e

Skrevet

Jeg kaller meg selv herlig naiv. Dette fordi jeg ønsker å tro det beste om et menneske, til det motsatte er bevist. Og jeg tror det har gitt meg mye større glede, enn sorg her i livet.

Men jeg er jo ikke dum, gir ikke 10 000 kr til en fremmed og sånn.

Anonymous poster hash: 4b8f1...957

Jeg er igrunn enig med annie her. Jeg vil påstå at jeg er noe naiv, men jeg er ikke dum. Jeg velger bare å tro det beste om folk inntil jeg får en grunn til noe annet.

Skrevet

Hvis man er naiv, tenker jeg at man ofte tror det beste om mennesker, og det er bra :) på den andre siden kan man fort ende opp i situasjoner som ikke er så hyggelig, nettopp fordi man tror at alle er like "snille" som en selv...

Anonymous poster hash: cf819...071
Skrevet

Det er jo ikke negativt, det gjør deg jo ikke til en dårligere person.

Men for din egen del vil du nok sikkert oppleve flere skuffelser enn en som ikke er naiv.

Å tro godt om mennesker er en bra egenskap å ha, tror en kommer lenger med det jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...