Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 I to-tre uker nå har jeg hatt hjertebank. Dvs hjertet tar doble slag så det blir en pause mellom hjerteslagene. Dette er forferdelig irriterende.. Kommer hele dagen, fra jeg står opp til jeg sovner. Er det noen medisiner jeg kan få mot dette? Hvilken undersøkelse, bortsett fra EKG, kan de ta på legekontoret? Hoster pga det, og pusten blir forstyrret. Anonymous poster hash: d5afc...213
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Du kan få betablokkere, for å bekrefte at du har ekstraslag (ekstrasystoler) så MÅ de ta en EKG. Om du har det veldig masse så kan sikkert legen høre det med et stetoskop, men de vil nok ta et EKG. Anonymous poster hash: dd5e0...f28
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Ja, det vet jeg. Men tenkte på blodprøver osv (sprøyteskrekk). Med min flaks, slutter vel hjertebanken idet jeg går inn legekontordøra, hehe men det hadde bare vært bra. Kan ringe inn i morgen og høre.. Håper jeg kanfå betablokkere og at det ikke krasjer med den andre medisinen min. Er det noen bivirkninger? Anonymous poster hash: d5afc...213
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Ja, det vet jeg. Men tenkte på blodprøver osv (sprøyteskrekk). Med min flaks, slutter vel hjertebanken idet jeg går inn legekontordøra, hehe men det hadde bare vært bra. Kan ringe inn i morgen og høre.. Håper jeg kanfå betablokkere og at det ikke krasjer med den andre medisinen min. Er det noen bivirkninger? Anonymous poster hash: d5afc...213 De kan ta blodprøver. F eks kan lavt magnesiumnivå gi ekstraslag, i tillegg til mange andre tilstander. Ville ikke tatt betablokker om det er ufarlige ekstraslag, som er mest sannsynlig. Anonymous poster hash: 72f3b...76b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Hva gjør jeg da, bare lever med pusteforstyrrelser og disse plagsomme hjerteslagene? Legen vet vel hva som er best.. Sist jeg hadde det og var hos legen, ga det seg (par dager med det) og da skyldte de på graviditeten. Nå vet jeg at det er tull - er ikke gravid og har hatt det i 2-3 uker. Anonymous poster hash: d5afc...213
Julie (: Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Jeg ble veldig trøtt og sliten av betablokkere. Dessuten vokste datteren min dårlig i magen på grunn av dem.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Hva gjør jeg da, bare lever med pusteforstyrrelser og disse plagsomme hjerteslagene? Legen vet vel hva som er best.. Sist jeg hadde det og var hos legen, ga det seg (par dager med det) og da skyldte de på graviditeten. Nå vet jeg at det er tull - er ikke gravid og har hatt det i 2-3 uker. Anonymous poster hash: d5afc...213 Kan det være at du har det litt slitsomt eller er stresset for tiden? Jeg haddemye ekstraslag pga stress. Opptil annethvert slag tre døgn i strekk. Har så å si gitt seg nå som ting har roet seg. Anonymous poster hash: 72f3b...76b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Ikke mer enn tidligere. Har jo baby, og lite søvn, men lite søvn har det vært hele veien og hun er 8 mnd. Kan ikke komme på noe som har vært "ekstra" de siste ukene. Anonymous poster hash: d5afc...213
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Jeg ble veldig trøtt og sliten av betablokkere. Dessuten vokste datteren min dårlig i magen på grunn av dem. Kan du fortelle litt mer om dette? Hvor stor dose du tok og når i svangerskapet du tok dem? Jeg spør fordi jeg går på betablokkere og er gravid. Ble veldig bekymret nå
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Hos unge mennesker er det oftest angst og stress som gir hjertebank/ekstraslag Anonymous poster hash: 9b3cb...1e6
Julie (: Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 Blir du fulgt hos teamet for hjertesyke gravide på Riksen? Lurt å komme inn dit, de er ekspertene. Gikk på selozok 25 mg*2 (depot-tabletter morgen og kveld) fra uke 15 og trappet gradvis ned etter fødselen så jeg var medisinfri da babyen var 6 uker. Fikk hyppige ultralyder (ca 1 gang per måned tidlig i svangerskapet og omkring annenhver uke mot slutten) for å se hvordan ungen vokste. Var aldri noen stor baby og lå mellom 10 og 25 percentilene hele tiden, men fra uke 37 til 39 så krympet magemålet og fødselen ble satt igang. Ut kom en meget tynn, men ellers frisk unge på 2730 g. Lykke til med svangerskap og hjerte! Husk at hos de fleste går det veldig fint
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Blir du fulgt hos teamet for hjertesyke gravide på Riksen? Lurt å komme inn dit, de er ekspertene. Gikk på selozok 25 mg*2 (depot-tabletter morgen og kveld) fra uke 15 og trappet gradvis ned etter fødselen så jeg var medisinfri da babyen var 6 uker. Fikk hyppige ultralyder (ca 1 gang per måned tidlig i svangerskapet og omkring annenhver uke mot slutten) for å se hvordan ungen vokste. Var aldri noen stor baby og lå mellom 10 og 25 percentilene hele tiden, men fra uke 37 til 39 så krympet magemålet og fødselen ble satt igang. Ut kom en meget tynn, men ellers frisk unge på 2730 g. Lykke til med svangerskap og hjerte! Husk at hos de fleste går det veldig fint Har booket meg time til legen på fredag Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå