Gå til innhold

Hva har dere gjort/gjør dere med gamle leker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leker som er pent brukt, ingenting i veien med og fra alder 0-6 år?

I hovedsak gutteleker.

Skrevet

Kvalitetsleker tar jeg vare på for å ha de tilgjengelig om MANGE år når når jeg får barnebar.

Resten arves bort. Har mange mindre barn i nær familie vi kan dele det imellom.

Skrevet

Jeg tar vare på enkelte ting som jeg eller ungene har et spesielt forhold til. (F eks hunden som datteren min fikk da hun var innlagt på sykehuset som liten):

Og så tar jeg vare på en del ting av den typen som kan holde i generasjoner. Både for å ha noe når det kommer småbarn på besøk og for å ha noe når det en gang kommer eventuelle barnebarn. Har selv satt stor pris på at mine foreldrer har et par kasser med leker på loftet som de finner frem når vi kommer på besøk.

Jeg legger det i en kasse for baby/småbarnsleker og en kasse for leker for litt større barn.

Til babyer er det figurer og et par rangler som er enkle å vaske.

Til småbarna er det en stor kasse med dublo, en del fisherpricefigurer og dyrefigurer med en buss og en gård til samt et par dukker og dukkeklær.

Til de litt størrer kommer jeg til å ta vare på togbanen og legoet og evn barbieting, puslespill og bøker som holder seg bra.

Resten som er brukbart gir jeg bort.

De har så mye leker og får nytt hele tiden, men en del går jo i stykker etter hvert da. ;)

Skrevet

Takk for svar dere!

Noe har jeg også gitt bort og noe tar jeg vare på, men det er fortsatt mengder igjen som jeg må finne på noe med.

Skrevet

Takk for svar dere!

Noe har jeg også gitt bort og noe tar jeg vare på, men det er fortsatt mengder igjen som jeg må finne på noe med.

Hvis det er i god stand og av kvalitet kan du høre med en barnehage. Jeg vet at vår barnehage har fått en del leker på den måten.

Skrevet

Vi har gitt bort alt barna vokser i fra og som er i god stand.

Skrevet

Noen ting som duplo, togskinner og noen favorittleker, bøker og spill spares, gøy når barna selv får barn. Noe gis bort og noe selges så barna får lommepenger til nye ting de ønsker seg.

Skrevet

Jeg spør helsestasjon om de kan spørre krisesenteret om de ønsker både klær og leker.

Skrevet

Har gitt det bort. Hadde ei nabojente her som var asylsøker, hun hadde ikke mange leker og elsket å være her hos oss og leke. Da datteren min skulle rydde, fant vi frem flere barbiedukker o.l som hun ikke brukte lenger, tok på de rene kjoler og knyttet gavebånd rundt og gav de bort. Jenta ble helt overlykkelig :) 

Dessverre er det mange leker her som ikke holder, og mye smårask og småting, de kaster vi. Eneste som er beholdt er bamser og togskinner.

Skrevet

Har gitt bort mye til innsamlinger som går østover. Både organisasjoner som samler inn til barnehjem og til andre trengende i fattigere land. Har også gitt noe til krisesenteret her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...