Ina-83 Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Jeg testet positivt på 3 tester fra billigtester idag. Hvordan skal jeg gå frem fra nå? Når bør jeg bestille legetime osv? Hvordan gjør man ift hvis man feks vil følges opp av jordmor? Aldri vært gravid før, så hadde vært greit å fått høre fra noen som vet mer enn meg
Kjøttmeis Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Gratulerer! Med mindre det er noe spesielt er det ingen grunn til å gå til legen riktig ennå. Første kontroll er typisk mellom uke 8 og 12. (Jeg hadde min i uke 7.) Hvis du vil til jordmor må du kontakte helsestasjon eller lignende selv, det har ikke jeg gjort ennå. Tenker å vente til etter ordinær ultralyd. Jeg er nå 11+3, forresten. Skal til privat ultralyd denne uken, bare fordi vi er nysgjerrige og vil se at alt er bra der inne. Synes det er fryktelig lenge å vente til OUL i uke 18 ... Ser ut til at det er mange her som drar på UL tidligere enn uke 12 også, men jeg ville vente til vi kan se mest mulig. Hadde jeg mistet tidligere hadde det sikkert vært litt annerledes.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Du kan ringe legen din å bestille time til uke 8-12. Fødeplass bestiller du enten selv(gjorde jeg) dette fordi jeg var redd for å få på et annet sykehus enn ønsket, eller så venter du til første legetime! Det er lov å bestille legetime med en gang nå for å bestille fødeplass og for å få litt info som førstegangs. Men rutinekontrollene er uke 12, noen har 16 også, 18 (ordinær ultralyd på sykehuset du har fått fødeplass), 24, 28, 32... Mange tar annenhver lege/jordmor. Altså at du går til lege i uke 12, jordmor i uke 16, lege i uke 24, jordmor uke 28.. Jordmortime må du også bestille på egenhånd fra helsestasjonen i nærheten. Håper det var til hjelp:-) Mange tar også privat ultralyd i uke 12 for å sjekke nakkefold og neseben. Dette gir indikasjon på om baby er frisk, pris varierer. Alt fra 600-1300 har jeg hørt. Lykke til:) Anonymous poster hash: 18d9f...247
Ina-83 Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2014 Ok, takk for svar dere Er så spennende dette her Håper bare den holder seg der inne nå. Er så deilig at prøvetida er over!! Blir deilig etter uke 12 da, når man kan slappe mer av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå