Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #51 Skrevet 11. mars 2014 Var en tråd for noen dager siden sett fra den andre siden. Altså stefamilie som HADDE engasjert seg som deretter ikke ble bedt i konfirmasjon. Finner den ikke når jeg søkte, men tror det er viktig å se det fra den siden også. Skal en engasjere seg må det være lov stille krav tilbake, og i all synsingen kan det være greit å tenke på at HI kanskje utelukker familien på arenaer hun ikke tenker over engang. Anonymous poster hash: 099a1...242
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #52 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre..... - Kan hende de ble satt ut av spørsmålet og ikke visste hva de skulle svare siden dette var avtalt på forhånd. Her burde HI sin mann ha tatt ansvar. - For alt vi vet avtalte de med sin sønn at de bare skulle dra for å unngå flere scener for bonusungen. Synes folk her inne dømmer dem nord og ned for en situasjon de ikke skapte. Forøvrig er "uforskammet" og "egosentriske verdier" svært negative karakteristikker. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Deres oppførsel i denne saken sier mye om dem. Jeg står ved svaret mitt. Man behandler ikke små barn på den måten selv om dem har avtalt det med sønnen.Deg om det. I min verden er det mer naturlig å legge ansvaret der det hører hjemme. Hos HI sin mann og HI selv. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Selvfølgelig har HI og mannen ansvaret, men det gjør ikke at besteforeldrene er uten skyld. Nøyaktig hva er de skyldige i? Anonymous poster hash: 2aa63...69e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #53 Skrevet 11. mars 2014 Vi hadde et mitt, et ditt og to våre barn. Besteforeldrene til mitt bonusbarn tok med seg sitt barnebarn og mine foreldre tok med seg sine barnebarn. Nå var besteforeldrene til mitt bonusbarn mer pengesterke enn mine foreldre og dette barnet fikk mer enn mine barn. Men så har jeg alltid hatt regelen at mine barn kun skal få til jul og bursdag fra dagen de ble født. Den regelen hadde ikke de og de kjøpte når det passet de. Da min mor arvet noen mill (4,5) ga hun sine barnebarn mye møbler til rommene sine. Hun kjøpte også en seng til mitt bonusbarn. Han var her annenhver helg og hadde ikke eget rom ennå. Da ble det ramaskrik fra familien hans. Det gikk nemlig ikke an å forskjellsbehandle. Jeg forklarte da pent at dette hadde de gjort i mange år og at det går an at de andre får noe og ikke dette barnet, når de kan kan kjøpe noe til det ene barnet og ikke de 3 andre. Det ble faktisk så mye skrik at mannen dro fra meg pga det. Tragisk hvordan noen ikke ser lenger enn sin egen nese, men jeg kan ikke forlange at mine foreldre skal legge inn en haug med penger til dette barnet, når mitt barn fra tidligere forhold ikke får bursdagsgave en gang av hans foreldre. Dessuten var det ingen av barna som brydde seg noe om dette før hans familie laget hyl og skrik. Og hvis han velger å dra fra meg for det, så var nok ikke forholdet sterkt nok. Poenget er: det er helt ok at besteforeldre vil kjøpe til sitt barnebarn. HI: du forteller ikke hvordan dine foreldre behandler ditt bonusbarn? Kanskje ser samboeren din de på samme måte? Anonymous poster hash: 9f5d3...2c4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #54 Skrevet 11. mars 2014 En vanskelig sak og jeg forstår deg så godt. Det er fryktelig vondt for et barn å bli avvist på denne måten og det setter spor. Dette barnet føler åpenbart tillit til disse reservebesteforeldrene og vil gjerne være en del av det som skjer. En veldig umoden oppførsel og de burde forklart at denne gangen skal bare **** være med. Om det er penger det står på kunne jo du sendt med penger så din sønn fikk en gave også. Samtidig kan jeg forstå besteforeldre som gjerne vil være med barnebarn. Slik jeg ser det er det egentlig din samboer som er problemet. HAN skulle sagt dette til deg så kunne du sagt i forkant av besøket at mormor har invitert oss på besøk i dag for da kunne DU avverget dette med å si "vi har en avtale med mormor i dag vi" Synes samboer må bli flinkere til å kommunisere dette til deg så er det lettere å unngå slike situasjoner. Anonymous poster hash: 7de10...5d5
Elina Skrevet 11. mars 2014 #55 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre..... - Kan hende de ble satt ut av spørsmålet og ikke visste hva de skulle svare siden dette var avtalt på forhånd. Her burde HI sin mann ha tatt ansvar. - For alt vi vet avtalte de med sin sønn at de bare skulle dra for å unngå flere scener for bonusungen. Synes folk her inne dømmer dem nord og ned for en situasjon de ikke skapte. Forøvrig er "uforskammet" og "egosentriske verdier" svært negative karakteristikker. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Deres oppførsel i denne saken sier mye om dem. Jeg står ved svaret mitt. Man behandler ikke små barn på den måten selv om dem har avtalt det med sønnen.Deg om det. I min verden er det mer naturlig å legge ansvaret der det hører hjemme. Hos HI sin mann og HI selv. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Selvfølgelig har HI og mannen ansvaret, men det gjør ikke at besteforeldrene er uten skyld. Nøyaktig hva er de skyldige i? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Om du hadde lest det jeg skrev så ser du at jeg mener at de er skyldige i å behandle HI sønn på en dårlig måte. Og det har de også!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #56 Skrevet 11. mars 2014 Jeg syns ikke en kan kreve dette av besteforeldre, men at bonusbarnebarna bør bli endel av familien syns jeg. At de ikke får være med på alt og få like mye er noe vi voksne må forberede barna på. Vi må snakke med de og ha en åpen dialog med barn og besteforeldre. Hos oss har vi mine og dine barn. Min mor var veldig bevist på å behandle alle barnebarna likt. Men min manns mor er anderledes der, både i tid og hva hun gir til de. Slik at meg og min mann pratet endel sammen om dette før vi tok en prat med min mor. Så vi ble enige om at min mor gir litt mindre i gaver til min manns barn, men slike små gaver som hun senderr i posten eller slikt hun kommer med om hun stikker innom er det likt. For problemet hos oss ble bursdagsgavene. Min mor gav det tredobble av hva farmoren deres gav og det syns hans barn var vanskelig. De syns det var vanskelig når de fikk mer og større gaver av hun som var bonusbestemor. (Litt unormal problemstilling syns jeg) men slik det er nå fungert det veldig bra. Min mor har ungene mine på besøk og de drar til byen innimellom, det er helt greit. Min manns mor har min manns barn på besøk. De gjør sjeldent noe annet enn å være der, men vi foreldre kan ikke kreve og mene at hun skal gjøre noe annet med de. Ungene er fornøyde. Min manns far gir likt til alle barn og barnebarn, uansett hvordan de er i familie med han. Han kaller fortsatt sine ex-bonusbarn og derers barn for sin familie selv etter han gikk fra moren deres. Så der stiller alle likt. Ingen store gaver, men det er da helt greit. Anonymous poster hash: a8652...ad1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #57 Skrevet 11. mars 2014 Jeg syns ikke en kan kreve dette av besteforeldre, men at bonusbarnebarna bør bli endel av familien syns jeg. At de ikke får være med på alt og få like mye er noe vi voksne må forberede barna på. Vi må snakke med de og ha en åpen dialog med barn og besteforeldre. Hos oss har vi mine og dine barn. Min mor var veldig bevist på å behandle alle barnebarna likt. Men min manns mor er anderledes der, både i tid og hva hun gir til de. Slik at meg og min mann pratet endel sammen om dette før vi tok en prat med min mor. Så vi ble enige om at min mor gir litt mindre i gaver til min manns barn, men slike små gaver som hun senderr i posten eller slikt hun kommer med om hun stikker innom er det likt. For problemet hos oss ble bursdagsgavene. Min mor gav det tredobble av hva farmoren deres gav og det syns hans barn var vanskelig. De syns det var vanskelig når de fikk mer og større gaver av hun som var bonusbestemor. (Litt unormal problemstilling syns jeg) men slik det er nå fungert det veldig bra. Min mor har ungene mine på besøk og de drar til byen innimellom, det er helt greit. Min manns mor har min manns barn på besøk. De gjør sjeldent noe annet enn å være der, men vi foreldre kan ikke kreve og mene at hun skal gjøre noe annet med de. Ungene er fornøyde. Min manns far gir likt til alle barn og barnebarn, uansett hvordan de er i familie med han. Han kaller fortsatt sine ex-bonusbarn og derers barn for sin familie selv etter han gikk fra moren deres. Så der stiller alle likt. Ingen store gaver, men det er da helt greit. Anonymous poster hash: a8652...ad1 Håper jeg blir som din manns far om jeg får bonus barnebarn :) Heia farfar! Anonymous poster hash: f6ef1...3f8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #58 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre..... - Kan hende de ble satt ut av spørsmålet og ikke visste hva de skulle svare siden dette var avtalt på forhånd. Her burde HI sin mann ha tatt ansvar. - For alt vi vet avtalte de med sin sønn at de bare skulle dra for å unngå flere scener for bonusungen. Synes folk her inne dømmer dem nord og ned for en situasjon de ikke skapte. Forøvrig er "uforskammet" og "egosentriske verdier" svært negative karakteristikker. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Deres oppførsel i denne saken sier mye om dem. Jeg står ved svaret mitt. Man behandler ikke små barn på den måten selv om dem har avtalt det med sønnen.Deg om det. I min verden er det mer naturlig å legge ansvaret der det hører hjemme. Hos HI sin mann og HI selv. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Selvfølgelig har HI og mannen ansvaret, men det gjør ikke at besteforeldrene er uten skyld.Nøyaktig hva er de skyldige i? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Om du hadde lest det jeg skrev så ser du at jeg mener at de er skyldige i å behandle HI sønn på en dårlig måte. Og det har de også! De er ikke det. HI sin mann har forårsaket at HI sin sønn ble lei seg. Foreldrene hans har ikke gjort noe galt. Anonymous poster hash: 2aa63...69e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #59 Skrevet 11. mars 2014 Jeg synes de skulle svart barnet når det snakket til dem. Jeg liker ikke når voksne overser og overhører når barn snakker til dem. Skjønner godt du avventet og ville høre hva de sa. Stefar burde ha snakket med deg og barnet om dette så fort han fikk vite det også, for å unngå situasjonen. (dette uavhengig av hvem sitt barn det er etc) Man forbereder barn på hva som skal skje. Jeg føler ikke bonus- og/ eller besteforeldre må eller bør ta med alle barna hver gang. Vi har feks mange barn som alle er felles, men vi lærer dem likevel at det er hver sin gang. vi kjøper feks ikke klær til alle hver gang eller leker. så de er vant med konseptet hver sin gang. men da må man jo kommunsere både med barna og hverandre. denne situasjonen kunne jo like godt oppstått hos oss med 3 sett besteforeldre om vi ikke hadde snakket sammen, og da er det viktig å takle slikt på stående fot. Noe jeg føler bonusforeldrene ikke gjorde i denne situasjonen. og det er sikkert ekstra sårende når der er ste / bonus forhold inne i bildet. Jeg synes du skal snakke med mannen din, og si dere trenger bedre komm i slike situasjoner. Jeg hadde ikke "straffet" foreldrene hans ved å ligge over til andre. Anonymous poster hash: a029b...aa5
Elina Skrevet 11. mars 2014 #60 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Så hva skal de kreve? At de må ta HI sin sønn med på ting ellers får de ikke ha kontakt med barnebarnet sitt? Jeg syns heller ikke oppførselen var super, men HI må mer på banen, og snakke med barnet sitt. Uansett hvordan en ser det er de ikke besteforeldrene hans. Syns det blir mye synsing om situasjonen når en kaller de både det ene og det andre. Da kan jo kanskje jeg synse litt videre: kanskje HI bør sørge for at kontakten mellom barnet og farsiden økes? Videre syns jeg absolutt at sønnen til HI kan dra alene med HI sine foreldre på overnattinger, aktiviteter ol. Er ikke det lov heller HI? Anonymous poster hash: 099a1...242 Så om de ikke er besteforeldrene til HI sitt barn så kan de bare behandle barnet som dritt??? Dette har ingenting med hvem som er de ekte barnebarna eller om de skal få ta med seg barnebarnet uten å ta med HI sin sønn. Det handler heller ikke om de ga barnebarnet klær og lego, men det gjorde ikke saken noe bedre når de har oppført seg slik de gjorde i utgangspunktet! Det handler om hvordan man behandler hverandre. Hadde du likt om dere hadde besøk, og du hadde spurt de om et spørsmål og de hadde oversett deg og skiftet tema. Og når du hadde spurt om å få feks sitte på dem i bilen så hadde dem avledet situasjonen og dratt utfor huset og føke avgårde uten å si hade...... Nei, jeg tror ikke så mange våksne hadde likt å bli behandlet slikt så HVORFOR skal det være OK å behandle barn slikt da? Og ja, de bør få være alene med besteforeldrene sine MEN når barna er SAMMEN så bør de bli behandlet likt. Og om de ikke skulle ha ungen til HI med seg så kan de da oppføre seg mot ungen alikevel? Eller er det slik at om ungen ikke er ditt avkom så bør han gå for lut og kalt vann??? For de har jo ingen PLIKT til å behandle barnet skikkelig.
Elina Skrevet 11. mars 2014 #61 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre..... - Kan hende de ble satt ut av spørsmålet og ikke visste hva de skulle svare siden dette var avtalt på forhånd. Her burde HI sin mann ha tatt ansvar. - For alt vi vet avtalte de med sin sønn at de bare skulle dra for å unngå flere scener for bonusungen. Synes folk her inne dømmer dem nord og ned for en situasjon de ikke skapte. Forøvrig er "uforskammet" og "egosentriske verdier" svært negative karakteristikker. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Deres oppførsel i denne saken sier mye om dem. Jeg står ved svaret mitt. Man behandler ikke små barn på den måten selv om dem har avtalt det med sønnen.Deg om det. I min verden er det mer naturlig å legge ansvaret der det hører hjemme. Hos HI sin mann og HI selv. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Selvfølgelig har HI og mannen ansvaret, men det gjør ikke at besteforeldrene er uten skyld.Nøyaktig hva er de skyldige i? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Om du hadde lest det jeg skrev så ser du at jeg mener at de er skyldige i å behandle HI sønn på en dårlig måte. Og det har de også! De er ikke det. HI sin mann har forårsaket at HI sin sønn ble lei seg. Foreldrene hans har ikke gjort noe galt. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Besteforeldrene er da voksne mennesker som selv har ansvar for sin egen oppførsel. De oppførte seg ufint mor HI`s barn. Uansett om HI`s samboer selvfølgelig skulle ha gjort ting annerledes ved å informere og snakke med både HI og barna på forhand.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #62 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Så hva skal de kreve? At de må ta HI sin sønn med på ting ellers får de ikke ha kontakt med barnebarnet sitt? Jeg syns heller ikke oppførselen var super, men HI må mer på banen, og snakke med barnet sitt. Uansett hvordan en ser det er de ikke besteforeldrene hans. Syns det blir mye synsing om situasjonen når en kaller de både det ene og det andre. Da kan jo kanskje jeg synse litt videre: kanskje HI bør sørge for at kontakten mellom barnet og farsiden økes? Videre syns jeg absolutt at sønnen til HI kan dra alene med HI sine foreldre på overnattinger, aktiviteter ol. Er ikke det lov heller HI? Anonymous poster hash: 099a1...242 Så om de ikke er besteforeldrene til HI sitt barn så kan de bare behandle barnet som dritt??? Dette har ingenting med hvem som er de ekte barnebarna eller om de skal få ta med seg barnebarnet uten å ta med HI sin sønn. Det handler heller ikke om de ga barnebarnet klær og lego, men det gjorde ikke saken noe bedre når de har oppført seg slik de gjorde i utgangspunktet! Det handler om hvordan man behandler hverandre. Hadde du likt om dere hadde besøk, og du hadde spurt de om et spørsmål og de hadde oversett deg og skiftet tema. Og når du hadde spurt om å få feks sitte på dem i bilen så hadde dem avledet situasjonen og dratt utfor huset og føke avgårde uten å si hade...... Nei, jeg tror ikke så mange våksne hadde likt å bli behandlet slikt så HVORFOR skal det være OK å behandle barn slikt da? Og ja, de bør få være alene med besteforeldrene sine MEN når barna er SAMMEN så bør de bli behandlet likt. Og om de ikke skulle ha ungen til HI med seg så kan de da oppføre seg mot ungen alikevel? Eller er det slik at om ungen ikke er ditt avkom så bør han gå for lut og kalt vann??? For de har jo ingen PLIKT til å behandle barnet skikkelig. Behandle barnet som dritt? Hva slags underlige definisjoner er det du har på ord egentlig? Fordi de ikke svarte på et spørsmål så behandlet de barnet som dritt? Herregud, hva gjør du den dagen du opplever noe virkelig ille? Definerer det som tredje verdenskrig? Anonymous poster hash: 2aa63...69e
DaenerysStorm Skrevet 11. mars 2014 #63 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er helt enig med de som sier at det ikke er besteforeldrenes jobb å ta med seg begge, men i min familie ville det vært helt normalt å gjøre det! Moren og faren min fikk meg og en søster så gikk de fra hverandre og mamma fikk unge med en annen og så ble hun sammen med pappa igjen... Halvsøstera mi har alltid fått det samme og fått bli med på det samme! Hvis det er sånn at besteforeldrene ikke vil ha med begge får de gjøre ting mer diskrèt. Det er jo bare å si at så lenge de to barna er sammen må de inkludere begge, hvis de kun vil ha med den ene får de hente han på skolen/barnehagen eller lignende. Kan skjønne at det ikke kan kjøpe mye til de begge, men da får de gjøre sånt litt mer diskrèt også! Og å spinne avgårde for å slippe unna sønnen din er uhørt!!! Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å si fra om! Halvsøsteren din var jo likevel din Halvsøsteren og ikke din stesøster. Anonymous poster hash: 099a1...242 Men det betyr jo ikke at mine tanter og bestemor på farssiden trengte å behandle henne som deres egen
Elina Skrevet 11. mars 2014 #64 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Så hva skal de kreve? At de må ta HI sin sønn med på ting ellers får de ikke ha kontakt med barnebarnet sitt? Jeg syns heller ikke oppførselen var super, men HI må mer på banen, og snakke med barnet sitt. Uansett hvordan en ser det er de ikke besteforeldrene hans. Syns det blir mye synsing om situasjonen når en kaller de både det ene og det andre. Da kan jo kanskje jeg synse litt videre: kanskje HI bør sørge for at kontakten mellom barnet og farsiden økes? Videre syns jeg absolutt at sønnen til HI kan dra alene med HI sine foreldre på overnattinger, aktiviteter ol. Er ikke det lov heller HI? Anonymous poster hash: 099a1...242 Så om de ikke er besteforeldrene til HI sitt barn så kan de bare behandle barnet som dritt??? Dette har ingenting med hvem som er de ekte barnebarna eller om de skal få ta med seg barnebarnet uten å ta med HI sin sønn. Det handler heller ikke om de ga barnebarnet klær og lego, men det gjorde ikke saken noe bedre når de har oppført seg slik de gjorde i utgangspunktet! Det handler om hvordan man behandler hverandre. Hadde du likt om dere hadde besøk, og du hadde spurt de om et spørsmål og de hadde oversett deg og skiftet tema. Og når du hadde spurt om å få feks sitte på dem i bilen så hadde dem avledet situasjonen og dratt utfor huset og føke avgårde uten å si hade...... Nei, jeg tror ikke så mange våksne hadde likt å bli behandlet slikt så HVORFOR skal det være OK å behandle barn slikt da? Og ja, de bør få være alene med besteforeldrene sine MEN når barna er SAMMEN så bør de bli behandlet likt. Og om de ikke skulle ha ungen til HI med seg så kan de da oppføre seg mot ungen alikevel? Eller er det slik at om ungen ikke er ditt avkom så bør han gå for lut og kalt vann??? For de har jo ingen PLIKT til å behandle barnet skikkelig. Behandle barnet som dritt? Hva slags underlige definisjoner er det du har på ord egentlig? Fordi de ikke svarte på et spørsmål så behandlet de barnet som dritt? Herregud, hva gjør du den dagen du opplever noe virkelig ille? Definerer det som tredje verdenskrig? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Hehe, jepp her snakker vi tredje verdenskrig. De behandlet barnet ufint...pungtum! Det var da ikke bare det de gjorde, de snek seg unna uten å si hade. Så kom de tilbake som om ingenting hadde skjedd. De var ikke spesielt hyggelige, og det synes jeg ikke de skal slippe unna med. Hva vet du om hva jeg har opplevd? Hvorfor dra inn det når du ikke kan vite noe om det uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #65 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Så hva skal de kreve? At de må ta HI sin sønn med på ting ellers får de ikke ha kontakt med barnebarnet sitt? Jeg syns heller ikke oppførselen var super, men HI må mer på banen, og snakke med barnet sitt. Uansett hvordan en ser det er de ikke besteforeldrene hans. Syns det blir mye synsing om situasjonen når en kaller de både det ene og det andre. Da kan jo kanskje jeg synse litt videre: kanskje HI bør sørge for at kontakten mellom barnet og farsiden økes? Videre syns jeg absolutt at sønnen til HI kan dra alene med HI sine foreldre på overnattinger, aktiviteter ol. Er ikke det lov heller HI? Anonymous poster hash: 099a1...242 Så om de ikke er besteforeldrene til HI sitt barn så kan de bare behandle barnet som dritt??? Dette har ingenting med hvem som er de ekte barnebarna eller om de skal få ta med seg barnebarnet uten å ta med HI sin sønn. Det handler heller ikke om de ga barnebarnet klær og lego, men det gjorde ikke saken noe bedre når de har oppført seg slik de gjorde i utgangspunktet! Det handler om hvordan man behandler hverandre. Hadde du likt om dere hadde besøk, og du hadde spurt de om et spørsmål og de hadde oversett deg og skiftet tema. Og når du hadde spurt om å få feks sitte på dem i bilen så hadde dem avledet situasjonen og dratt utfor huset og føke avgårde uten å si hade...... Nei, jeg tror ikke så mange våksne hadde likt å bli behandlet slikt så HVORFOR skal det være OK å behandle barn slikt da? Og ja, de bør få være alene med besteforeldrene sine MEN når barna er SAMMEN så bør de bli behandlet likt. Og om de ikke skulle ha ungen til HI med seg så kan de da oppføre seg mot ungen alikevel? Eller er det slik at om ungen ikke er ditt avkom så bør han gå for lut og kalt vann??? For de har jo ingen PLIKT til å behandle barnet skikkelig. Behandle barnet som dritt? Hva slags underlige definisjoner er det du har på ord egentlig? Fordi de ikke svarte på et spørsmål så behandlet de barnet som dritt? Herregud, hva gjør du den dagen du opplever noe virkelig ille? Definerer det som tredje verdenskrig? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Hehe, jepp her snakker vi tredje verdenskrig. De behandlet barnet ufint...pungtum! Det var da ikke bare det de gjorde, de snek seg unna uten å si hade. Så kom de tilbake som om ingenting hadde skjedd. De var ikke spesielt hyggelige, og det synes jeg ikke de skal slippe unna med. Hva vet du om hva jeg har opplevd? Hvorfor dra inn det når du ikke kan vite noe om det uansett. Det er like relevant at jeg drar inn synsinger om deg siden du synser noe aldeles vilt om disse menneskene du ikke kjenner. Men du ser kanskje ikke urimeligheten i begge deler? Du vet ikke på langt nær nok til å konkludere som du gjør. Men du insisterer på å gjøre det og du bruker voldsomt negativt ladete ord. Det er påfallende hvordan du analyserer andre med et minimum av kjennskap til dem. De er ufine, behandler barn som dritt, sniker seg unna, har egosentriske verdier osv. Alt dette vet du etter å ha lest noen få linjer skrevet av en sårbar mamma som er skuffet på eget barna vegne. Skjønner du selv at du er på syltynn is? Anonymous poster hash: 2aa63...69e
Elina Skrevet 11. mars 2014 #66 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Så hva skal de kreve? At de må ta HI sin sønn med på ting ellers får de ikke ha kontakt med barnebarnet sitt? Jeg syns heller ikke oppførselen var super, men HI må mer på banen, og snakke med barnet sitt. Uansett hvordan en ser det er de ikke besteforeldrene hans. Syns det blir mye synsing om situasjonen når en kaller de både det ene og det andre. Da kan jo kanskje jeg synse litt videre: kanskje HI bør sørge for at kontakten mellom barnet og farsiden økes? Videre syns jeg absolutt at sønnen til HI kan dra alene med HI sine foreldre på overnattinger, aktiviteter ol. Er ikke det lov heller HI? Anonymous poster hash: 099a1...242 Så om de ikke er besteforeldrene til HI sitt barn så kan de bare behandle barnet som dritt??? Dette har ingenting med hvem som er de ekte barnebarna eller om de skal få ta med seg barnebarnet uten å ta med HI sin sønn. Det handler heller ikke om de ga barnebarnet klær og lego, men det gjorde ikke saken noe bedre når de har oppført seg slik de gjorde i utgangspunktet! Det handler om hvordan man behandler hverandre. Hadde du likt om dere hadde besøk, og du hadde spurt de om et spørsmål og de hadde oversett deg og skiftet tema. Og når du hadde spurt om å få feks sitte på dem i bilen så hadde dem avledet situasjonen og dratt utfor huset og føke avgårde uten å si hade...... Nei, jeg tror ikke så mange våksne hadde likt å bli behandlet slikt så HVORFOR skal det være OK å behandle barn slikt da? Og ja, de bør få være alene med besteforeldrene sine MEN når barna er SAMMEN så bør de bli behandlet likt. Og om de ikke skulle ha ungen til HI med seg så kan de da oppføre seg mot ungen alikevel? Eller er det slik at om ungen ikke er ditt avkom så bør han gå for lut og kalt vann??? For de har jo ingen PLIKT til å behandle barnet skikkelig. Behandle barnet som dritt? Hva slags underlige definisjoner er det du har på ord egentlig? Fordi de ikke svarte på et spørsmål så behandlet de barnet som dritt? Herregud, hva gjør du den dagen du opplever noe virkelig ille? Definerer det som tredje verdenskrig? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Hehe, jepp her snakker vi tredje verdenskrig. De behandlet barnet ufint...pungtum! Det var da ikke bare det de gjorde, de snek seg unna uten å si hade. Så kom de tilbake som om ingenting hadde skjedd. De var ikke spesielt hyggelige, og det synes jeg ikke de skal slippe unna med. Hva vet du om hva jeg har opplevd? Hvorfor dra inn det når du ikke kan vite noe om det uansett. Det er like relevant at jeg drar inn synsinger om deg siden du synser noe aldeles vilt om disse menneskene du ikke kjenner. Men du ser kanskje ikke urimeligheten i begge deler? Du vet ikke på langt nær nok til å konkludere som du gjør. Men du insisterer på å gjøre det og du bruker voldsomt negativt ladete ord. Det er påfallende hvordan du analyserer andre med et minimum av kjennskap til dem. De er ufine, behandler barn som dritt, sniker seg unna, har egosentriske verdier osv. Alt dette vet du etter å ha lest noen få linjer skrevet av en sårbar mamma som er skuffet på eget barna vegne. Skjønner du selv at du er på syltynn is? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Jeg forholder meg til den informasjonen HI kommer med og trekker konklusjoner utifra det. At du ser på ting annerleder er helt OK. Men jeg synes ikke disse menneskene har oppført seg fint. Selv om kanskje ordlaget jeg brukte å beskrive dem med var litt hardt. Synes faktisk du overannalyserer meg....... Jeg står enda på mitt, de oppførte seg dårlig. Og hva så om HI er en såret og skuffet mamma, det rettferdiggjør ikke oppførselen deres.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #67 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Så hva skal de kreve? At de må ta HI sin sønn med på ting ellers får de ikke ha kontakt med barnebarnet sitt? Jeg syns heller ikke oppførselen var super, men HI må mer på banen, og snakke med barnet sitt. Uansett hvordan en ser det er de ikke besteforeldrene hans. Syns det blir mye synsing om situasjonen når en kaller de både det ene og det andre. Da kan jo kanskje jeg synse litt videre: kanskje HI bør sørge for at kontakten mellom barnet og farsiden økes? Videre syns jeg absolutt at sønnen til HI kan dra alene med HI sine foreldre på overnattinger, aktiviteter ol. Er ikke det lov heller HI? Anonymous poster hash: 099a1...242 Så om de ikke er besteforeldrene til HI sitt barn så kan de bare behandle barnet som dritt??? Dette har ingenting med hvem som er de ekte barnebarna eller om de skal få ta med seg barnebarnet uten å ta med HI sin sønn. Det handler heller ikke om de ga barnebarnet klær og lego, men det gjorde ikke saken noe bedre når de har oppført seg slik de gjorde i utgangspunktet! Det handler om hvordan man behandler hverandre. Hadde du likt om dere hadde besøk, og du hadde spurt de om et spørsmål og de hadde oversett deg og skiftet tema. Og når du hadde spurt om å få feks sitte på dem i bilen så hadde dem avledet situasjonen og dratt utfor huset og føke avgårde uten å si hade...... Nei, jeg tror ikke så mange våksne hadde likt å bli behandlet slikt så HVORFOR skal det være OK å behandle barn slikt da? Og ja, de bør få være alene med besteforeldrene sine MEN når barna er SAMMEN så bør de bli behandlet likt. Og om de ikke skulle ha ungen til HI med seg så kan de da oppføre seg mot ungen alikevel? Eller er det slik at om ungen ikke er ditt avkom så bør han gå for lut og kalt vann??? For de har jo ingen PLIKT til å behandle barnet skikkelig. Behandle barnet som dritt? Hva slags underlige definisjoner er det du har på ord egentlig? Fordi de ikke svarte på et spørsmål så behandlet de barnet som dritt? Herregud, hva gjør du den dagen du opplever noe virkelig ille? Definerer det som tredje verdenskrig? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Hehe, jepp her snakker vi tredje verdenskrig. De behandlet barnet ufint...pungtum! Det var da ikke bare det de gjorde, de snek seg unna uten å si hade. Så kom de tilbake som om ingenting hadde skjedd. De var ikke spesielt hyggelige, og det synes jeg ikke de skal slippe unna med. Hva vet du om hva jeg har opplevd? Hvorfor dra inn det når du ikke kan vite noe om det uansett. Det er like relevant at jeg drar inn synsinger om deg siden du synser noe aldeles vilt om disse menneskene du ikke kjenner. Men du ser kanskje ikke urimeligheten i begge deler? Du vet ikke på langt nær nok til å konkludere som du gjør. Men du insisterer på å gjøre det og du bruker voldsomt negativt ladete ord. Det er påfallende hvordan du analyserer andre med et minimum av kjennskap til dem. De er ufine, behandler barn som dritt, sniker seg unna, har egosentriske verdier osv. Alt dette vet du etter å ha lest noen få linjer skrevet av en sårbar mamma som er skuffet på eget barna vegne. Skjønner du selv at du er på syltynn is? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Jeg forholder meg til den informasjonen HI kommer med og trekker konklusjoner utifra det. At du ser på ting annerleder er helt OK. Men jeg synes ikke disse menneskene har oppført seg fint. Selv om kanskje ordlaget jeg brukte å beskrive dem med var litt hardt. Synes faktisk du overannalyserer meg....... Jeg står enda på mitt, de oppførte seg dårlig. Og hva så om HI er en såret og skuffet mamma, det rettferdiggjør ikke oppførselen deres. Ja, du forholder deg til informasjonen du har fått på samme måte som jeg forholder meg til hva du har skrevet Forskjellen på deg og meg i denne diskusjonen er at jeg åpner for flere muligheter enn at disse menneskene bare oppfører seg dårlig. De kan ha blitt helt rådville av bonysbarnebarnet sit spørsmål fordi de hadde avklart dette med sønnen sin. De kan ha kjørt avgårde etter at sønnen sa det var ok. Jeg sier ikke at det er det som skjedde, jeg sier bare at det er en like reell mulighet basert på det lille vi vet. At HI er en sårbar mor på sitt barns vegne er relevant fordi hun legger veldig mye ansvar på sine svigerforeldre. Beskyttelsestrangen vi har overfor våre barn farger vitkelighetsoppfatningen vår. Anonymous poster hash: 2aa63...69e
hol(L)y COW Skrevet 11. mars 2014 #68 Skrevet 11. mars 2014 Du er klar over at om alt skal gjøres "helt likt" fra alle "bonus"besteforeldre kommen den nye felles babyen til å sitte igjen med halvparten av gaver til feks jul/bursdager osv fordi h*n bare har ett sett med besteforeldre og de to andre har dobbelt opp? Jeg forstår at det er vanskelig å forklare en 4-åring, men likevel synes jeg det er helt greit at man gjør forskjell på barna iblant, og at de kan få alenetid uten "bonus"barnebarn, så lenge det ikke blir gjort HVER gang.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #69 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er virkelig nysgjerrig så spør igjen. HI; får aldri ditt barn alenetid med sine besteforeldre? Ser han aldri de på farssiden? Mottar han ikke gaver fra dem? Og hva med dine foreldre? Utrolig synd om han og hans besteforeldre aldri får noe alenetid. Anonymous poster hash: 099a1...242
catyn Skrevet 11. mars 2014 #70 Skrevet 11. mars 2014 Min er 4 snart 5år. Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine. Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem. hi Anonymous poster hash: 3f6d8...31a Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele. Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik. Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg. Skjønner kjempegodt at dette er sårt. JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp. Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #71 Skrevet 11. mars 2014 Min er 4 snart 5år. Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine. Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem. hi Anonymous poster hash: 3f6d8...31a Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele. Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik. Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg. Skjønner kjempegodt at dette er sårt. JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp. Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten. Nå var det faktisk avtalt på forhånd. Anonymous poster hash: 2aa63...69e
catyn Skrevet 11. mars 2014 #72 Skrevet 11. mars 2014 Min er 4 snart 5år. Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine. Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem. hi Anonymous poster hash: 3f6d8...31a Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele.Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik. Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg. Skjønner kjempegodt at dette er sårt. JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp. Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten. Nå var det faktisk avtalt på forhånd. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Tydeligvis ikke med begge foreldre. Å hvor vanskelig var det for besteforeldre å gjøre litt om på planer for å inkludere begge, nei de har ikke PLIKT til det, men svarte da, hva med litt medfølelse for den lille ungen som var igjen ? Det hadde ikke gjort de noe å tatt med seg begge. Smålig og usympatisk av besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #73 Skrevet 11. mars 2014 Min er 4 snart 5år. Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine. Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem. hi Anonymous poster hash: 3f6d8...31a Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele.Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik. Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg. Skjønner kjempegodt at dette er sårt. JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp. Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten. Nå var det faktisk avtalt på forhånd. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Tydeligvis ikke med begge foreldre. Å hvor vanskelig var det for besteforeldre å gjøre litt om på planer for å inkludere begge, nei de har ikke PLIKT til det, men svarte da, hva med litt medfølelse for den lille ungen som var igjen ? Det hadde ikke gjort de noe å tatt med seg begge. Smålig og usympatisk av besteforeldre. Det bør da virkelig være nok å avtale det med faren! Om dine foreldre vil ta med barna dine på noe, ringer de mannen din også da? Jeg ser for meg at besteforeldrene til gutten ble satt ut og ble svar skyldig- ja, synd for gutten men de vr flere voksne i rommet så dette burde vært fikset opp i. Det står ingen steder hvor gammel barnebarnet er. Kanskje er HI sitt barn mye yngre, kanskje det er forhold som gjør at de ikke kan ha med begge to osv. Anonymous poster hash: 099a1...242
catyn Skrevet 11. mars 2014 #74 Skrevet 11. mars 2014 Min er 4 snart 5år. Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine. Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem. hi Anonymous poster hash: 3f6d8...31a Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele.Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik. Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg. Skjønner kjempegodt at dette er sårt. JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp. Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten. Nå var det faktisk avtalt på forhånd. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Tydeligvis ikke med begge foreldre. Å hvor vanskelig var det for besteforeldre å gjøre litt om på planer for å inkludere begge, nei de har ikke PLIKT til det, men svarte da, hva med litt medfølelse for den lille ungen som var igjen ? Det hadde ikke gjort de noe å tatt med seg begge. Smålig og usympatisk av besteforeldre. Min er 4 snart 5år. Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine. Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem. hi Anonymous poster hash: 3f6d8...31a Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele.Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik. Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg. Skjønner kjempegodt at dette er sårt. JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp. Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten. Nå var det faktisk avtalt på forhånd. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Tydeligvis ikke med begge foreldre. Å hvor vanskelig var det for besteforeldre å gjøre litt om på planer for å inkludere begge, nei de har ikke PLIKT til det, men svarte da, hva med litt medfølelse for den lille ungen som var igjen ? Det hadde ikke gjort de noe å tatt med seg begge. Smålig og usympatisk av besteforeldre. Det bør da virkelig være nok å avtale det med faren! Om dine foreldre vil ta med barna dine på noe, ringer de mannen din også da? Jeg ser for meg at besteforeldrene til gutten ble satt ut og ble svar skyldig- ja, synd for gutten men de vr flere voksne i rommet så dette burde vært fikset opp i. Det står ingen steder hvor gammel barnebarnet er. Kanskje er HI sitt barn mye yngre, kanskje det er forhold som gjør at de ikke kan ha med begge to osv. Anonymous poster hash: 099a1...242 Så da er det greit å bare dra uten å si hade ? Å snike med seg den ene og ikke den andre ? Nei vet du hva. Folk har tydeligvis glemt folkeskikk. Er helt klart en kommunikasjonssvikt , som kom tydelig frem. Men da kan man endre på planene slik at det ikke blir sårt for den som er igjen. Jeg hadde ikke satt pris på det. Å da de kom hjem kunne de i det minste ha kjøpt en liten ting til den som var igjen. En liten billig greie. ikke noe stort, men slik at den andre ikke ble helt glemt. Slik hadde jeg gjort om det ikke hadde vært familie til og med. Det har ikke så masse med plikt, men med medfølelse og omtanke for barna. Å mannen min hadde også fått gjennomgå bare så det er sagt. Hadde de kommunisert bedre kunne det vært unngått, men da de nå ikke hadde gjort det, kunne besteforeldre også vært litt fleksible. Det er jo om og gjøre å finne en løsning som er best for barna.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #75 Skrevet 11. mars 2014 Min er 4 snart 5år. Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine. Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem. hi Anonymous poster hash: 3f6d8...31a Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele.Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik. Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg. Skjønner kjempegodt at dette er sårt. JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp. Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten. Nå var det faktisk avtalt på forhånd. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Tydeligvis ikke med begge foreldre. Å hvor vanskelig var det for besteforeldre å gjøre litt om på planer for å inkludere begge, nei de har ikke PLIKT til det, men svarte da, hva med litt medfølelse for den lille ungen som var igjen ? Det hadde ikke gjort de noe å tatt med seg begge. Smålig og usympatisk av besteforeldre. Herrefred. Jeg har en bonusunge. Mannen min er bonuspappa for min. Vi lager stadig avtaler på vegne av våre barn med våre respektive foreldre uten å avklare det med hverandre først. Det får være måte på idioti her inne! Anonymous poster hash: 2aa63...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå