Gå til innhold

blir alltid melketanna blå når man har slått den litt løs?

Anbefalte innlegg

Søren altså.. 3-åringen gikk på trynet idag. Jeg klarer så vidt å rikke på den store flotte framtanna hennes..og d er litt blod rundt tanna/tannkjøttet. D er nå forbasket hvis denne skal bli blå/grå.. og i tillegg at den nye under kan ha tatt skade. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: dcdae...836

Fortsetter under...

Søren altså.. 3-åringen gikk på trynet idag. Jeg klarer så vidt å rikke på den store flotte framtanna hennes..og d er litt blod rundt tanna/tannkjøttet. D er nå forbasket hvis denne skal bli blå/grå.. og i tillegg at den nye under kan ha tatt skade. Noen med erfaring?Anonymous poster hash: dcdae...836

Hva sa tannlegen da?

Anonymous poster hash: e7bcf...a67

Nei, hvis den er blå betyr det at blodtilførselen til tannen er borte og tannen er død. Det skal undersøkes av tannlegen for å hindre skade på den permanente tannen under.

Anonymous poster hash: 4fbe7...3ba

Minsten her i huset slo den ene fortannen når han var rundt 3 år. Han blødde mye i tannkjøttet :( Etter 1-2 uker begynte tanna å bli blågrå. Og jeg tenkte at "søren også, dette var trist, men det er ikke så mye å gjøre med". Men så(!) etter noen måneder begynte jammen tannen å bli hvitere igjen! Og den ble hvitere og hvitere i løpet av kort tid, innen en måned eller to var den samme farge som de andre tennene :)

En liten solskinnshistorie du kan tenke på om tannen blir misfarget :) Den kan faktisk ordne seg selv :)

Vi var forresten hos tannlegen for å sjekke, om noen skulle lure på det.

Samme skjedde da størsten var 3, gikk med en skikkelig grå tann ( skal sies at jeg har angst for grå tenner ), men plutselig var den ikke grå lenger, hadde festet seg igjen, da ble mor glad da :D

Takk, ja d var en koselig solskinnshistorie :) tipper d var flaks, men så flott! Hååper hun slipper unna en dø tann. Framtennene hennes er så store, d er så dominerende for hele ansiktet :/

Annonse

Takk, ja d var en koselig solskinnshistorie :) tipper d var flaks, men så flott! Hååper hun slipper unna en dø tann. Framtennene hennes er så store, d er så dominerende for hele ansiktet :/

Glemte å nevne at også eldstemann i hus slo tennene sine da han var rundt 4 år. Det piplet blod fra tannkjøttet rundt tennene som ble slått :( Ingenting skjedde med tennene, ikke ei ripe engang :)

Vår gutt fikk blå tann etter å ha slått seg som 2-åring. Ikke noe blod eller noe. Så det at den er løs og blod er ikke ensbetydende at den blir blå. Skjønner bekymringen, ikke så vakkert. Vår er heldigvis løs nå;-) få den sjekket hos tannlegen om den blir blå da:-)

Endret av gresskar

Du må dra til tannlege og ta bilder av tanna under. Dersom den ligger i klem for de under må den trekkes. Datteren min har to fra fortener etter fall, ikke så veldig pent stakkars.

Anonymous poster hash: e0eb4...92e

Du burde vel gå til tannlegen uansett, sånn for å sjekke om det er noe galt med den under. Min slo tanna si og den ble blå/grå. Men det syntes nesten ikke, men tannlegen sa det var viktig å komme for å sjekke om tanna under var ok.

Anonymous poster hash: e8cc5...85d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...