Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Ja, det gjør jeg virkelig. Og de er jo overalt! De driter på plena vår, driter på alle turveiene, bjeffer til alle døgnets tider, og skal alltid "hilse". Grøss... Jeg kan ikke trille tur med vogna rundt her uten at ungen våkner av bjeffinga. Åhhhh!!!! Anonymous poster hash: 627ac...5f6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hater de jævla barnevognene som tar opp plass over alt. Og ikke minst når de står parkert på spisesteder. Ungene ødelegger materoen og den jævla barnevogna er i veien. Og mødrene da. Som tror at sneipen deres er verdens yndigste. Som regel er de snørrete og ekle. De smittbombene men ut blant folk skal de. Grøss. Anonymous poster hash: 6f9df...7d8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 De tingene plager også meg, noen mer enn andre. Men det er hundeeiere som er problemet. Hundeeiere skal sørge for at dyrene ikke driter på plener, bjeffer og hopper på barn (voksne og for den saks skyld) og er under kontroll. Jeg er faktisk glad i hunder, men møkkalei av eiere som ikke tar ansvar. Anonymous poster hash: 7b03d...e06
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hater de jævla barnevognene som tar opp plass over alt. Og ikke minst når de står parkert på spisesteder. Ungene ødelegger materoen og den jævla barnevogna er i veien. Og mødrene da. Som tror at sneipen deres er verdens yndigste. Som regel er de snørrete og ekle. De smittbombene men ut blant folk skal de. Grøss. Anonymous poster hash: 6f9df...7d8 Ååååå så sinna:) Hvorfor henge på mammaforum da? Anonymous poster hash: 7b03d...e06
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hater de jævla barnevognene som tar opp plass over alt. Og ikke minst når de står parkert på spisesteder. Ungene ødelegger materoen og den jævla barnevogna er i veien. Og mødrene da. Som tror at sneipen deres er verdens yndigste. Som regel er de snørrete og ekle. De smittbombene men ut blant folk skal de. Grøss. Anonymous poster hash: 6f9df...7d8 Ååååå så sinna:) Hvorfor henge på mammaforum da? Anonymous poster hash: 7b03d...e06 Ironi er ikke din sterke side!! Anonymous poster hash: 9dfed...05c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Og jeg elsker hunder (men hater eierne som ikke greier plukke opp dritten eller ha kontroll på bikkjene). Anonymous poster hash: 1cd10...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hater også hunder. De som eier de snakker til de og om dem som om det var barn. Anonymous poster hash: de305...ab3
mamma_til_verdens_beste Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 (endret) Tenker dere hundehater noen gang på at hunder bidrar til mye nyttig i samfunnet vårt noen gang?De kan få mange til å føle seg lykkeligere, gjerne folk som er langt nede, ensomme personer osv.De bidrar til å holde helsen til en del mennesker bedre.For ikke å snakke om ettersøkshunder, narkohunder osv.Hunder som har funnet mennesker i skogen, både i live og drept, i ruiner, under snøen. Ulykker/overfall kan skje hvem som helst, og da er de veldig gode å ha.Det er nødvendigvis sånn at man må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre i dette samfunnet. Jeg synes det finnes utrolig mange ufyselige drittunger rundt om også. Kaster stein og snøball på biler, riper opp biler til folk, stjeler, lyver, svarer andre voksne frekt, slår. +++For ikke å snakke om at jeg er livredd i mørket, og kjenner meg mye tryggere med hund. Jeg tenker at hund har beskyttet en del hundeeiere også. Endret 10. mars 2014 av mamma_til_verdens_beste
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hater de jævla barnevognene som tar opp plass over alt. Og ikke minst når de står parkert på spisesteder. Ungene ødelegger materoen og den jævla barnevogna er i veien. Og mødrene da. Som tror at sneipen deres er verdens yndigste. Som regel er de snørrete og ekle. De smittbombene men ut blant folk skal de. Grøss. Anonymous poster hash: 6f9df...7d8 Ååååå så sinna:) Hvorfor henge på mammaforum da? Anonymous poster hash: 7b03d...e06 Ironi er ikke din sterke side!! Anonymous poster hash: 9dfed...05c Haha, mulig det, men her inne ville det vel ikke vært sjokkerende med en sånn kommentar uten et fnugg av ironi:) Anonymous poster hash: 7b03d...e06
Nettisen:) Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hater de jævla barnevognene som tar opp plass over alt. Og ikke minst når de står parkert på spisesteder. Ungene ødelegger materoen og den jævla barnevogna er i veien. Og mødrene da. Som tror at sneipen deres er verdens yndigste. Som regel er de snørrete og ekle. De smittbombene men ut blant folk skal de. Grøss. Anonymous poster hash: 6f9df...7d8 Ååååå så sinna:) Hvorfor henge på mammaforum da? Anonymous poster hash: 7b03d...e06 Ironi er ikke din sterke side!! Anonymous poster hash: 9dfed...05c Slettes ikke noen selvfølge at dette skulle være ironisk. Det er MANGE som irriterer seg over barnevognmafiaen. Ihvertfall blant mine barnløse venninner.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 For meg er det neste ubegripelig at noen kan hate noen så fantastiske dyr som hunder. Hunden har fulgt mennesket i tusenvis av år, den er det dyret som er nærmest oss sosialt sett. Man kan nesten ikke tenke seg et menneskesamfunn uten hunder ( - for de som har tid - en veldig bra dokumentar om forholdet mellom mennesket og hunden). Jeg aksepterer for så vidt at ikke alle er like glad i hunder som meg. Men det er liksom noe som mangler hos en person som kan mislike så glade, søte, vennlige, snille, morsomme, positive,rare, tøysete, flinke og koselige skapninger som hunder. Anonymous poster hash: 1ce23...a8f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Det er vel kanskje ofte eierene som gjør at jeg hater hunder. Når jeg klipper gresset som går inn til gangstien her så må jeg ALLTID plukke hundebæsj først. Naboen sin hund står og gjør hele dagene/nettene o da er de IKKE søte. Anonymous poster hash: de305...ab3
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Det er vel kanskje ofte eierene som gjør at jeg hater hunder. Når jeg klipper gresset som går inn til gangstien her så må jeg ALLTID plukke hundebæsj først. Naboen sin hund står og gjør hele dagene/nettene o da er de IKKE søte. Anonymous poster hash: de305...ab3 Ja, det skjønner jeg. Det kan jo ofte være en del irriterende ting ved andre folks hunder. Men sånn generelt, syns jeg hunder er vidunderlige. Jeg er vokst opp med hund, men har vært uten i flere år. I sommer fikk vi en valp, etter at familien opplevde en stor tragedie for et par år siden - og den hunden har gitt så mye glede i familien, at det er helt utrolig. Den er så søt og morsom og snill, og vi har så mye latter og så mange positive opplvelser takket være den hunden - det er virkelig balsam for sjelen (og kroppen, for nå får v litt ekstra mosjon også) Anonymous poster hash: 1ce23...a8f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Hater folk som hater hunder! Det gjør jeg virkelig. Anonymous poster hash: ededc...655
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 Jeg liker de fleste dyr, men hunder kan jeg ikke fordra fordi de lukter ekkelt, har våt snute, røyter, gneldrer og må liksom være med over alt. Ikke klarer jeg å lese hunder heller, jeg ser ikke forskjell på ei bikkje som løper mot meg for å hilse og ei som vil ete meg. Ikke vil jeg bruke energi på å lære meg mer om hund heller siden vi ikke har hund og aldri skal ha hund. Anonymous poster hash: 8ea5e...bdf
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hater hundeeiere som ikke har kontroll på hundene sine, spesielt i skiløypa. Jeg spør alltid om de kan rope til seg hunden. og får litt oftere enn greit er at den ikke er farlig så de gidder ikke. Jeg vil ikke ha en hund som er oppi pulken og snuser. Fikk ropt etter meg sist at jeg fikk la være å gå på ski da, om jeg ikke tålte det. Jeg blir eitrende forbanna når jeg tenker på det! jeg har kontroll på mine unger, hundeeiere får ha kontroll på hunden sin! Anonymous poster hash: 19170...929
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 Og jeg kjenner jeg hadde reddet hundene mine mange ganger, fremfor mennesker. Ikke barn, men voksne, ja. Anonymous poster hash: 0d1b0...b4c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Tenker dere hundehater noen gang på at hunder bidrar til mye nyttig i samfunnet vårt noen gang? De kan få mange til å føle seg lykkeligere, gjerne folk som er langt nede, ensomme personer osv. De bidrar til å holde helsen til en del mennesker bedre. For ikke å snakke om ettersøkshunder, narkohunder osv. Hunder som har funnet mennesker i skogen, både i live og drept, i ruiner, under snøen. Ulykker/overfall kan skje hvem som helst, og da er de veldig gode å ha. Det er nødvendigvis sånn at man må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre i dette samfunnet. Jeg synes det finnes utrolig mange ufyselige drittunger rundt om også. Kaster stein og snøball på biler, riper opp biler til folk, stjeler, lyver, svarer andre voksne frekt, slår. +++ For ikke å snakke om at jeg er livredd i mørket, og kjenner meg mye tryggere med hund. Jeg tenker at hund har beskyttet en del hundeeiere også. Sier kattehateren Anonymous poster hash: 7559e...b75
mamma_til_verdens_beste Skrevet 10. mars 2014 #19 Skrevet 10. mars 2014 Tenker dere hundehater noen gang på at hunder bidrar til mye nyttig i samfunnet vårt noen gang? De kan få mange til å føle seg lykkeligere, gjerne folk som er langt nede, ensomme personer osv. De bidrar til å holde helsen til en del mennesker bedre. For ikke å snakke om ettersøkshunder, narkohunder osv. Hunder som har funnet mennesker i skogen, både i live og drept, i ruiner, under snøen. Ulykker/overfall kan skje hvem som helst, og da er de veldig gode å ha. Det er nødvendigvis sånn at man må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre i dette samfunnet. Jeg synes det finnes utrolig mange ufyselige drittunger rundt om også. Kaster stein og snøball på biler, riper opp biler til folk, stjeler, lyver, svarer andre voksne frekt, slår. +++ For ikke å snakke om at jeg er livredd i mørket, og kjenner meg mye tryggere med hund. Jeg tenker at hund har beskyttet en del hundeeiere også. Sier kattehateren Anonymous poster hash: 7559e...b75 Kattehater faktisk.... Hundene tisser i det minste ikke ned alt i garasjen min, dreper fugler i hagen min og driter i sandkassa ungen leker i. Men ja, de kan også gi selskap, men er vel ikke mer nyttig enn til selskap og drepe mus vil jeg påstå...
mamma_til_verdens_beste Skrevet 10. mars 2014 #20 Skrevet 10. mars 2014 Det er vel kanskje ofte eierene som gjør at jeg hater hunder. Når jeg klipper gresset som går inn til gangstien her så må jeg ALLTID plukke hundebæsj først. Naboen sin hund står og gjør hele dagene/nettene o da er de IKKE søte. Anonymous poster hash: de305...ab3 Men du, sier du ikke i fra til naboen når bikkja står ute å bjeffer? Det hender det kommer lyd fra de jeg har også, men jeg tar de inn umiddelbart om de bjeffer ute. Når det gjelder møkka i hagen, så er det selvfølgelig respektløst.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #21 Skrevet 10. mars 2014 Tenker dere hundehater noen gang på at hunder bidrar til mye nyttig i samfunnet vårt noen gang? De kan få mange til å føle seg lykkeligere, gjerne folk som er langt nede, ensomme personer osv. De bidrar til å holde helsen til en del mennesker bedre. For ikke å snakke om ettersøkshunder, narkohunder osv. Hunder som har funnet mennesker i skogen, både i live og drept, i ruiner, under snøen. Ulykker/overfall kan skje hvem som helst, og da er de veldig gode å ha. Det er nødvendigvis sånn at man må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre i dette samfunnet. Jeg synes det finnes utrolig mange ufyselige drittunger rundt om også. Kaster stein og snøball på biler, riper opp biler til folk, stjeler, lyver, svarer andre voksne frekt, slår. +++ For ikke å snakke om at jeg er livredd i mørket, og kjenner meg mye tryggere med hund. Jeg tenker at hund har beskyttet en del hundeeiere også. Sier kattehateren Anonymous poster hash: 7559e...b75 Kattehater faktisk.... Hundene tisser i det minste ikke ned alt i garasjen min, dreper fugler i hagen min og driter i sandkassa ungen leker i. Men ja, de kan også gi selskap, men er vel ikke mer nyttig enn til selskap og drepe mus vil jeg påstå... Ja, for alle katter er slik. På samme måte som at alle hunder driter på gangstiene, biter folk og stinker Anonymous poster hash: 7559e...b75
CaptainHindsight Skrevet 10. mars 2014 #22 Skrevet 10. mars 2014 Tenker dere hundehater noen gang på at hunder bidrar til mye nyttig i samfunnet vårt noen gang? De kan få mange til å føle seg lykkeligere, gjerne folk som er langt nede, ensomme personer osv. De bidrar til å holde helsen til en del mennesker bedre. For ikke å snakke om ettersøkshunder, narkohunder osv. Hunder som har funnet mennesker i skogen, både i live og drept, i ruiner, under snøen. Ulykker/overfall kan skje hvem som helst, og da er de veldig gode å ha. Det er nødvendigvis sånn at man må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre i dette samfunnet. Jeg synes det finnes utrolig mange ufyselige drittunger rundt om også. Kaster stein og snøball på biler, riper opp biler til folk, stjeler, lyver, svarer andre voksne frekt, slår. +++ For ikke å snakke om at jeg er livredd i mørket, og kjenner meg mye tryggere med hund. Jeg tenker at hund har beskyttet en del hundeeiere også. Sier kattehateren Anonymous poster hash: 7559e...b75 Kattehater faktisk.... Hundene tisser i det minste ikke ned alt i garasjen min, dreper fugler i hagen min og driter i sandkassa ungen leker i. Men ja, de kan også gi selskap, men er vel ikke mer nyttig enn til selskap og drepe mus vil jeg påstå... Er ikke du like fordømmende mot katter/katteeiere som HI er mot hunder/hundeeiere nå?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #23 Skrevet 10. mars 2014 Godt du har noe nyttig å bruke tiden din på HI Anonymous poster hash: d37bd...686
mamma_til_verdens_beste Skrevet 10. mars 2014 #24 Skrevet 10. mars 2014 Tenker dere hundehater noen gang på at hunder bidrar til mye nyttig i samfunnet vårt noen gang? De kan få mange til å føle seg lykkeligere, gjerne folk som er langt nede, ensomme personer osv. De bidrar til å holde helsen til en del mennesker bedre. For ikke å snakke om ettersøkshunder, narkohunder osv. Hunder som har funnet mennesker i skogen, både i live og drept, i ruiner, under snøen. Ulykker/overfall kan skje hvem som helst, og da er de veldig gode å ha. Det er nødvendigvis sånn at man må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre i dette samfunnet. Jeg synes det finnes utrolig mange ufyselige drittunger rundt om også. Kaster stein og snøball på biler, riper opp biler til folk, stjeler, lyver, svarer andre voksne frekt, slår. +++ For ikke å snakke om at jeg er livredd i mørket, og kjenner meg mye tryggere med hund. Jeg tenker at hund har beskyttet en del hundeeiere også. Sier kattehateren Anonymous poster hash: 7559e...b75 Kattehater faktisk.... Hundene tisser i det minste ikke ned alt i garasjen min, dreper fugler i hagen min og driter i sandkassa ungen leker i. Men ja, de kan også gi selskap, men er vel ikke mer nyttig enn til selskap og drepe mus vil jeg påstå... Er ikke du like fordømmende mot katter/katteeiere som HI er mot hunder/hundeeiere nå? Nei, jeg har aldri sagt jeg hater katter. Har hatt 4 katter selv, og har en viss interesse for folk jeg kjenner sine katter. Men fremmede katter har jeg ikke stort behov for å hilse på. Nå er det heller ikke usant at katter har behov for å grave ned avføringen sin da, og den gjør det gjerne i blomsterbed, sandkasser og sånt. Og jeg synes faktisk det er ekkelt. Jeg synes flere katteeiere bør ta mer ansvar og sterilisere/kastrere kattene sine. Har også opplevd en gang i tiden at en kattemor fødte ungene sine under verandaen vår. Ante ikke hvem katten eller kattungene tilhørte, og det var ikke spesielt kjekt. Og man får ikke brukt kattene til spesielt mye annet enn selskap eller å holde mus vekke. Er i alle fall interessert i å vite hva annet den er godt for.
CaptainHindsight Skrevet 10. mars 2014 #25 Skrevet 10. mars 2014 Tenker dere hundehater noen gang på at hunder bidrar til mye nyttig i samfunnet vårt noen gang? De kan få mange til å føle seg lykkeligere, gjerne folk som er langt nede, ensomme personer osv. De bidrar til å holde helsen til en del mennesker bedre. For ikke å snakke om ettersøkshunder, narkohunder osv. Hunder som har funnet mennesker i skogen, både i live og drept, i ruiner, under snøen. Ulykker/overfall kan skje hvem som helst, og da er de veldig gode å ha. Det er nødvendigvis sånn at man må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre i dette samfunnet. Jeg synes det finnes utrolig mange ufyselige drittunger rundt om også. Kaster stein og snøball på biler, riper opp biler til folk, stjeler, lyver, svarer andre voksne frekt, slår. +++ For ikke å snakke om at jeg er livredd i mørket, og kjenner meg mye tryggere med hund. Jeg tenker at hund har beskyttet en del hundeeiere også. Sier kattehateren Anonymous poster hash: 7559e...b75 Kattehater faktisk.... Hundene tisser i det minste ikke ned alt i garasjen min, dreper fugler i hagen min og driter i sandkassa ungen leker i. Men ja, de kan også gi selskap, men er vel ikke mer nyttig enn til selskap og drepe mus vil jeg påstå... Er ikke du like fordømmende mot katter/katteeiere som HI er mot hunder/hundeeiere nå? Nei, jeg har aldri sagt jeg hater katter. Har hatt 4 katter selv, og har en viss interesse for folk jeg kjenner sine katter. Men fremmede katter har jeg ikke stort behov for å hilse på. Nå er det heller ikke usant at katter har behov for å grave ned avføringen sin da, og den gjør det gjerne i blomsterbed, sandkasser og sånt. Og jeg synes faktisk det er ekkelt. Jeg synes flere katteeiere bør ta mer ansvar og sterilisere/kastrere kattene sine. Har også opplevd en gang i tiden at en kattemor fødte ungene sine under verandaen vår. Ante ikke hvem katten eller kattungene tilhørte, og det var ikke spesielt kjekt. Og man får ikke brukt kattene til spesielt mye annet enn selskap eller å holde mus vekke. Er i alle fall interessert i å vite hva annet den er godt for. På linje med hunder hjelper katter mennesker til å bli friskere, tryggere og lykkeligere. Jeg har ikke hatt de negative erfaringene du har hatt med katter, men jeg har hatt mange negative erfaringer med hunder uten at jeg kan si at alle hunder er slik. Jeg vurderer ikke dyr utifra nytteverdi, men egenverdi, effekt på naturen og effekten de kan ha på eiere. Der er vi kanskje annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå