Gå til innhold

Fostervannsprøvesvar?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 38 år og gravid med barn nr 5. Vært hos fastlegen, og han sender meg til fostervannsprøve pga.alder. Får man svar direkte selv, eller går det gjennom legen? Får man alltid vite kjønn på barnet, evt, om det er tvillinger?

Anonymous poster hash: aecf6...ac9

Det høres veldig rart ut, ved fostervannsprøve er det jo en viss abortrisiko. Det vanlige er jo å ta duotesten, og så tar man ev. Fostervannsprøve om man får dårlige odds på duotesten.

Anonymous poster hash: d954a...9a3

Tok du blodprøvene til duotesten hos fastlegen?

Jeg tok bare blodprøver, alltid en liten risk med fostervannsprøve. Blodprøvene skulle sendes til et annet sted i landet og tok ca.en uke til man får svar.

testen heter duotest og gir svar på om barnet kan ha kromosonfeil trisomi 13 og 18 eller Downs syndrom...jeg er også 38 år

Jeg er 38 år og gravid med barn nr 5. Vært hos fastlegen, og han sender meg til fostervannsprøve pga.alder. Får man svar direkte selv, eller går det gjennom legen? Får man alltid vite kjønn på barnet, evt, om det er tvillinger?

Fostervannsprøve tas i uke 15. Du får en ul før den tid, for å fastslå når du er i uke 15. Svarene blir sendt hjem til deg etter 3-4 uker. Du bestemmer selv om du vil vite kjønn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...