Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Bor i Oslo og har ikke vært der. Flytter pga kjærestens jobb. Anonymous poster hash: af0eb...967
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Vanskelig å få kontakt med bodøværinger. Er du ikke en del av gjengen fra begynnelsen av, er det nesten umulig å bli det Anonymous poster hash: 313f3...7bf
Mockanin Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Jeg kommet selv fra ei bygd utenfor Bodø og har bodd i Bodø noen år, nå bor jeg i Oslo. Det er akkurat like lett/vanskelig å få kontakt med en Bodøværing som en søring. Mitt råd til deg er å være åpen og gjerne ta kontakt med andre når du er feks på lekeplassen med barna, eller i barnehage/skolesammenheng.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Bodøværinger er noe drittmennesker! og byen er noe dritt også! Anonymous poster hash: 6218e...fae
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Er fra bygda her nordpå og bor i Bodø for andre gang, har bodd i Oslo og. Og bodøværinger er MYE lettere å komme i kontakt med, syns jeg da. Er kanskje litt hva man gjør det til selv og. I Oslo ga jeg fort opp fordi folk var så "mye bedre enn meg", el hvordan jeg skal forklare det. Fikk kritikk av noen fordi jeg var nordlenning, da var jeg liksom harry og ikke verd å bli kjent med. Fulle folk får man høre sannheten fra! Bodøværinger er kanskje ikke de mest åpne her nordpå men jeg kjenner flere sørfra som bor her og de stortrives, angrer ikke på at de flyttet hit Bodøværinger er glad i å dra på byen men også kulturlivet og det å gå på fjelltopper og andre turer. Keiservarden må du selvfølgelig gå på Er mye deittvær her men syns ikke at folk klager så mye, syns at folk klager mer der jeg er fra. Bodø har 4 vindfrie dager i året, så vinden må du vende deg til. Anonymous poster hash: 81e70...f39
♥Nemi♥ Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Hørt slikt. Synes folk er imøtekommende i Bodø. Generelt interessert i andre. Det er jo noen tusen son bor der, så man vet jo aldri hvem som blir naboen din
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Spørs alder og miljøet du treffer. Unge voksne som tror de er kule og "eier" utelivet ville jeg holdt meg unna, vanskelig å få innpass. Småbarnsfamilier, noe helt annet. Ofte ute uansett vær... Mye allværsjakker men det skyldes jo været:) Anonymous poster hash: 00752...1e0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Bor i Oslo og har ikke vært der. Flytter pga kjærestens jobb. Anonymous poster hash: af0eb...967 Kjenner ingen Bodø-væringer, men selve plassen er forblåst Men det er jo en studentby, så kan tenkes at det er lett å komme i kontakt med folk. Bor i Tromsø og har selv blitt kjent med mange mennesker fra rundtomkring i landet! Anonymous poster hash: 5992a...bbe
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Herregud så negative dere er! Har selv bodd i Bodø og synes byen er flott foruten om Vinden! Bodø har masse og by på, flott badeland, kjøpesenter, natur og fjell. Kort vei til Saltstraumen, og ikke minst mange flyavganger til både Nord og Sør daglig! Gi blaffen i de her lenger opp de har sikkert vært negativ fra dag 1 da de kom til Bodø! Kos deg og bli kjent med nordlenningene! Har du søkt jobb eller planlegger du og gjøre det? Anonymous poster hash: 9c9a4...7e0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Bodøværinger er noe drittmennesker! og byen er noe dritt også! Anonymous poster hash: 6218e...fae Har du bodd her da? Jeg likte ikke byen før men den har forandret seg masse, mye utvikling. Anonymous poster hash: 81e70...f39
Tauriel Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 Min definisjon er: meg selv Velkommen til Bodø Men som de sier her i tråden, det er vanskelig og bygge et kontaktnett her i byen. Men det kommer mye an på hvem du møter
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #12 Skrevet 9. mars 2014 Min definisjon er: meg selv Velkommen til Bodø Men som de sier her i tråden, det er vanskelig og bygge et kontaktnett her i byen. Men det kommer mye an på hvem du møter Ja, hvem du møter, og ikke minst: hvilken holdning man selv har til det å bygge nytt nettverk. Noen har kanskje bodd samme sted hele livet og har ikke knyttet nye vennskap siden de var små. Da er det fort gjort å falle i den fellen å gå rundt å vente på at andre skal ta kontakt i stedet for å jobbe litt for det selv. Andre har glemt litt hvordan man skal gjøre det også tenker jeg. Det letteste er å bli kjent med folk på en felles arena, som jobb/skole, barnas fritidsaktiviteter og generelt foreldrene til barnas venner. Og egne fritidsinteresser selvsagt. Tenker jeg. Ellers er min erfaring med Bodø ikke helt nyttig føler jeg, siden det e hjembyen min. Så jeg har mitt nettverk der fra skoletiden og har ikke utvidet det særlig i voksen alder siden jeg har flyttet derfra og ikke har behov for stor krets der. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf
Tauriel Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 Min definisjon er: meg selv Velkommen til Bodø Men som de sier her i tråden, det er vanskelig og bygge et kontaktnett her i byen. Men det kommer mye an på hvem du møter Ja, hvem du møter, og ikke minst: hvilken holdning man selv har til det å bygge nytt nettverk. Noen har kanskje bodd samme sted hele livet og har ikke knyttet nye vennskap siden de var små. Da er det fort gjort å falle i den fellen å gå rundt å vente på at andre skal ta kontakt i stedet for å jobbe litt for det selv. Andre har glemt litt hvordan man skal gjøre det også tenker jeg. Det letteste er å bli kjent med folk på en felles arena, som jobb/skole, barnas fritidsaktiviteter og generelt foreldrene til barnas venner. Og egne fritidsinteresser selvsagt. Tenker jeg. Ellers er min erfaring med Bodø ikke helt nyttig føler jeg, siden det e hjembyen min. Så jeg har mitt nettverk der fra skoletiden og har ikke utvidet det særlig i voksen alder siden jeg har flyttet derfra og ikke har behov for stor krets der. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Vet mange som sliter med å få venner her i byen innrømmer at de er dårlige på å ta kontakt, for holdningen blant flere er at de tar ikke mer kontakt enn de andre (i tillegg så har man slike som meg som i perioder er elendige på å ta kontakt ) Jeg er vel "ækte bodøværing" (hvis man kan kalle noen det), men har vel bare ei venninne fra skoledagene mine. Har greid og bygget meg en liten gjeng selv. Men man må faktisk jobbe for å bygge den, den kommer aldri av seg selv. Har man ikke barn i skole eller barnehage så er åpen barnehage genialt og treffe folk i også har det kommet ei gruppe på facebook som heter "Finn venner i Bodø" som det har blitt arrangert treff i Vil faktisk ikke anbefale å lete etter venner på byen, er sjeldent det funker siden de fleste er mest bare ute etter morro der og da
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Min definisjon er: meg selv Velkommen til Bodø Men som de sier her i tråden, det er vanskelig og bygge et kontaktnett her i byen. Men det kommer mye an på hvem du møter Ja, hvem du møter, og ikke minst: hvilken holdning man selv har til det å bygge nytt nettverk. Noen har kanskje bodd samme sted hele livet og har ikke knyttet nye vennskap siden de var små. Da er det fort gjort å falle i den fellen å gå rundt å vente på at andre skal ta kontakt i stedet for å jobbe litt for det selv. Andre har glemt litt hvordan man skal gjøre det også tenker jeg. Det letteste er å bli kjent med folk på en felles arena, som jobb/skole, barnas fritidsaktiviteter og generelt foreldrene til barnas venner. Og egne fritidsinteresser selvsagt. Tenker jeg. Ellers er min erfaring med Bodø ikke helt nyttig føler jeg, siden det e hjembyen min. Så jeg har mitt nettverk der fra skoletiden og har ikke utvidet det særlig i voksen alder siden jeg har flyttet derfra og ikke har behov for stor krets der. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Vet mange som sliter med å få venner her i byen innrømmer at de er dårlige på å ta kontakt, for holdningen blant flere er at de tar ikke mer kontakt enn de andre (i tillegg så har man slike som meg som i perioder er elendige på å ta kontakt ) Jeg er vel "ækte bodøværing" (hvis man kan kalle noen det), men har vel bare ei venninne fra skoledagene mine. Har greid og bygget meg en liten gjeng selv. Men man må faktisk jobbe for å bygge den, den kommer aldri av seg selv. Har man ikke barn i skole eller barnehage så er åpen barnehage genialt og treffe folk i også har det kommet ei gruppe på facebook som heter "Finn venner i Bodø" som det har blitt arrangert treff i Vil faktisk ikke anbefale å lete etter venner på byen, er sjeldent det funker siden de fleste er mest bare ute etter morro der og da Enig i det. Vi Bodøværinger kan være litt brautende også i fylla... Har jeg hørt... :kremt: men når det er sagt så er ikke alle her nede i Oslo så veldig sjarmtroll i fylla heller. :flire: Men jeg kjenner veldig mange bra folk i Bodø altså, HI, så det finnes håp. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf
Tauriel Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Min definisjon er: meg selv Velkommen til Bodø Men som de sier her i tråden, det er vanskelig og bygge et kontaktnett her i byen. Men det kommer mye an på hvem du møter Ja, hvem du møter, og ikke minst: hvilken holdning man selv har til det å bygge nytt nettverk. Noen har kanskje bodd samme sted hele livet og har ikke knyttet nye vennskap siden de var små. Da er det fort gjort å falle i den fellen å gå rundt å vente på at andre skal ta kontakt i stedet for å jobbe litt for det selv. Andre har glemt litt hvordan man skal gjøre det også tenker jeg. Det letteste er å bli kjent med folk på en felles arena, som jobb/skole, barnas fritidsaktiviteter og generelt foreldrene til barnas venner. Og egne fritidsinteresser selvsagt. Tenker jeg. Ellers er min erfaring med Bodø ikke helt nyttig føler jeg, siden det e hjembyen min. Så jeg har mitt nettverk der fra skoletiden og har ikke utvidet det særlig i voksen alder siden jeg har flyttet derfra og ikke har behov for stor krets der. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Vet mange som sliter med å få venner her i byen innrømmer at de er dårlige på å ta kontakt, for holdningen blant flere er at de tar ikke mer kontakt enn de andre (i tillegg så har man slike som meg som i perioder er elendige på å ta kontakt ) Jeg er vel "ækte bodøværing" (hvis man kan kalle noen det), men har vel bare ei venninne fra skoledagene mine. Har greid og bygget meg en liten gjeng selv. Men man må faktisk jobbe for å bygge den, den kommer aldri av seg selv. Har man ikke barn i skole eller barnehage så er åpen barnehage genialt og treffe folk i også har det kommet ei gruppe på facebook som heter "Finn venner i Bodø" som det har blitt arrangert treff i Vil faktisk ikke anbefale å lete etter venner på byen, er sjeldent det funker siden de fleste er mest bare ute etter morro der og da Enig i det. Vi Bodøværinger kan være litt brautende også i fylla... Har jeg hørt... :kremt: men når det er sagt så er ikke alle her nede i Oslo så veldig sjarmtroll i fylla heller. :flire: Men jeg kjenner veldig mange bra folk i Bodø altså, HI, så det finnes håp. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Fylla? vell... deeeeen tørr jeg ikke helt og kommentere *damn you tequila* Trur egentlig Bodø-folk er like ille/bra/ustabil/forskjellige som alle andre Men man må tåle at det blåser en del
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Min definisjon er: meg selv Velkommen til Bodø Men som de sier her i tråden, det er vanskelig og bygge et kontaktnett her i byen. Men det kommer mye an på hvem du møter Ja, hvem du møter, og ikke minst: hvilken holdning man selv har til det å bygge nytt nettverk. Noen har kanskje bodd samme sted hele livet og har ikke knyttet nye vennskap siden de var små. Da er det fort gjort å falle i den fellen å gå rundt å vente på at andre skal ta kontakt i stedet for å jobbe litt for det selv. Andre har glemt litt hvordan man skal gjøre det også tenker jeg. Det letteste er å bli kjent med folk på en felles arena, som jobb/skole, barnas fritidsaktiviteter og generelt foreldrene til barnas venner. Og egne fritidsinteresser selvsagt. Tenker jeg. Ellers er min erfaring med Bodø ikke helt nyttig føler jeg, siden det e hjembyen min. Så jeg har mitt nettverk der fra skoletiden og har ikke utvidet det særlig i voksen alder siden jeg har flyttet derfra og ikke har behov for stor krets der. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Vet mange som sliter med å få venner her i byen innrømmer at de er dårlige på å ta kontakt, for holdningen blant flere er at de tar ikke mer kontakt enn de andre (i tillegg så har man slike som meg som i perioder er elendige på å ta kontakt ) Jeg er vel "ækte bodøværing" (hvis man kan kalle noen det), men har vel bare ei venninne fra skoledagene mine. Har greid og bygget meg en liten gjeng selv. Men man må faktisk jobbe for å bygge den, den kommer aldri av seg selv. Har man ikke barn i skole eller barnehage så er åpen barnehage genialt og treffe folk i også har det kommet ei gruppe på facebook som heter "Finn venner i Bodø" som det har blitt arrangert treff i Vil faktisk ikke anbefale å lete etter venner på byen, er sjeldent det funker siden de fleste er mest bare ute etter morro der og da Enig i det. Vi Bodøværinger kan være litt brautende også i fylla... Har jeg hørt... :kremt: men når det er sagt så er ikke alle her nede i Oslo så veldig sjarmtroll i fylla heller. :flire: Men jeg kjenner veldig mange bra folk i Bodø altså, HI, så det finnes håp. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Fylla? vell... deeeeen tørr jeg ikke helt og kommentere *damn you tequila* Trur egentlig Bodø-folk er like ille/bra/ustabil/forskjellige som alle andre Men man må tåle at det blåser en del Jau! Vind hele året, og slaps og is mesteparten av vinteren. Kos det! 😁👍 Anonymous poster hash: 6eff1...bdf
Tauriel Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 Min definisjon er: meg selv Velkommen til Bodø Men som de sier her i tråden, det er vanskelig og bygge et kontaktnett her i byen. Men det kommer mye an på hvem du møter Ja, hvem du møter, og ikke minst: hvilken holdning man selv har til det å bygge nytt nettverk. Noen har kanskje bodd samme sted hele livet og har ikke knyttet nye vennskap siden de var små. Da er det fort gjort å falle i den fellen å gå rundt å vente på at andre skal ta kontakt i stedet for å jobbe litt for det selv. Andre har glemt litt hvordan man skal gjøre det også tenker jeg. Det letteste er å bli kjent med folk på en felles arena, som jobb/skole, barnas fritidsaktiviteter og generelt foreldrene til barnas venner. Og egne fritidsinteresser selvsagt. Tenker jeg. Ellers er min erfaring med Bodø ikke helt nyttig føler jeg, siden det e hjembyen min. Så jeg har mitt nettverk der fra skoletiden og har ikke utvidet det særlig i voksen alder siden jeg har flyttet derfra og ikke har behov for stor krets der. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Vet mange som sliter med å få venner her i byen innrømmer at de er dårlige på å ta kontakt, for holdningen blant flere er at de tar ikke mer kontakt enn de andre (i tillegg så har man slike som meg som i perioder er elendige på å ta kontakt ) Jeg er vel "ækte bodøværing" (hvis man kan kalle noen det), men har vel bare ei venninne fra skoledagene mine. Har greid og bygget meg en liten gjeng selv. Men man må faktisk jobbe for å bygge den, den kommer aldri av seg selv. Har man ikke barn i skole eller barnehage så er åpen barnehage genialt og treffe folk i også har det kommet ei gruppe på facebook som heter "Finn venner i Bodø" som det har blitt arrangert treff i Vil faktisk ikke anbefale å lete etter venner på byen, er sjeldent det funker siden de fleste er mest bare ute etter morro der og da Enig i det. Vi Bodøværinger kan være litt brautende også i fylla... Har jeg hørt... :kremt: men når det er sagt så er ikke alle her nede i Oslo så veldig sjarmtroll i fylla heller. :flire: Men jeg kjenner veldig mange bra folk i Bodø altså, HI, så det finnes håp. Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Fylla? vell... deeeeen tørr jeg ikke helt og kommentere *damn you tequila* Trur egentlig Bodø-folk er like ille/bra/ustabil/forskjellige som alle andre Men man må tåle at det blåser en del Jau! Vind hele året, og slaps og is mesteparten av vinteren. Kos det! Anonymous poster hash: 6eff1...bdf Jeg er kanskje rar, men jeg elsker vinden Derimot vinteren..... vell den liker jeg ikke uansett men i år har den vært overraskende snøfri og tørr (helt til nå, nå er den litt stormfull og våt )
...gull... Skrevet 9. mars 2014 #18 Skrevet 9. mars 2014 Jeg synes Bodø er en vakker by på mange måter. Passe stor by, med mange muligheter både i mark og i by. Bodøfolk er verken mer eller mindre i møtekommende enn i andre byer. I voksen alder er nok studier/jobb arena for å få venner, og ja, her også må man jobbe litt for det. Men velkommen hit til den forblåste byen. Vinden kan man heldigvis bli vant til, men høvelig kalde somre pga vind er vel ikke like gøy
Januarmirakelet Skrevet 9. mars 2014 #19 Skrevet 9. mars 2014 Velkommen skal du være:) Vi er nok ikke lettere eller vanskeligere en andre å komme inn på. Har selv fått mange nye venner gjennom barn i og utenfor magen grupper. Åpen barnehage er også et godt alternativ, men så er jeg i småbarnsmodus fortiden da;) Er mange andre foreninger, grupper og klubber man kan melde seg på om du ønsker å komme i kontakt med folk som deler samme interesser som deg:) Og, man kan jo være heldige å finne kollegaer som ender opp som gode venner. Lykke til med flytting, og kanskje vi sees;)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #20 Skrevet 9. mars 2014 Bodø er et helt ok sted å bo. Hvis du liker friluftsliv er det supert. Bodø er til tider ganske kjedelig syns jeg. Dårlig kulturtilbud og liten by så man går fort lei. Jeg elsker likevel Bodø fordi det er rolig, fine steder å gå tur og folk flest er veldig hyggelige. Kommer an på hva du forventer og hvor du kommer fra. Er selv fra Oslo og liker Bodø bedre enn Oslo fordi jeg liker ro og natur, men jeg hater været i Bodø og syns det skjer lite i forhold til Oslo. Ting må planlegges myr bedre. Og du kan ikke leve uten bil i Bodø. Helt håpløst. Anonymous poster hash: 6d5a1...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå