Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Tenker på når morkaken ligger foran, ikke foran åpningen men på fremsiden (så man fortsatt kan føde normalt osv). Hvis man hadde det i svangerskap nr 1 er det større sjanse å få det i senere svangerskap også? At noen får den oftere foran enn andre? Erfaringer? Jeg er gravid med barn nr to nå og kjenner så lite liv. I første svangerskap hadde jeg morkaken foran og kjente nesten ikke liv. Bare lurer på hvor stor sjanse det er for å ha morkaken foran nå også? Har ikke vært på ordinær ultralyd enda. Anonymous poster hash: 2387b...69c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Jeg hadde foranliggende med begge mine. Som du sier så tar det litt lengre tid før man kjenner liv. Bortsett fra det tror jeg ikke det er noe annerledes enn å ha bakenforliggende morkake. Men jeg er ingen ekspert altså. Anonymous poster hash: 910f7...cd4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Jeg hadde morkaken liggende på baksiden med første og kjente mye liv fra uke 16 og mannen kunne både se og kjenne det fra uke 18. Denne gangen har jeg forliggende morkake og mannen kan fortsatt ikke kjenne spark på utsiden (er 23 uker på vei), men jeg selv har kjent liv siden uke 18 ca, men da bare på spesifikke steder som ved skambeinet og på sidene. Og det er først de siste par dagene at jeg har kjent vagt spark gjennom morkaka på fremsiden. Hvor stor sannsynlighet at du skal få det i begge svangerskap er vel litt 50-50 kanskje, barnet fester seg jo der det er mest gunstig akkurat da. Anonymous poster hash: c5c46...163
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Dette er mitt 3. svangerskap og jeg har hatt morkaken foran alle tre gangene Anonymous poster hash: 1b84f...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå