Gå til innhold

Tilgang på vann i barnehage

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hentet gutten min på tre år i barnehagen igår. Han løp før meg inn på kjøkkenet, og spurte om å få et glass vann. Det var lederen i barnehagen som sto der, og hun svarte nei. Men jeg er så tørst, sa sønnen min. Han fikk da til svar at han skulle drukket vann når det var vannservering tidligere. Jeg sto i garderoben og gikk da ut på kjøkkenet for å hente ham. Da hun så meg og skjønte at jeg hadde stått der hele tiden forklarte hun at de måtte drikke vann ved vannservering ellers maste de etter vann hele tida. Jeg tok med meg gutten inn på badet der han fikk vann av meg. Jeg skal ta det opp med de, men skal finne ut om det er en ny regel (vet med sikkerhet at det ikke har vært praksis tidligere), eller om hun bare ikke gadd der og da først. Selv mener jeg at det er totalt unødvendig å nekte barn vann, selv om han hadde fått tilbud tidligere. Skjønner at det kunne blitt mye flying etter vann hvis alle gjør sånn, men tenker at de bare kunne hatt egne vannflasker med ut. Jeg kommer til å si fra, men lurer likevel på hva andre tenker om det? Er jeg spesielt var på min unge, eller er det flere som syns det var unødvendig?

Anonymous poster hash: 158a9...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan de ikkje nekte et barn å få vann!

Til og med krigsfanger har rett til å få vann.

Hadde eg vert deg ville eg rapportert det videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt hårreisende, tenk å nekte noen å få VANN! Hos oss har de både vannflasker og drikkefontene i garderoben. Heldigvis.

Dette hadde jeg tatt opp på så høyt nivå som jeg kunne få til, det er et grunnleggende behov, og man kan ikke forvente av barnehagebarn at de skal kunne planlegge eventuell tørste i lang tid fremover. Vitner om en veldig ovenfra og ned holdning ovenfor barna.

Anonymous poster hash: 58a3d...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...