Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Det har gått mye oppkast her de siste ukene. I forgie uke var jeg selv kvalm og uvel, men jeg kastet ikke opp, så jeg dro på jobb. Det ble en lang uke, men det gikk. Nå ringte en kolega som jeg har nær kontakt med og sa at hun måtte holde sengen i dag pga. oppkast. Nå har jeg litt dårlig sammvittighet, har jeg smittet henne? Og hvis jeg har smittet henne så har jeg sikkert smittet mange her. Fillen nå angrer jeg på at jeg ikke bare ble hjemme når jeg selv var dårlig. Får inderlig håpe at ikke flere ringer seg inn syke i dag. Anonymous poster hash: c5156...25d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Jeg fikk ganske sikkert omgangssyken uten å kaste opp. Var skikkelig dårlig likevel, slapp og feber osv, barn og mann kastet opp, jeg gjorde ikke. Men ellers var det helt likt. Uansett går det overalt så du trenger ikke ha dårlig samvittighet:) Anonymous poster hash: 33bb3...87f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Jeg fikk ganske sikkert omgangssyken uten å kaste opp. Var skikkelig dårlig likevel, slapp og feber osv, barn og mann kastet opp, jeg gjorde ikke. Men ellers var det helt likt. Uansett går det overalt så du trenger ikke ha dårlig samvittighet:) Anonymous poster hash: 33bb3...87f I tillegg tror jeg kollegaen din ville blitt syk tidligere om du var dårlig i forrige uke og hadde smittet henne:) Anonymous poster hash: 33bb3...87f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Det er mange forskjellige magevirus og ikke alle gir oppkast. Om du har smittet henne er ikke godt å si men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Går selv på jobb med slikt. Om alle blir hjemme pga alt som kan være potensielt smittsomt hadde sykefraværet vært skyhøyt. Anonymous poster hash: 45ef8...316
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Ja, jeg har mange ganger vært uggen og kanskje hatt mageknip og/eller diare istedet for oppkast. Jeg kaster ikke opp lett. Man utskiller virus i avføringen ganske lenge etter at man er `friskmeldt` faktisk. Og for barn varer denne perioden mye lenger enn 48 timer(opp til en uke noen ganger), så det er ikke rart at det blir eksplosjon av smitte i barnehage, når det først er på runde. Anonymous poster hash: cbf55...140
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 ja, ungen min hadde litt dårlig matlyst et par dager og var litt løs i magen,da det var over spøy jeg som en gris.. så helt klart at han hadde det uten oppkast. Det var ingen andre jeg kunne fått det av. Anonymous poster hash: b3396...7e8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Det er mange forskjellige magevirus og ikke alle gir oppkast. Om du har smittet henne er ikke godt å si men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Går selv på jobb med slikt. Om alle blir hjemme pga alt som kan være potensielt smittsomt hadde sykefraværet vært skyhøyt. Anonymous poster hash: 45ef8...316 Syns faktisk at det er litt uansvarlig å gå syk på jobb mtp smittefare altså... Anonymous poster hash: 993ce...435
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Jeg hadde det for noen uker siden. Hadde løs mage en dag. Var ufattelig kvalm og dårlig og spiste nesten ikke. Følte meg akkurat som når man har omgangssyke. Jeg ble smittet av storesøster som hadde vært akkurat på samme måte noen dager før, bare hun kastet opp også. Var egentlig sånn jeg forsto hva det var.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #9 Skrevet 12. mars 2014 Det er mange forskjellige magevirus og ikke alle gir oppkast. Om du har smittet henne er ikke godt å si men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Går selv på jobb med slikt. Om alle blir hjemme pga alt som kan være potensielt smittsomt hadde sykefraværet vært skyhøyt. Anonymous poster hash: 45ef8...316 Syns faktisk at det er litt uansvarlig å gå syk på jobb mtp smittefare altså... Anonymous poster hash: 993ce...435 Det er jo ikke så lett å vite om man bare er litt uggen eller syk. Jeg kan fort bli uggen i magen uten at det er sykdom. Blir veldig mye fravær om man skal være hjemme hver gang. om jeg kaster opp eller har diaré er det jo en enkel sak. Hadde aldri sendt barn i barnehagen om jeg var i tvil, men jeg er jo mye flinkere med håndhygiene osv og piller isåfall ikke i godteskåler eller deler tallerken med kollegaer. Det gjør jeg ikke uansett form altså Anonymous poster hash: 33bb3...87f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Det er mange forskjellige magevirus og ikke alle gir oppkast. Om du har smittet henne er ikke godt å si men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Går selv på jobb med slikt. Om alle blir hjemme pga alt som kan være potensielt smittsomt hadde sykefraværet vært skyhøyt. Anonymous poster hash: 45ef8...316 Syns faktisk at det er litt uansvarlig å gå syk på jobb mtp smittefare altså... Anonymous poster hash: 993ce...435 Noen ganger er det umulig å avgjøre om det er smittefarlig. Har man bare diaré er det viktig med god hygiene og det smitter ikke like lett. Folk er veldig villig til å holde seg selv hjemme ved mulig smitte men barna sendes villig i barnehage selvom resten av familien ligger rett ut. Hva er greia med det? Anonymous poster hash: 45ef8...316
Superdolly Skrevet 12. mars 2014 #11 Skrevet 12. mars 2014 Det er mange forskjellige magevirus og ikke alle gir oppkast. Om du har smittet henne er ikke godt å si men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Går selv på jobb med slikt. Om alle blir hjemme pga alt som kan være potensielt smittsomt hadde sykefraværet vært skyhøyt. Anonymous poster hash: 45ef8...316 Syns faktisk at det er litt uansvarlig å gå syk på jobb mtp smittefare altså...Anonymous poster hash: 993ce...435 Men problemet er når man ikke egentlig er syk, eller ikke vet om man er syk. Jeg ville hatt fryktelig dårlig samvittighet dersom jeg skulle holdt meg hjemme fra jobb hver gang jeg kanskje, muligens kunne være syk eller kanskje smittefarlig. Sykefraværet ville blitt skyhøyt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå