Gå til innhold

Kan canesten vagina stikkpiller brukes i rumpa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør så sinnsykt i rundt rompehullet..

Sopp?

Kan den brukes i rumpa?

Anonymous poster hash: 42065...dc5

Fortsetter under...

Skrevet

Seriøst?

Hvis du klør i rumpa bør du gå å ta en dusj og vaske deg. Da er det antagelig pga anal bakterier. Har ikke hørt at det er vanlig med vaginalsopp i rumpa nei.......

Anonymous poster hash: 93c2e...ac4
Gjest cd0da
Skrevet (endret)

Om du klør i endetarmen og er ren er det mest sannsynlig hemoroide så da bør du kjøpe krem for det. Forøvrig så kan man faktisk få sopp i rumpa, akkurat som andre steder, men ville ikke stukket en vagitorie der. Da ville jeg heller smurt både utenpå og fått litt inn i åpningen.

Trenger forøvrig ikke Canesten der. Kan bruke Lamisil også

Endret av Plysh
Skrevet

Seriøst? Hvis du klør i rumpa bør du gå å ta en dusj og vaske deg. Da er det antagelig pga anal bakterier. Har ikke hørt at det er vanlig med vaginalsopp i rumpa nei....... Anonymous poster hash: 93c2e...ac4

Det er da fullt mulig å få sopp i huden rundt anus. Ville ikke brukt en vagitorie i rompa, bruk heller Canesten krem. Du kan ikke ha fått barnemark?

Skyldes kløen eksem/sprekker i huden, kan du kjøpe Alcos anal og smøre med.

Anonymous poster hash: 708ee...426

Skrevet

Seriøst?

Hvis du klør i rumpa bør du gå å ta en dusj og vaske deg. Da er det antagelig pga anal bakterier. Har ikke hørt at det er vanlig med vaginalsopp i rumpa nei.......

Anonymous poster hash: 93c2e...ac4

Seriøst?

Du har ikke hørt om analkløe? Tror du ikke at man kan få tørr og irritert hud rundt og i analåpningen som alle andre steder på kroppen?

Noen ganger er man glad for anonymknappen og det tror jeg du kan være nå - det var et sjeldent usympatisk og dumt svar.

Til hi, jeg ville ikke puttet noe inn noe sted som ikke var nevnt i pakningsvedlegget selv om jeg egentlig tviler på om det er noe fare forbundet med akkurat Canesten. Du kan jo ev ringe legevakta og høre?

Anonymous poster hash: fbef6...ab2

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Mye tøys fra første svar.. Du vasker deg trolig mer enn nok. Og ja, den kan brukes i rumpa, rektum tåler det meste, selv om det ikke er vanlig å bruke den der. Når man har sopp skal man smøre canesten godt både foran og bak, for soppen kan være i hele området. 

Har du klødd lenge? Barbert deg nylig? Kløe kan komme av så mangt, men sjelden av for dårlig hygiene. 

Smør med canesten, bruk spesialsåpe, kutt ut tanga, kutt ned på barbering. 

Klør du inne i rumpa? Snakk med lege hvis det ikke gir seg innen rimelig tid.

Annonse

Skrevet

Ja det kan du!

Fikk selv beskjed fra lege om å gjøre det da jeg var ekstremt plaget av sopp.

Smør i tillegg!

Anonymous poster hash: e0a2d...964

Skrevet

Kjøp deg sann salve som de reklamerer for på tv, mennesker som gnir seg inntil trær fordi de klør i rumpa.

Anonymous poster hash: 568c6...0f6

Skrevet

Mye tøys fra første svar.. Du vasker deg trolig mer enn nok. Og ja, den kan brukes i rumpa, rektum tåler det meste, selv om det ikke er vanlig å bruke den der. Når man har sopp skal man smøre canesten godt både foran og bak, for soppen kan være i hele området.

Har du klødd lenge? Barbert deg nylig? Kløe kan komme av så mangt, men sjelden av for dårlig hygiene.

Smør med canesten, bruk spesialsåpe, kutt ut tanga, kutt ned på barbering.

Klør du inne i rumpa? Snakk med lege hvis det ikke gir seg innen rimelig tid.

Jeg føler ikke at jeg er uten på noen måte. Jeg bare klør veldig mye helst rundt rumpa. Klør meg til blods liksom. Ikke laaaangt inni, men akkurat i åpningen også. Har ikke sett noe som tyder på barnemark heller. Og heller ikke noe hemoroider i sikte.

Har vært plaget i noen mnd men syns det er så flaut å gå til legen for kløe i rumpa liksom...

Hi

Anonymous poster hash: 42065...dc5

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Vet du, dette er ganske vanlig men ingen snakker om det. Du må til lege for å få krem etc, eller du kan prøve noe reseptfritt først, mot analkløe. Og så må du slutte å klø, uansett hvor vanskelig det kan virke. Du må ikke klø.

Skrevet

Kan meget godt vere sopp, men når ein har plager ein ikkje kjenner årsaka til vil eg meine det er lurt med eit legebesøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...