Gå til innhold

Vennina til datra mi sier at babyen min har down syndrom!

Fem til sommers

Anbefalte innlegg

12åringen kom hjem og fortalte at venninna hennes hadde sagt at babyen i magen min helt sikkert hadde Downs Syndrom! Jenta mi var veldig lei seg, her har vi bygdadyret altså! Må de prate sånn om alt!! Dette er en av grunnene jeg valgte holde svangerskapet "skjult" til jeg hadde unnagjort 18 uker.

Jenta mi på 12 fortalte dette da vi satt ved bordet. Hun var trist og lei seg. Venninnen mener at det er uansvarlig av oss bære dette barnet frem tydeligvis, og at siden jeg er så gammel (40) så er barnet helt sikkert ikke som andre. Det er mongo, har Downs syndrom. Fæle ord unger kommer med. For en tolvåringen er dette fælt høre om lillesøstra som hun gleder seg til skal komme, og å få høre slike ting om foreldrene sine.

Mannen min satt også der da det ble sagt, og sa at det var ikke noe galt med babyen. Jeg hadde tatt duotest, og der sa de risikoen var lav. Da sa jeg,at testen viste lav risiko ja, men at man aldri kan være egentlig helt sikker. Slik er det med alle som går gravid, uansett alder. Det var da min andre datter på 13 år sier at uansett om hun har downs eller ikke hun inni magen min, ja så kommer hun til verdens beste sted. For vi skal ta i mot henne uansett hva! Det var fine ord synes jeg.

Disse ord venninna til min datter sa, ja de kommer tydeligvis fra hennes foreldre. Når skal voksne lære seg å passe munnen sin når ungene er i nærheten?? Jeg er i grunn veldig trist. Hva er det med dette bygdadyret? Jeg var vettskremt det på forhånd da jeg fant ut jeg var gravid. Jeg har allerede fått hørt at bygdadyret sier vi holder på som kaniner her, er uansvarlige mht vår alder osv osv. Vi har fire flotte unger, som alle klarer seg veldig godt. De er flinke på skolen, har gode venner, er høflige og er aktive i fritiden sin, jeg får mye skryt om de osv. Jeg føler jeg hittil har lyktes.........Det var langt i fra planlagt graviditeten her, mot alle odds er hun der jenta mi, jeg klarte ikke ta henne bort. Hun har livets rett, hun også, uansett! Og nå er jeg 20 fullgåtte uker, og jeg gleder meg vilt til å holde lillejenta mi i armene til sommers!!! Dette er en velsignelse!

Men det er sannelig vondt at ungene mine skal måtte lide for bygdadyrets skarpe tunge.

Fortsetter under...

Dette var trist å lese. Skjønner godt du blir lei deg og skuffa. Kan du ta det opp med foreldrene til denne jenta? tipper de hadde blitt ganske lange i maska da..

40 år er ikke gammelt !

Helt utrolig at folk ikke kan passe sine egne saker..

Trøsteklem til deg!

Anonymous poster hash: 54d60...5dc
  • 4 uker senere...

Slike holdninger hos voksne folk sier litt om dem!

Jeg er bevisst i mine ord og tanker om andre mennesker som ikke er som meg. Hvem vet hva fremtiden bringer og hvilke kort man får utdelt.

Men datteren din sier det så godt, det spiller ingen rolle hvis babyen som skal komme har noe ekstra, den kommer uansett til verdens beste familie. Utrolig kult å høre sånne ord fra en trettenåring. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...