Gå til innhold

På slutten av svangerskapet, hva er forskjellen på modningsrier og kraftige kynnere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Maserier og modningsrier påvirker mormunnen, flater den ut og gjør den myk og moden, mens kynnere ikke påvirker kroppen i det hele tatt.

Men de kjennes ikke særlig forskjellig ut, så det er vanskelig å vite hva man har..

Jeg gikk med maserier i en uke før jeg fødte tredje barnet mitt, de kjentes ikke særlig annerledes ut en kynnere, men de var regelmessige. Jeg kunne f.eks våkne om natten og ha maserier hvert tiende minutt i 2-3 timer før de sluttet igjen. Da jeg fortalte det til jordmor på en kontroll ville hun sjekke om de påvirket mormunnen, og det gjorde de. Jeg var helt moden og avflatet, med 3 cm åpning :)

Jordmor strippet meg og gav med riestimulerende akupunktur i håp om å få fødselen igang, og jeg fødte dagen etter den kontrollen.

Anonymous poster hash: 388c8...e9c

Rier kjennes mest som.et belte som strammer rundt nederste del av mage og korsrygg...eller en av plassene. Kynnere er det som gjør hele magen/livmor hard som en nypumpet fotball. Rier kommer i tak.

Anonymous poster hash: 58dba...d57

Annonse

Jeg hadde ikke hatt kynnere i svangerskapet. Og fått beskjed om At reine MERKER du. Så jeg gikk med modningsrier hjemme i over 12 timer som jeg var sikker på at var kynnere. De kom ikke regelmessig. Det kunne være under 1 min mellom og det kunne drøye 10 min. Bestemte meg for å dra til sykehuset for å se hva som foregikk, da var jeg 8 vm åpen og snuppA kom en time etter. Så jeg tror jeg skAl prøve å dra litt tidligere med andremann 😛

Anonymous poster hash: 834e0...1b3

Jeg hadde litt menssmerter i forbindelse med modningsrier. De var altså ikke vonde, men likevel annerledes enn kynnere. Jeg ble lurt i ukesvis før fødsel, da jwg trodde d var rier. Pga de kom så regelmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...