Gå til innhold

Bonusbesteforeldre som ikke behandler barna likt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 4 snart 5år.

Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine.

Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem.

hi

Anonymous poster hash: 3f6d8...31a

Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele.

Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik.

Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg.

Skjønner kjempegodt at dette er sårt.

JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp.

Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten.

Nå var det faktisk avtalt på forhånd.

Anonymous poster hash: 2aa63...69e

Tydeligvis ikke med begge foreldre. Å hvor vanskelig var det for besteforeldre å gjøre litt om på planer for å inkludere begge, nei de har ikke PLIKT til det, men svarte da, hva med litt medfølelse for den lille ungen som var igjen ? Det hadde ikke gjort de noe å tatt med seg begge. Smålig og usympatisk av besteforeldre.

Herrefred. Jeg har en bonusunge. Mannen min er bonuspappa for min. Vi lager stadig avtaler på vegne av våre barn med våre respektive foreldre uten å avklare det med hverandre først. Det får være måte på idioti her inne!

Du får lese resten av svaret å før du uttaler deg kanskje ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 4 snart 5år.

Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine.

Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem.

hi

Anonymous poster hash: 3f6d8...31a

Det er jeg helt enig i ! Jeg er motstander av at alt må være helt likt, men det skal være en rettferdighet i det hele.

Utrolig ufint av besteforeldre , voksne mennesker å oppføre seg slik.

Å besteforeldre har faktisk en plikt mener jeg.

Skjønner kjempegodt at dette er sårt.

JEg hadde også blitt rasende på sambo. Dette er hans familie, han bør ta det opp.

Helt greit at besteforeldre vil være litt alene med bare barnebarnet sitt, men da må det avtales på forhånd slik at en ikke blir etterlatt på den måten.

Nå var det faktisk avtalt på forhånd.

Tydeligvis ikke med begge foreldre. Å hvor vanskelig var det for besteforeldre å gjøre litt om på planer for å inkludere begge, nei de har ikke PLIKT til det, men svarte da, hva med litt medfølelse for den lille ungen som var igjen ? Det hadde ikke gjort de noe å tatt med seg begge. Smålig og usympatisk av besteforeldre.

Herrefred. Jeg har en bonusunge. Mannen min er bonuspappa for min. Vi lager stadig avtaler på vegne av våre barn med våre respektive foreldre uten å avklare det med hverandre først. Det får være måte på idioti her inne!

Du får lese resten av svaret å før du uttaler deg kanskje ? 

Jeg mente selvfølgelig ikke at man skal ringe til begge foreldre, men ordla meg feil. Det jeg mente var at ikke begge foreldre har fått det med seg. Altså en kommunikasjonssvikt. Når det oppstår er man jo nødt til å finne en løsning som er best for barna, ikke bare stikke. eller svare at "i dag skal .... være med, men kanskje neste gang ?" Ikke bare kjøre og etterlate et barn uten noen forklaring engang. Å hvis de kjøper masse til en, så kunne de tatt med en liten ting til den som var igjen. Det trenger ikke være dyrt,  men at de har tenkt på den andre også. En liten lekebil til 30 kr. kunne de spandert på seg slik at det ikke ble en slik negativ opplevelse. 

Skrevet

Skjønner de, de har ingen forpliktelser for din sønn. De er kun besteforeldre til din stesønn.

Anonymous poster hash: c54ff...4b4
Skrevet

Skjønner de, de har ingen forpliktelser for din sønn. De er kun besteforeldre til din stesønn. Anonymous poster hash: c54ff...4b4

De har da ingen forpliktelser ovenfor noen? Hverken barnebarn eller bonusen.

At man ikkenhar forpliktelser betyr ikke at man ikke kan oppføre seg ordentlig likevel. Å ikke svare et barn som spør pent, for så å lire seg unna er ikke ok oppførsel. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 5f629...221

Skrevet

Skjønner de, de har ingen forpliktelser for din sønn. De er kun besteforeldre til din stesønn. Anonymous poster hash: c54ff...4b4

De har da ingen forpliktelser ovenfor noen? Hverken barnebarn eller bonusen.

At man ikkenhar forpliktelser betyr ikke at man ikke kan oppføre seg ordentlig likevel. Å ikke svare et barn som spør pent, for så å lire seg unna er ikke ok oppførsel. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 5f629...221

Mors og stefars oppførsel er da mye verre.

Skrevet

Vi har bare egne barn, så kan umulig vite hvordan denne mine/dine/våre-kabalen funker. Det jeg derimot vet er at det er umulig å få alt likt. Vi klarer ikke det med våre barn en gang som alle er helsøsken, men vi prøver så godt vi kan.

Her hender det jo også at besteforeldre tar med bare ett av barna. De vil også ha alenetid med ett barn akkurat som vi foreldre synes det er godt av og til, man kan finne på noe litt annet med en 7-åring uten en 4-åring på slep og motsatt. Dette medfører naturlig nok tårer hos den som ikke får være med, hvorpå vi foreldre må forklare at neste gang er det omvendt. Sånn er livet, 100% rettferdighet blir det ikke.

Jeg synes ikke det er ille at besteforeldre bare tok med én gutt. Hvordan dette ble gjort kan jo diskuteres, men vil anta at "episoden" vil fortelles annerledes av HI og av besteforeldrene.

Anonymous poster hash: 67f7b...450

Skrevet

Livet er ikke retfferdig. I mine øyne var det greit at disse besteforeldrene tok med bare ett barn denne gangen. Det som ikke var greit, var måten det ble håndtert på.

HIs mann burde ha greid å si noe om planene på forhånd, sånn at HI og barnet hennes visste om det.

HI burde ha gått inn for å berolige sitt barn, i stedet for å fyre opp under følelsen av urettferdighet.

Besteforeldrene burde ha snakket med HIs barn, svart når de ble spurt, og for all del ikke kastet seg i bilen og rast av gårde i det øyeblikket HIs barn snudde ryggen til.

Det har ikke noe for seg å fordele skyld, og si at det ene er greit fordi det andre var verre. Alle har et selvstendig ansvar for å oppføre seg som folk. Besteforeldrenes oppførsel blir ikke grei selv om HIs mann ikke sa fra om det han burde sagt fra om. HIs manns oppførsel blir ikke grei fordi besteforeldrene oppførte seg dårlig.

Men jeg lurer på noe, HI:

Forventer din mann at dine foreldre håndterer hans barn likt som ditt barn, eller synes han det er greit med forskjellsbehandling der også?

Ville du ha laget en scene dersom han hadde fortalt deg om planene på forhånd, sånn at det var derfor han ikke sa noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...