Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Del Skrevet 9. mars 2014 Har en gutt på snart 8mnd som har diagnosen reflux - og har slitt med dette fra han var 3uker. Han har vært innlagt tre ganger på sykehuset i Vestfold pga dette - vi kom akkurat hjem fra sykehuset i går med beskjed om at han måtte bare vokse det av seg! De er ikke villige til å ta ph måling, prøve andre medisiner enn den han får nå som tilsynelatende ikke har god nok effekt (zantac syrup). Han har ikke vokst i lengden siden han ble målt 15.januar, og har gått ned 155g siden sist han ble veid den 26.02 - men det skulle vi vist ikke bry oss om i følge barnelege. Han hyyyylskriker store deler av natten (sover mellom 2-5timer tilsammen pr natt, men som regel ikke mer enn 15-30 min sammenhengende) og sliter også med soving på dagtid. Gutten er sliten, trøtt og sulten - men dette var heller ikke et problem i følge barnelege, sånn måtte det bare være frem til han vokste det av seg!!! Jeg er sterkt uenig og synes ikke det er holdbart at lillegutt skal ha det sånn - så nå er jeg på utkikk etter en spesialist/barnelege som tar reflux barn å alvor, og som er villig til å hjelpe !!!! Har aldri følt meg mer avvist av sykehuset enn det jeg gjorde i går :/ Vi bor i Vestfold, men er villig til å reise laaaaangt for å treffe på en god lege med erfaring på dette punktet l!! Anonymous poster hash: 4c293...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #2 Del Skrevet 12. mars 2014 Vi endte på Volvat for å få hjelp. Vi har ikke tatt ph måling men har fått medisiner allikevel. Anonymous poster hash: f38c9...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Del Skrevet 16. mars 2014 Jeg ville gått privat ja som nevnt over. Vi hadde også god effekt av manuellterapaut da det viste seg at ungen hadde låsninger i nakke, rygg og bekken også som har mye med balansen i hele kroppen å gjøre og slår ofte ut på fordøyelse (gulping og forstoppelse). Anonymous poster hash: 2f27a...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Del Skrevet 24. mars 2014 Drammen sykehus er flinke. Vår er 18 måneder nå. Han bruker nexium og gaviscon ved siden av. Fortsatt er han som din på natten, men blitt roligere enn tidligere. Venter på svar på ph målinga. Eller ta det privat. Må kjempe for de små når det kommer til refluks. Tok en stund før vi fikk henvisning til sykehuset, men da skjedde det saker Anonymous poster hash: 701e0...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten83 Skrevet 28. mars 2014 #5 Del Skrevet 28. mars 2014 Vi fikk diagnosen refluks på vår eldste da han var 16 mnd, dette var på riksen, han ble da satt på Losec mumps, og fikk beskjed om at de fleste vokser det av seg innen 18 mnd. Men siden han hadde oppstøtt 15% av døgnet som er kraftig refluks, fikk vi medisiner. Fikk også beskjed om at det tok opptil 6 uker før vi ville oppnå full effekt. Etter første pille spiste gutten, og han sov 19-07. Han var undervektig, fikk nedlagt sonde pga refluksen hadde utløst spisevegring og han var så veldig undervektig, og han hadde ingen energi igjen, han hadde sluttet å krabbe, reise seg osv... Det var så ille at jeg til slutt bare ringte overlegen på barneklinikken og sa "i morgen kommer vi enten du vil eller ei!" Fikk da time neste dag og rett på medisiner og nedlegging av sonde Vi måtte øke dosen fra 1 tablett i døgnet til 3 i løpet av noen mnd... Men han spiste og sov så lenge han fikk høy nok dose. Nå er han 6,5 år og var nettopp i ny ph-måling siden han skulle ha vokst det av seg for lengst. Viser seg at han fremdeles har refluks... Så han må fortsette på pillene, og han tar de mer enn frivillig så det er helt tydelig at de funker. Vi hører nå til Drammen og er veldig fornøyde med de, så jeg hadde bedt om ny henvisning til Riksen eller Drammen. Slik som gutten har det kan dere ikke bare vente til han vokser det av seg, det kan hende dere burde hatt høyere dose eller andre medisiner. Evt hadde jeg tatt det privat, det er pengene verdt helt klart! Og så vil jeg bare gi deg en klem, for jeg vet hvor jævelig grusomt dere og gutten har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå