Gå til innhold

Hva syns dere om disse guttenavnene?

Anbefalte innlegg

Vi venter førstemann i slutten av august, så vi har jo litt tid på oss, men du verden så vanskelig dette skulle vise seg å være da..? :P

Vi vet ikke om det er gutt eller jente(har bestemt oss for å ikke finne det ut før fødselen), men har allerede 2 alternativer til jentenavn klare. Guttenavnet derimot, har vist seg å være vaaanskelig! Vi er ikke enige i det hele tatt, og har helt forskjellig smak. Hva synes dere om navnene vi liker, og har dere forslag til andre navn som kanskje kunne falle i smak basert på navnene vi liker?

Jeg:

Tage

Andreas

Emil

Han:

Victor

Elias

Sterke norrøne navn som Tor og Trym

Kom gjerne(!) med andre forslag..! Vi står litt fast...

Anonymous poster hash: 4e189...005
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144126483-hva-syns-dere-om-disse-guttenavnene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tage - liker jeg ikke, synes det er hardt.

Andreas - klassisk og veldig fint.

Emil - nydelig!

Victor - helt ok, ikke et navn jeg selv ville valgt, men det er greit nok.

Elias - nydelig!

Tor og Trym - liker jeg ikke.

Hva med..

Vetle

Mathias

Marius

Theo

Jakob

William

Ulrik

Ask

Leander

Odin

Selmer

Nikolai

Levi

Sander

Jasper

Henrik

Å, jeg likte navnene deres, spesielt Andreas, Victor og norrønske navn. Ikke fullt så begeistret for Emil og Elias. Altfor søte, ikke sterke nok, synes jeg.

Synes det er altfor mange som velger slike Noah, Leo, Theo, Leon, Emillian-navn! Altfor blomstrete navn til det som senere skal bli voksne menn. Jeg tror f.eks. Emillian ville vært hemmende for en mann i en autoritær stilling i arbeidslivet.

Men dere liker veldig forskjellige stiler. Du liker f.eks. et litt hardt og uvanlig navn(Tage), så et fint og tradisjonelt navn(Andreas) og så et litt søtt og svakere navn(Emil). Kanskje dere burde finne ut hvilken stil dere vil gå for? Se hva som passer med etternavnet til barnet.

Takk for svar:)

Vi har kuttet ned de originale listene vår til Andreas, Emil og Victor nå. Men alle de fine forslagene deres har ført til at vi har fått et par nye inn på listen :P

Jeg falt jo pladask for Arthur, men det var et tydelig nei fra han andre, hehe.

Men vi begge synes Mathias var kjempenydelig! Det har faktisk kommet ganske høyt opp i teten, sammen med Andreas og Victor. Og så likte vi veldig godt Oliver og Marius.

Hm, det ble ikke akkurat lettere, men vi har jo klart å eliminere et par fra begge listene våre, og funnet en felles liste.

Så nå står det mellom Andreas, Mathias, Victor, Emil, Oliver og Marius!

Hvis dere har noen tanker om de nye navnene, eller har flere forslag, så tar vi mot alle meninger med takk:)

Annonse

Men mens jeg har dere her, kan jeg bare spørre hva dere syns om jentevalgene våre? Vi har to navn som vi er like glad i, men vil gjerne se barnet før vi bestemmer oss helt. Det er Iben og Kaya.

De er veldig forskjellige, men vi synes bare de er så fine, begge to. Iben passer nok bedre med etternavnet, mens Kaya er litt "lettere", hvis dere skjønner hva jeg mener.

Synes det er spennende å høre hva folk syns, og det kun basert på meninger om navnet, ikke meninger fra folk som kjenner oss, historien vår og personlighetene våre.

Så hva tenker dere om de to jentenavnene?

Vi har kuttet ned de originale listene vår til Andreas, Emil og Victor nå. Men alle de fine forslagene deres har ført til at vi har fått et par nye inn på listen :P

Men vi begge synes Mathias var kjempenydelig! Det har faktisk kommet ganske høyt opp i teten, sammen med Andreas og Victor. Og så likte vi veldig godt Oliver og Marius.

Hm, det ble ikke akkurat lettere, men vi har jo klart å eliminere et par fra begge listene våre, og funnet en felles liste.

Hvis dere har noen tanker om de nye navnene, eller har flere forslag, så tar vi mot alle meninger med takk:)

Emil er nydelig! Ville valgt Emil eller Oliver :rolleyes:

Hva med Ulrik? 

Victor eller Oliver :) 

Og Iben av jentenavnene. Kaya er også fint (jeg ville skrevet med j tror jeg; Kaja), men jeg like Iben godt :) 

Andre guttenavn (i tilfelle du vil ha - og jeg beklager om du allerede har fått noen av de - har ikke lest alle du har fått) 

Wilhelm

August

Sebastian

Wilfred

Nikolai

Gustav

Didrik

Amund

Kristoffer

Johan(nes)

Julian

Theodor

Petter

Even

Viljar

Henrik

Annonse

Emil er nydelig! Ville valgt Emil eller Oliver :rolleyes:

Hva med Ulrik? 

Mannen i huset likte veldig godt Ulrik, jeg synes også det er fint. Men problemet er at det blir fint på hans dialekt (østlandsdialekt), men ikke like sjarmerende på min dialekt.

Victor eller Oliver :)

Og Iben av jentenavnene. Kaya er også fint (jeg ville skrevet med j tror jeg; Kaja), men jeg like Iben godt :)

Andre guttenavn (i tilfelle du vil ha - og jeg beklager om du allerede har fått noen av de - har ikke lest alle du har fått) 

Wilhelm

August

Sebastian

Wilfred

Nikolai

Gustav

Didrik

Amund

Kristoffer

Johan(nes)

Julian

Theodor

Petter

Even

Viljar

Henrik

Ååå, Julian!!! Det navnet hadde jeg helt glemt av..! Sååå fint! Takk for at du tok deg tid til å foreslå det, det skal rett inn på lista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...