Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Mini har nettopp hatt en kraftig ørebetennelse. Ferdig med antibiotika i går. Hørselen er nå helt elendig. Noen som har opplevd dette? Kommer det til å bli bedre etterhvert? Er henvist videre til ønh-spesialist. Anonymous poster hash: c9fb5...944
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Hørselen kan bli varig svekket etter ørebetennelse, altså for resten av livet. Noen får også tinnitus. Anonymous poster hash: f00b7...608
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Ja kan jo det, men satser på at det ikke vil gå så ille. Trodde det var mest vanlig tidligere når de ikke ble behandlet med antibiotika. HI Anonymous poster hash: c9fb5...944
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Det lurer jeg også på. Datteren min hører helt ekstremt dårlig etter ørebetennelse. Anonymous poster hash: 5aa84...df1
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Faren min mistet en del hørsel pga flere ørebetennelser som barn, og fikk tinnitus som voksen. Men tinnitusen er en yrkesskade. Og nå er hørselen så dårlig at han bruker høreapparat, men han er nesten 60 år. Men ikke ta sorgene på forskudd, be om henvisning til ønh. Anonymous poster hash: 07c45...88d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Ja hørsel kan bli dårligere. Særlig hos barn. Dere må få en skikkelig øreskylling. Jeg hadde ofte ørebetennelse som barn og fikk ofte en propp med smuss og ørevoks i øret. Mamma er sykepleier så hun kunne skylle de selv. Bare be om dette hos legen. Anonymous poster hash: 5683f...033
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Fikk beskjed om å skylle med eddikvann av legen. Er henvist til ønh. Lurer på om noen har opplevd forbigående dårlig hørsel etter ørebetennelse. Og hvor lang tid det tok før den var tilbake til normalen. HI Anonymous poster hash: c9fb5...944
Siamese Hellhound Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Sønnen min fikk nedsatt hørsel etter ørebetennelse, men det gikk over av seg selv etter en ukes tid. Vi gikk til legen for sikkerhets skyld, men da var han helt fin igjen. Så det kan i hvert fall gå over igjen.
Mamma_til_2 Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Det kan være en slik "dott" som sitter i øretrompeten etter betennelsen, den skal gå bort av seg selv men ikke sikkert bra dere er videresend til øhn for det kan være veske i mellomøret eller hull på hinna.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Jeg hadde ørebetennelse i fjor sommer og det gikk så langt at trommehinnen sprakk. Jeg hadde skikkelig ubehag i øret i ca 3 mnd etterpå, det var som å høre lyden gjennom en sprengt høytaler, det sprakte liksom. Hadde også sus i øret og høye lyder var ekstremt ubehagelig... Legen sa det var ganske vanlig etter en så kraftig ørebetennelse at det tok litt tid før alt var grodd og hørselen normal igjen. Men det gikk over da trommehinnen var skikkelig grodd. Niesen min på 8 år har varig nedsatt hørsel etter utallige ørebetennelser, hun har fått så mye arrvev på trommehinnen at hørselen er nedsatt. Anonymous poster hash: 440b7...196
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 Sønnen min fikk nedsatt hørsel etter ørebetennelse, men det gikk over av seg selv etter en ukes tid. Vi gikk til legen for sikkerhets skyld, men da var han helt fin igjen. Så det kan i hvert fall gå over igjen. OK, får se det an litt til. Fikk time til ønh først i slutten av april. Takk for svar til alle. HI Anonymous poster hash: c9fb5...944
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå