Gå til innhold

Dere som er god på leie av feriehus i utlandet, help me please :)

Anbefalte innlegg

Skal leie hus til sommer, men det er jo så mye utvalg at jeg rett og slett blir litt kokko.

Tror vi har kommet fram til at det blir Spania, er vant til å reise til Torrevieja, men vil jo ikke på nøyaktig samme plass.

Er åpen for mange steder, bare det egner seg for barn. Vi er to familer som reiser, så er ikke avhengig av å bli kjent med nye folk mtp på barna.

Så, noen som har noen steder å annbefale, sider til feriehus (har sett en del på finn, kjenner jeg er litt skeptisk til å leie fra privatpersoner sånn i tilfelle, vil nødig at ferien skal bli ødelagt) så kom med det, jeg trenger hjelp :)

Fortsetter under...

Vi leide et feriehus i Spania av et nederlandsk par. Dette fant vi på homeaway.co.uk. Dette fungerte bra, MEN jeg ville gjort noe annerledes neste gang. Vi betalte depositum direkte på hennes konto. Under oppholdet så tettet kloakken seg og vi måtte leve med en forferdelig stank og håndverkere inn og ut av huset pluss at to av badene var ubrukelige stort sett hele tiden.. Da vi krevde kompensasjon sa hun at dette var force majure og ikke noe hun kunne noe for, som bare er humbug. Hvordan man skal gardere seg mot dette vet jeg ikke, men vi var redd for at hun ikke skulle tilbakebetale depositumet siden det var på hennes konto. Neste gang vil jeg kreve at det opprettes en depositumkonto slik vi har det i Norge der begge må samtykke for at pengene skal utbetales. Kanskje jeg vil foretrekke norske utleiere neste gang også? (Men jeg tror dette var en uheldig opplevelse og er overhode ikke rasist)..

Anonymous poster hash: 36fc4...5cb

Har aldri gjort det selv, men en nabofamilie her leier leilighet gjennom en eller annen språkskole i Spania. I sommerferien har de ikke elever og leier ut leilighetene til turister, de er superfornøyd.

Anonymous poster hash: dd28b...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...