Nyttårs barn Skrevet 11. mars 2014 #26 Skrevet 11. mars 2014 Jeg tror det er endel utfordringer med familier med mine og dine barn. Synes det er ganske naturlig at besteforeldre har lyst til å være alene med sitt barnebarn, og gi det litt ekstra. da synes jeg faktisk ikke at HI kan forvente at hennes barn skal være med. Som flere har sagt har disse besteforelrene ikke valgt seg denne situasjonen selv. Hvis jeg skulle bli bonusbesteforelder en gang, vil jeg nok fosøke og utvise mer takt enn det disse besteforeldrene gjør. Ikke vise synlig forfordeling. Alikevel ønsker jeg jo å sponse barnebarna mine litt en dag, hvis jeg kan. Kanskje hjelpe med lappen, bunad og litt ekstra. Da vet jeg nok ikke om dette ville gjelde for ev. bonusbarnebarn.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #27 Skrevet 11. mars 2014 Syns dette får du ig mannen ta på dere skylden for. Han hadde jo avtalt at de skulle ta med seg sønnen hans. Så han burde fortalt det til deg så dere kunne forberedt ungene på det. Du lot det også bli pinlig stillhet og kunne svart barnet på en grei måte selv. Besteforeldrene trodde vel dere bar informert på forhånd siden det var avtalt med mannen din? Anonymous poster hash: aa5c1...134
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #28 Skrevet 11. mars 2014 Her mener jeg de bør behandle likt hvertfall hvis dere venter ett barn. Det er noe jeg som mor hadde krevd. Hvis jeg får meg ny mann vil det være aktuelt og et oppvokst med den forskjellsbehandlingen og det er sårt og sitter fremdeles i. Penger på konto ok om man forskjellsbehandler men fysiske gaver ikke ok. Anonymous poster hash: aeab6...a80
*Lissi* Skrevet 11. mars 2014 #29 Skrevet 11. mars 2014 Her synes jeg faktisk du må ta litt selvkritikk siden du ikke sier ifra. Hadde tatt de til side da de kom igjen, eventuelt ringt de senere og forklart de at slikt ikke blir tolerert. Er dere som må sette standaren. Har selv barn fra et tidligere forhold, og forventer at mine svigerforeldre behandler alle barna likt. Neida, de trenger ikke kjøpe like dyre gaver, men blir ikke akseptert at de blir forskjellsbehandlet åpenlyst. Snart får dere en baby sammen. Blir vel rimelig sårt for gutten din om de plutselig begynner å ta med seg kun sine biologiske barnebarn. Ta en skikkelig snakk med de er mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #30 Skrevet 11. mars 2014 Jeg forstår det utfra hovedinnlegget ditt at du forventer at det ikke skal være forskjellsbehandling. Det kan du ikke forvente. At denne spesifikke situasjonen ble håndtert veldig dårlig er i hovedsak din manns feil, deretter din feil. Han skulle ha informert deg på forhånd, du skulle steppet inn med engang det ble vanskelig. I fremtiden må dere kommunisere bedre alle veier. Denne situasjonen bør du legge bak deg. Anonymous poster hash: 2aa63...69e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #31 Skrevet 11. mars 2014 Jeg forstår at du er veldig trist på sønnen din sine vegne. Er selv i samme situasjon fra høsten av, da jeg og datteren min flytter inn til kjæresten og hans to barn. Foreldrene hans er engasjerte besteforeldre, mens mine foreldre( skilt) ikke er så engasjerte. Jeg vet at jeg ikke kan forvente noen ting, men håper virkelig ikke de gjør forskjell så åpenlyst som de gjorde mot sønnen din. Anonymous poster hash: 605e5...7f7
MrsMilla Skrevet 11. mars 2014 #32 Skrevet 11. mars 2014 Besteforeldrene har ingen plikt til å ta ditt barn med. De ville sikkert kun være med sitt barnebarn. Når det er sagt, så synes jeg dette viser holdninger jeg er utrolig imot selv. Dette kan gi grunnlag til splittelse og sjalusi mellom deres barn og er veldig sårt for barna. Utrolig dårlig gjort! Ja, jeg ville trekt meg unna, helt klart, og stått bak mitt barn. Du har nå snart også en ny problemstilling; at hans barn og deres fellesbarn blir gjort stas på, mens ditt særkullsbarn blir satt i skyggen.... Ville krevd lik behandling av det barnet dere får og det barnet du har fra før og stå hardt på dette av hensyn til nettopp barna. Jeg var særkullsbarn og fikk stefar. Heldigvis valgte han og familien hans å se på meg og min halvsøster som like og vår familie som en familie, ikke som to voksne som deler hus og har forskjellige familier. Alt eller ingenting. Men denne holdningsendringen er det mannen din som må ta med sin familie først - slik at dere kan bli en felles familie. Han må være streng og stå støtt i vinden!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #33 Skrevet 11. mars 2014 Her mener jeg de bør behandle likt hvertfall hvis dere venter ett barn. Det er noe jeg som mor hadde krevd. Hvis jeg får meg ny mann vil det være aktuelt og et oppvokst med den forskjellsbehandlingen og det er sårt og sitter fremdeles i. Penger på konto ok om man forskjellsbehandler men fysiske gaver ikke ok. Anonymous poster hash: aeab6...a80 Du kan ikke kreve at andre skal behandle dine barn som barnebarn når de ikke er det. Anonymous poster hash: 099a1...242
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #34 Skrevet 11. mars 2014 Besteforeldrene har ingen plikt til å ta ditt barn med. De ville sikkert kun være med sitt barnebarn. Når det er sagt, så synes jeg dette viser holdninger jeg er utrolig imot selv. Dette kan gi grunnlag til splittelse og sjalusi mellom deres barn og er veldig sårt for barna. Utrolig dårlig gjort! Ja, jeg ville trekt meg unna, helt klart, og stått bak mitt barn. Du har nå snart også en ny problemstilling; at hans barn og deres fellesbarn blir gjort stas på, mens ditt særkullsbarn blir satt i skyggen.... Ville krevd lik behandling av det barnet dere får og det barnet du har fra før og stå hardt på dette av hensyn til nettopp barna. Jeg var særkullsbarn og fikk stefar. Heldigvis valgte han og familien hans å se på meg og min halvsøster som like og vår familie som en familie, ikke som to voksne som deler hus og har forskjellige familier. Alt eller ingenting. Men denne holdningsendringen er det mannen din som må ta med sin familie først - slik at dere kan bli en felles familie. Han må være streng og stå støtt i vinden! Hadde også skjedd sjalusi andre veien. Kommer nye barn inn og blir behandlet likt. Barna sitter med x antall besteforeldre fra før, og barna som var i familien ender opp med å må dele på alt, mens familien de har fra før ikke gjør sanne gjentjeneste. Når barna blir noe større kan jeg love deg at de både kan gni det inn og gjøre mye ut av det. Syns det nå være lov å behandle sine barnebarn så godt som en bre vil uten at andre skal fortelle at en må ta ett annet- kanskje fremmed barn inn i varmen. Mor har like mye feil her selv. Hvor ganmelt er barnet de tok med HI? Anonymous poster hash: 099a1...242
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #35 Skrevet 11. mars 2014 Har en lignende situasjon hos oss. Samboer har barn fra før (7 år) og vi har ett felles (2) Min mor prøver så godt hun kan å ikke gjøre forskjell på barna når samboers datter er hos oss men det skinner veldig tydelig igjennom noen ganger hvem hun foretrekker og hvem hun faktisk besøker... Veldig vanskelig og vanskelig å ta opp så lenge hun faktisk forsøker. Hun kjøper gaver til begge to men er mer distansert til samboers datter enn til vår felles sønn. Noe kommer selvfølgelig av at hun ikke ser henne så ofte, men hun er også blitt mer og mer negativt innstilt til henne ovenfor meg. Sånn som " hun takker jo aldri!? hun svarer jo ikke når jeg snakker med henne..? hun ser jo alltid så sur ut.. :-( ? " Alt dette stemmer.. og noe kommer av at samboers datter plukker opp forskjellsbehandlingen. Det kommer også av at hun generelt er et følelsesbarn som lukker seg inne og synes verden har mange regler og krav som hun ikke har lyst til å følge. Hun er også ekstremt sta og vil ha ting på sin måte.Jeg behandler henne heller ikke likt som jeg gjør med min egen sønn men jeg passer på henne, gir klemmer og omsorg og er tilstede i livet hennes. Den genuine morskjærligheten får hun heldigvis masse av fra sin egen mor.. (jeg har følt litt på dette selv...) Barn blir ikke likt eller rettferdig behandlet alltid. Sånn er verden. Vi kan bare gjøre vårt beste for at de skal ha det så godt som mulig. Og at de har en trygg base i hjemmet. Anonymous poster hash: 5b0e4...7e4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #36 Skrevet 11. mars 2014 Min er 4 snart 5år. Han har minimal kontakt med sine besteforeldre på bf sin side, men kontakt med mine. Men jeg mener at så lenge barna er til stede skal de behandles likt, på samme måte som jeg vet at min samboers familie forventer at samboers sønn blir behandlet fint da vi er hos min familie eller dem er her. Eller at jeg behandler gutta likt for den del. Jeg har ingen plikter ovenfor samboers sønn jeg heller, men jeg gjør da ikke forskjell på dem. hi Anonymous poster hash: 3f6d8...31a Du har valgt. Besteforeldrene har fått dyttet på seg en unge. Sjarmerende... Anonymous poster hash: c13d5...1b3
DaenerysStorm Skrevet 11. mars 2014 #37 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er helt enig med de som sier at det ikke er besteforeldrenes jobb å ta med seg begge, men i min familie ville det vært helt normalt å gjøre det! Moren og faren min fikk meg og en søster så gikk de fra hverandre og mamma fikk unge med en annen og så ble hun sammen med pappa igjen... Halvsøstera mi har alltid fått det samme og fått bli med på det samme! Hvis det er sånn at besteforeldrene ikke vil ha med begge får de gjøre ting mer diskrèt. Det er jo bare å si at så lenge de to barna er sammen må de inkludere begge, hvis de kun vil ha med den ene får de hente han på skolen/barnehagen eller lignende. Kan skjønne at det ikke kan kjøpe mye til de begge, men da får de gjøre sånt litt mer diskrèt også! Og å spinne avgårde for å slippe unna sønnen din er uhørt!!! Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å si fra om!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #38 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er helt enig med de som sier at det ikke er besteforeldrenes jobb å ta med seg begge, men i min familie ville det vært helt normalt å gjøre det! Moren og faren min fikk meg og en søster så gikk de fra hverandre og mamma fikk unge med en annen og så ble hun sammen med pappa igjen... Halvsøstera mi har alltid fått det samme og fått bli med på det samme! Hvis det er sånn at besteforeldrene ikke vil ha med begge får de gjøre ting mer diskrèt. Det er jo bare å si at så lenge de to barna er sammen må de inkludere begge, hvis de kun vil ha med den ene får de hente han på skolen/barnehagen eller lignende. Kan skjønne at det ikke kan kjøpe mye til de begge, men da får de gjøre sånt litt mer diskrèt også! Og å spinne avgårde for å slippe unna sønnen din er uhørt!!! Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å si fra om! Halvsøsteren din var jo likevel din Halvsøsteren og ikke din stesøster. Anonymous poster hash: 099a1...242
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #39 Skrevet 11. mars 2014 Her mener jeg de bør behandle likt hvertfall hvis dere venter ett barn. Det er noe jeg som mor hadde krevd. Hvis jeg får meg ny mann vil det være aktuelt og et oppvokst med den forskjellsbehandlingen og det er sårt og sitter fremdeles i. Penger på konto ok om man forskjellsbehandler men fysiske gaver ikke ok. Anonymous poster hash: aeab6...a80 Du kan ikke kreve at andre skal behandle dine barn som barnebarn når de ikke er det. Anonymous poster hash: 099a1...242 Fullstendig klar over at jeg ikke kan kreve dette. Men jeg kan ta velge hvordan jeg skal håndtere det eller gå bort i fra det. For dette er ikke ok oppførsel fra voksne mennesker. Men for meg er dette så svart hvitt at da hadde ikke vært sammen med hans familie. Anonymous poster hash: aeab6...a80
Elina Skrevet 11. mars 2014 #40 Skrevet 11. mars 2014 (endret) Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Endret 11. mars 2014 av Elina
Appelsinpiken Skrevet 11. mars 2014 #41 Skrevet 11. mars 2014 Her er det jeg som har stebarn, og jeg krever faktisk av min familie at så lenge barna er sammen så skal de behandles likt. Heldigvis ser den nærmeste familien vår på dette som en selvfølge. Mine barn vil i dt lange løp få mer, siden de får gaver og opplevelser når halvsøsteren ikke er med, men da er hun hos sin mor og får gaver og opplevelser som våre felles ikke får. Besteforeldrene sparer kun til sine biologiske, men det er vel helt naturlig siden også bonusen har sine sett med besteforeldre. Men dette er ikke noe barna merker i det daglige.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #42 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e
Appelsinpiken Skrevet 11. mars 2014 #43 Skrevet 11. mars 2014 Med måten de ikke kommuniserer med bonusen på, for så å bare stikke av. Slik gjør man bare ikke!
Elina Skrevet 11. mars 2014 #44 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre.....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #45 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre..... - Kan hende de ble satt ut av spørsmålet og ikke visste hva de skulle svare siden dette var avtalt på forhånd. Her burde HI sin mann ha tatt ansvar. - For alt vi vet avtalte de med sin sønn at de bare skulle dra for å unngå flere scener for bonusungen. Synes folk her inne dømmer dem nord og ned for en situasjon de ikke skapte. Forøvrig er "uforskammet" og "egosentriske verdier" svært negative karakteristikker. Anonymous poster hash: 2aa63...69e
Elina Skrevet 11. mars 2014 #46 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre..... - Kan hende de ble satt ut av spørsmålet og ikke visste hva de skulle svare siden dette var avtalt på forhånd. Her burde HI sin mann ha tatt ansvar. - For alt vi vet avtalte de med sin sønn at de bare skulle dra for å unngå flere scener for bonusungen. Synes folk her inne dømmer dem nord og ned for en situasjon de ikke skapte. Forøvrig er "uforskammet" og "egosentriske verdier" svært negative karakteristikker. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Deres oppførsel i denne saken sier mye om dem. Jeg står ved svaret mitt. Man behandler ikke små barn på den måten selv om dem har avtalt det med sønnen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #47 Skrevet 11. mars 2014 Men hvorfor skal barn behandles helt likt? Mine to gutter som har samme besteforeldre. Av og til henter morfar han ene mens han andre må bli hjemme. Sånn er det, neste gang er det omvendt. Hvorfor er det så viktig for bonusbarn å absolutt ikke ha forskjell. Mannen til hi hadde avtalt dette med besteforeldrene. Da må hi og mannen ta ansvar. Anonymous poster hash: aa5c1...134
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #48 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre..... - Kan hende de ble satt ut av spørsmålet og ikke visste hva de skulle svare siden dette var avtalt på forhånd. Her burde HI sin mann ha tatt ansvar. - For alt vi vet avtalte de med sin sønn at de bare skulle dra for å unngå flere scener for bonusungen. Synes folk her inne dømmer dem nord og ned for en situasjon de ikke skapte. Forøvrig er "uforskammet" og "egosentriske verdier" svært negative karakteristikker. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Deres oppførsel i denne saken sier mye om dem. Jeg står ved svaret mitt. Man behandler ikke små barn på den måten selv om dem har avtalt det med sønnen. Deg om det. I min verden er det mer naturlig å legge ansvaret der det hører hjemme. Hos HI sin mann og HI selv. Anonymous poster hash: 2aa63...69e
Elina Skrevet 11. mars 2014 #49 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Jeg fatter ikke hvordan du får så mye negativt om disse menneskene ut av HI sitt innlegg? Uforskammet? Egosentriske? Hvorfor er de det? De avtaler med sønnen sin at de skal ta med seg barnebarnet sitt ut, sønnen informerer ikke om dette og skaper dermed en ubehagelig situasjon. Hvorfor gjør det foreldrene hans uforskammet og egosentriske? Anonymous poster hash: 2aa63...69e Det var da ikke SÅ mye negativt, men i denne saken så var de ikke spesielt greie. Når dem ikke svarer og skifter tema når bonusbarnet på 4-5år spør om å få være med, det er uforskammet og lite empatisk. Man må da kunne svare og ikke bare overse han! Når de i tillegg bare ungår all konfrontasjon ved å bare stikke av på den måten vil jeg kalle egoistisk, det er ikke deres barnebarn så da er det liksom ikke deres problem. Det skinner igjennom at de kun tenker på seg og sine. Samboeren skulle ha sakt ifra, og det bør HI ta opp med han, men det gjør ikke oppførselen til besteforeldrene noe bedre..... - Kan hende de ble satt ut av spørsmålet og ikke visste hva de skulle svare siden dette var avtalt på forhånd. Her burde HI sin mann ha tatt ansvar. - For alt vi vet avtalte de med sin sønn at de bare skulle dra for å unngå flere scener for bonusungen. Synes folk her inne dømmer dem nord og ned for en situasjon de ikke skapte. Forøvrig er "uforskammet" og "egosentriske verdier" svært negative karakteristikker. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Deres oppførsel i denne saken sier mye om dem. Jeg står ved svaret mitt. Man behandler ikke små barn på den måten selv om dem har avtalt det med sønnen. Deg om det. I min verden er det mer naturlig å legge ansvaret der det hører hjemme. Hos HI sin mann og HI selv. Anonymous poster hash: 2aa63...69e Selvfølgelig har HI og mannen ansvaret, men det gjør ikke at besteforeldrene er uten skyld.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #50 Skrevet 11. mars 2014 Ikke ok, det er temmelig uforskammet oppførsel. Noen skriver her at man ikke kan kreve og forlange at de behandler bonus og barnebarn likt......men du har ingen "plikt" heller i å godta slik uforskammet oppførsel. Hadde tatt meg et alvorsord med samboeren om barn og følelser samt verdier. Så kan dere ha en felles enighet om hvordan dere takler slike situasjoner i framtiden. Håper dere to kan komme til enighet og sette en felles front og standar for hvordan dere vil ha det i DERES familie. Og det må besteforeldrene godta, for de har ingen ting de kan kreve de heller.... Deres oppførsel sier MYE om dem og deres verdier samt egosentriske holdning til andre enn seg og sine. Men du trenger strengt tatt ikke godta det! Så hva skal de kreve? At de må ta HI sin sønn med på ting ellers får de ikke ha kontakt med barnebarnet sitt? Jeg syns heller ikke oppførselen var super, men HI må mer på banen, og snakke med barnet sitt. Uansett hvordan en ser det er de ikke besteforeldrene hans. Syns det blir mye synsing om situasjonen når en kaller de både det ene og det andre. Da kan jo kanskje jeg synse litt videre: kanskje HI bør sørge for at kontakten mellom barnet og farsiden økes? Videre syns jeg absolutt at sønnen til HI kan dra alene med HI sine foreldre på overnattinger, aktiviteter ol. Er ikke det lov heller HI? Anonymous poster hash: 099a1...242
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå