Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei!

Termin 6. mars, men fortsatt ikke født. I natt har det forsåvidt vært action. Vannet gikk!!! Drømte at jeg måtte tisse, våknet og stod opp. I det jeg kom ut av senga bare fossa det vann! Vi snakker i liter... Gubben henta masse håndklær og jeg kom meg i dusjen hvor det fortsatte å renne. Etter det la jeg meg i senga på masse håndklær. Vannet har forsåvidt fortsatt å komme av og på i tre timer så langt. (Ringte selvsagt barsel med en gang, så vi skal dit i 8-9 tiden. Har ingen rier, bare uregelmessige kynnere og vond rygg, ellers føler jeg meg super, og gira!)

Så nå har jeg rigget meg til med gigatruse fra Lindex som jeg rett og slett har lagt en babybleie oppi (hadde tilfeldigvis liggende noen i str 13kg). Fungerer veldig bra! I tillegg har jeg funnet frem tisselaken som jeg kom på vi hadde fått i Rimi sin baby boks.

Mitt tips til alle: ha masse håndklær liggende klart ved nattbordet i tilfelle vannet går!!! Og gå til anskaffelse voksenbleier av noe slag!!! Jeg er fortsatt i sjokk over alt vannet som har kommet her!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144126374-rykende-ferskt-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har store planer om å sove med tisselaken den siste tiden :P Det med bleier har jeg fått tips om før, men tror jeg kastet de store jeg hadde etter jeg var barnevakt for en stund siden så får håpe det holder med små! 

Lykke til med fødselen :)

Jeg sov med sånne kladder som man har på pleiehjem osv. Sexy, men greit å ikke ødelegge madrassen. Nå var jeg ikke i sengen da vannet gikk, men i grunnen greit å ha de i sengen etter fødsel og. Renselse og melkespreng genererer også en hel del søl:)

• 4 uker senere...

Nei, kommer vannet fossende er det ikke stort man får gjort hvis ikke hele madrassen er dekka...

Jeg hadde sånne kladder både i senga og i sofaen i tidligere svangerskap, men "brukte" dem heldigvis ikke. Var så heldig å våkne av kneppet og "sprette" opp av senga før vannet gikk med førstemann. Andre gang satt jeg i sofaen og hørte kneppet, og "spratt" opp før det kom noe. Men begge gangene kom det bare litt og litt, hodet funka som propp, så jeg hang på do/i dusjen, hvor det kom litt og litt + gikk rundt med håndkle mellom beina :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...