Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Vi skal kjøpe ny komfyr og er veldig usikker på om vi skal kjøpe keramisk eller induksjon platetopp. Jeg vil ha induksjon, mens mannen mener det er for dyrt. Er det virkelig verd det store prishoppet? Anonymous poster hash: b523c...fa8
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Vi skal kjøpe ny komfyr og er veldig usikker på om vi skal kjøpe keramisk eller induksjon platetopp. Jeg vil ha induksjon, mens mannen mener det er for dyrt. Er det virkelig verd det store prishoppet? Anonymous poster hash: b523c...fa8 Ja. Helt klart. Tar du av pannen går platen av, og blir helt kald. Helt uvurderlig med barn i hus og definitivt verdt pengene. Anonymous poster hash: dfcb4...9f3
It's all about me Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Verdt hver krone. Den varmer opp rasere, er enklere å rengjøre siden ingenting brenner seg fast. Den slår seg av automatisk hvis du glemmer og er ufarlig hvis du skulle klare å sette noe annet fra deg på plata. Går aldri tilbake til vanlig keramisk igjen.
Påfuglen Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Ja keramisk er ikke å sammenligne med en gang....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Jeg leide et sted et år hvor det var induksjonstopp. Ville aldri kjøpt det hvis det er stor prisforskjell. Her jeg leier nå er det en gammeldags komfyr med stekeplater, men stekeovnen på denne gamle er bedre enn på induksjonsovnen. Hvis dere ikke har gryter som kan brukes på induksjon så må dere også kjøpe inn det. Og bruker man "hurtigfunksjon" på stekeovnen eller platene så skaper det vibrasjoner som går gjennom gulv og vegger. Merkes ikke i rommet ovnen står i, men det er såpass merkbart at de som bodde under meg reagerte på det, fikk ikke sove fordi lyden/vibrasjonen forplantet seg i deres leilighet også. Jeg trodde det var overdrevet inntil vi en gang testet det ut, jeg slo på ovnen og ble med ned. Etter det brukte jeg aldri ovnen etter deres sengetid. Anonymous poster hash: bf781...bed
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har keramisk hjemme og induksjon på hytta. Jeg er ikke i tvil : induksjon er best! Anonymous poster hash: f32be...678
Isola&Lille+julegave Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Det er så vanvittig forskjell på kjeramisk og induksjon, og induksjon er definitivt best! Absolutt verdt pengene! Hadde aldri gått tilbake til kjeramisk nå!
Himmel og hav Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Induksjon er gull! Det eneste er at det er veldig stor forskjell på hvor raske ulike kjeler er. EI venninne kjøpte keramisk topp bare ei uke før vi kjøpte vår induksjonskomfyr. Hennes ser ikke ut, etter å ha måttet skrape av brent mat og fett, vår er like fin som da den var ny. Lett å holde ren og veldig praktisk.
Anyne Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Vi gikk fra induksjon i gamlehuset til keramisk i ny-huset og vi holder på å bli gale begge to. Det gåååååååår så treeeeeeeeegt!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 Ja, en ting er at det går raskere, men det er også mye sikrere med tanke på barn, varme og brann. Anonymous poster hash: e8002...140
klg,2 boys now:) Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Sikker på at det er dyrere.svigermor vil ha gammeldags keramikk og det var faktisk dyrere enn iduksjon. Hvis dere pusser opp kjøkken må dere ha det i dagens standar. Uten tvil induksjon👍
♥Coxinelle♥ Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Vi har indikasjon på hytta og vanlig hjemme. Holder på å bli gal av hvor laaaang tid det tar å koke opp noe hjemme og vurderer å skifte ut den hjemme med induksjon! Absolutt verdt det!!!! :-)
♥Coxinelle♥ Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 *induksjon ikke indikasjon. Autocorrect... 😕
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #18 Skrevet 9. mars 2014 Har induksjon og vil ikke gå tilbake til noe annet. Det går fortere,,det er myyyyyyye lettere å hilde ren da ting ikke svir seg fast like lett. Mer brannsikkert. Induksjon er fantastisk!!! Anonymous poster hash: 6bd62...625
Gjest Gul stjerne Skrevet 9. mars 2014 #19 Skrevet 9. mars 2014 Ja, det er det. Bare gjør det, kjøp induksjon.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #20 Skrevet 9. mars 2014 Vi skal kjøpe ny komfyr og er veldig usikker på om vi skal kjøpe keramisk eller induksjon platetopp. Jeg vil ha induksjon, mens mannen mener det er for dyrt. Er det virkelig verd det store prishoppet? Anonymous poster hash: b523c...fa8 Ja. Helt klart. Tar du av pannen går platen av, og blir helt kald. Helt uvurderlig med barn i hus og definitivt verdt pengene. Anonymous poster hash: dfcb4...9f3 Platen blir ikke helt kald umiddelbart, men når man tar av kasserollen slår platen seg av...ingen krise om man glemmer det selv Anonymous poster hash: 6bd62...625
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #21 Skrevet 9. mars 2014 Jeg leide et sted et år hvor det var induksjonstopp. Ville aldri kjøpt det hvis det er stor prisforskjell. Her jeg leier nå er det en gammeldags komfyr med stekeplater, men stekeovnen på denne gamle er bedre enn på induksjonsovnen. Hvis dere ikke har gryter som kan brukes på induksjon så må dere også kjøpe inn det. Og bruker man "hurtigfunksjon" på stekeovnen eller platene så skaper det vibrasjoner som går gjennom gulv og vegger. Merkes ikke i rommet ovnen står i, men det er såpass merkbart at de som bodde under meg reagerte på det, fikk ikke sove fordi lyden/vibrasjonen forplantet seg i deres leilighet også. Jeg trodde det var overdrevet inntil vi en gang testet det ut, jeg slo på ovnen og ble med ned. Etter det brukte jeg aldri ovnen etter deres sengetid. Anonymous poster hash: bf781...bed Det går an å kjøpe induksjonsplatene, men kjøpe en helt annen ovn. Det trenger ikke var det samme og de trenger ikke være på sammen plass. Vi har ovnen på veggen i rett høyde. Anonymous poster hash: 74311...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå