Gå til innhold

Allergimedisin mot pollen?

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

Jeg går normalt på Aerius fra våren og ut august pga bjørk og gress pollenallergi. 

Er det noen her inne som er allergiske mot pollen og som har snakket med legen sin om man kan ta allergimedisin i 3.trimester?? Og hvis man kan det, er det noen som vet hvilket preparat/merke man kan bruke?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144126083-allergimedisin-mot-pollen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det finnes et middel du kan ta - Ikke vanlig allergimedisin - jeg husker desverre ikke helt hva det heter. Bivirkningene for din del er større (du blir trøtt), men de er gode å ha likevel. Jeg har glemt hva de heter - skal spørre legen min om det samme på neste kontroll. Ser jo ut til at våren er i gang, og at man bør begynne med pilletrillingen! 

PS: husker forresten fra forrige barselperiode at jeg var langt mindre plaget av allergi når jeg ammet enn en vanlig vår.  

Tusen takk for svaret Vil! Jeg lurte faktisk på det, om jeg ikke hadde hørt rykter om at man ikke er så mye plaget når man ammer. Da kan det jo hende at dette er vanlig da og at det gjelder for alle. Håper det. Vil jo helst unngå en hver form for medisiner under graviditet og amming.

I tilfelle andre lurer... Har googla litt og det virker som at leger tidligere ga gravide råd om å holde seg unna allergimedisiner, men uten grunn siden det ikke er påvist skadelig effekt på foster og på barn ved amming. Så nå er de mye mer åpne for det virker det som! Her er en oversikt over legemidlene:

http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2013/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi 

Hei! Jeg er allergisk hele året og har fått beskjed fra leger, jordmor, øre-nese-hals + farmasøyter at andregenerasjons alllergimedisin trygt kan tas gjennom hele svangerskapet. Jeg er i uke 31 og har tatt citirizin gjennom hele svangerskapet og kommer til å fortsette med det. Sjekk tryggmammamedisin.no om dine medisiner er trygge.

Hei! Jeg er allergisk hele året og har fått beskjed fra leger, jordmor, øre-nese-hals + farmasøyter at andregenerasjons alllergimedisin trygt kan tas gjennom hele svangerskapet. Jeg er i uke 31 og har tatt citirizin gjennom hele svangerskapet og kommer til å fortsette med det. Sjekk tryggmammamedisin.no om dine medisiner er trygge.

Ja, citirizin er navnet! Jeg fikk det samme

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...