Gå til innhold

Jeg hater hunder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere hundehater noen gang på at hunder bidrar til mye nyttig i samfunnet vårt noen gang?

De kan få mange til å føle seg lykkeligere, gjerne folk som er langt nede, ensomme personer osv.

De bidrar til å holde helsen til en del mennesker bedre.

For ikke å snakke om ettersøkshunder, narkohunder osv.

Hunder som har funnet mennesker i skogen, både i live og drept, i ruiner, under snøen. Ulykker/overfall kan skje hvem som helst, og da er de veldig gode å ha.

Det er nødvendigvis sånn at man må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre i dette samfunnet. Jeg synes det finnes utrolig mange ufyselige drittunger rundt om også. Kaster stein og snøball på biler, riper opp biler til folk, stjeler, lyver, svarer andre voksne frekt, slår. +++

For ikke å snakke om at jeg er livredd i mørket, og kjenner meg mye tryggere med hund. Jeg tenker at hund har beskyttet en del hundeeiere også.

Sier kattehateren :roll:

Anonymous poster hash: 7559e...b75

Kattehater faktisk....

Hundene tisser i det minste ikke ned alt i garasjen min, dreper fugler i hagen min og driter i sandkassa ungen leker i.

Men ja, de kan også gi selskap, men er vel ikke mer nyttig enn til selskap og drepe mus vil jeg påstå...

Er ikke du like fordømmende mot katter/katteeiere som HI er mot hunder/hundeeiere nå?

Nei, jeg har aldri sagt jeg hater katter.

Har hatt 4 katter selv, og har en viss interesse for folk jeg kjenner sine katter. Men fremmede katter har jeg ikke stort behov for å hilse på.

Nå er det heller ikke usant at katter har behov for å grave ned avføringen sin da, og den gjør det gjerne i blomsterbed, sandkasser og sånt. Og jeg synes faktisk det er ekkelt.

Jeg synes flere katteeiere bør ta mer ansvar og sterilisere/kastrere kattene sine. Har også opplevd en gang i tiden at en kattemor fødte ungene sine under verandaen vår. Ante ikke hvem katten eller kattungene tilhørte, og det var ikke spesielt kjekt.

Og man får ikke brukt kattene til spesielt mye annet enn selskap eller å holde mus vekke. Er i alle fall interessert i å vite hva annet den er godt for.

På linje med hunder hjelper katter mennesker til å bli friskere, tryggere og lykkeligere.

Jeg har ikke hatt de negative erfaringene du har hatt med katter, men jeg har hatt mange negative erfaringer med hunder uten at jeg kan si at alle hunder er slik.

Jeg vurderer ikke dyr utifra nytteverdi, men egenverdi, effekt på naturen og effekten de kan ha på eiere. Der er vi kanskje annerledes.

Nei, men det er jo det jeg legger i ordet "selskap" da, at katter gir selskap til folk som ønsker/trenger det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg hundeeier enda, men blir det til sommeren. Jeg mener man må respektere mennesker som ikke liker hunder, eller andre dyr, og la dem slippe å bli "overfalt" av hunder som vil hilse, og andre ulyder samt avføring. Som hunde (og katte) eier plikter man å sørge for at dyret sitt ikke er til sjenanse for andre, og evner man ikke det, da kan man faktisk ikke ha dyr!

Det som irriterer meg så innigranskauen, er at man som hundeeier er pålagt å rydde etter dyret sitt, mens katteeiere forventer at deres lille nusse kan vandre fritt omkring og pisse og bæsje i hver en blomsterkasse uten å ta ansvar for dette. I tidligere diskusjoner her inne på dette forumet, fikk jeg grei beskjed fra en (gal) kattedame at jeg måtte bare forvente at hennes katt pisset ned nabolaget og bæsje i blomsterbedene, for det bvar jo en katt som måtte få utfolde seg og leve ut sine naturlige instinkter (?) 

DA KOKER DET OVER FOR MEG! Det er ikke bare en gang jeg har spadd ut kattebæsj av sandkassen på lekeplassen til ungene. Så JA til dyr, så lenge de blir ryddet opp etter av sine eiere!

Anonymous poster hash: 76314...190
Skrevet

Derfor er mine to innekatter.

Hurra for deg  :strix:

godtar utekatter bare de gjør fra seg i kassa si også altså!

Anonymous poster hash: 76314...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...