Gå til innhold

Spiser dere sunt i rugetiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger du om kostholdet på noen måte? Hvordan er kostholdet ditt til vanlig? Jeg er veldig glad i saft, juice og godteri. Bør kanskje begrense sukkerinntaket litt, men er så vanskelig. . Er slank, men det betyr jo ikke sunn.

Anonymous poster hash: 43353...2bf

Skrevet

Legger du om kostholdet på noen måte? Hvordan er kostholdet ditt til vanlig? Jeg er veldig glad i saft, juice og godteri. Bør kanskje begrense sukkerinntaket litt, men er så vanskelig. . Er slank, men det betyr jo ikke sunn.

Jeg skal holde meg til veldig sunt kosthold i rugetiden og hvis jeg blir gravid skal det fortsette like sunt .
Skrevet

Jeg skal holde meg til veldig sunt kosthold i rugetiden og hvis jeg blir gravid skal det fortsette like sunt .

Hva ser du på som et sunt kosthold? Jeg spiser grovt brød, vanlig pålegg. Veldig glad i melk også så det drikker jeg mye.prøvd å

kutte ut juice, men drikker jo fortsatt saft. Til måltider drikker jeg heller melk da, så det er jo bedre. .

Skrevet

Hva ser du på som et sunt kosthold? Jeg spiser grovt brød, vanlig pålegg. Veldig glad i melk også så det drikker jeg mye.prøvd å

kutte ut juice, men drikker jo fortsatt saft. Til måltider drikker jeg heller melk da, så det er jo bedre. .

Jeg liker ikke melk , men det er vel ikke så usunt med mindre det blir i store mengder. Juice er mye sukker . Saft kommer an på hvilke du drikker :)

Jeg må kutte ut Pepsi maxen min , noe jeg drikker altfor mye av .

Det jeg ser på sunt er reint kjøtt, fisk , kyllingfilet , grønnsaker og salat. Og kutte ned på brød, og spise mer grovt :) mye proteiner , og en grei balanse mellom fett og karbohydrater :)

Skrevet

Jeg prøver generelt å spise fem om dagen og lite sukker og salt,og drikke mye vann. Drikker 1-2 små kopper kaffe om dagen, men i rugeperioden går jeg ned til en liten kaffe om dagen. I stimuleringsfasen og rugefasen trener jeg moderat, ikke jogging og hopp og sprett, men heller yoga, sykling, elipsemaskin, raske gåturer :)

Skrevet

Min plan er å kutte ut brus og godterier, altså sukker i all hovedsak den første tiden dersom jeg blir ruger.... Kutte ned på kaffen også, jeg har også slutta å snuse (tjoho) og har planer om å trene så smått...

Skrevet

Det forsøket da jeg ble gravid (mistet i uke 12) kuttet jeg kaffen den dagen jeg startet på medisinene, trente litt lett hver dag i sprøyteperioden. Spiste sunt og variert, lite stivelse som potet og pasta, men masse grønnsaker og grove varianter. Drakk ikke brus eller noe søtt, og holdt meg helt unna godteri. :)

Fortsatte med det helt til jeg testet positivt :)

Har også tatt vitaminer i mange måneder nå, og startet lenge før forsøket. Folat, B-vitaminer, dobbel dose D-vitamin, Omega3, og multi vitamin. 

Et variert og godt kosthold tror jeg er bra for både mor og spire :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...