Gå til innhold

velge mars, april eller mai baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kunne velge, hva hadde du valgt?

Jeg forstår at ikke alle kan velge og man må være glad for det man får.

Anonymous poster hash: 4d586...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei som er født i mars, fin tid å få baby på.

Skrevet

Har en som er født i april og kunne jeg valg ville jeg ha hatt en april baby til.

Skrevet

Har ei jente som er født i mars. En finfin tid å få baby på.

Nå skal jeg prøve meg på junibaby. Regner med at det også er en fin tid å få baby på :)

Skrevet

Har en som er født i slutten av april. Syns det var en veldig grei måned. Ingen snø. Ikke så kaldt. Hadde sommeren hjemme i permisjon der han var så liten at han sov mest i vogn, men tålte sommervarmen dårlig. Gikk sene og lange turer på kvelden når han var rundt 2mnd for da var det mest kjølig..

Hver måned har sin sjarm da. Jeg er født i mars, og trives med det :P

Anonymous poster hash: 7efc1...6be
Skrevet

Så tidlig på året som mulig synes jeg.

Har selv januarbarn, februarbarn og maibarn, synes absolutt det var best å få barn tidlig på året. Første sommeren var de store nok til å nyte årstiden, plaske i bassenget på verandaen, kose seg i gresset under parasollen osv og ettersom de vokste til er de av de eldste på gruppen i barnehagen og eldst i klassen, fordeler hele veien :)

Ene maibarnet jeg fikk (2007) var et mareritt, det var en skikkelig hetebølge i slutten av mai det året og barnet var varmt, svett og utilpass. Jeg var hormonell og svettet som en gris etter fødselen, den varmen på toppen var helt pyton. Ungen var svett, jeg var svett, begge hadde det fælt, ammingen var varm, svett og slitsom. Nyfødte babyer liker ikke å være nakne, men de liker heller ikke å være så varme at de nesten kreperer, ubehag uansett om det var med eller uten klær, med teppe rundt kroppen eller ikke. Da lengtet jeg etter vinteren og ulltøyet altså ;)

Anonymous poster hash: 13de9...464
Skrevet

har juni, vil prøve på mai/juni nå :)

Anonymous poster hash: fca88...369
Skrevet

Har både april og mai barn, like fin tid begge deler. Har et oktober barn også, helt ok det også, og nå venter jeg et august barn.

Skrevet

Mars

Anonymous poster hash: 9d0d9...c15

Skrevet

Jeg tror nok de fleste måneder har sin sjarm. Mine er født i september og november. Eneste negative jeg kan komme på var at det var pyton å gå høygravid med septemberbarnet.

Hadde jeg kunne valgt av dine måneder hadde jeg valgt mai siden det er nærmest ferien.

Anonymous poster hash: f9ff7...e39

Skrevet

Hadde nok blitt like glad for alle månedene ;)

Skrevet

Jeg har mars barn, og det var helt supert:)

Skrevet

Mars.

Og det fordi jeg hater å gå rundt å blø når det er varmt og man kunne hatt lite klær på.

Anonymous poster hash: 3fe70...c9a

Skrevet

Har barn født i mars, juni og desember, mars var "best", ble mye innetid med desemberbarn i starten + henger etter på skolen, var ekstremt varm sommer det året junibarnet ble født, så ble holdt inne mye pga varmen.

Var ikke bare å velge mnd for min del da, tok to år før jeg ble gravid med minste (som er den eneste "planlagte"), kom i mars da 😜.

Anonymous poster hash: 5a86c...56e

Skrevet

Mars/tidlig april. Har en gutt født i slutten av april, og kunne jeg styrt det bittelitt, ville jeg nok fått han litt tidligere. Var så veldig fint vær, og jeg følte jeg "måtte" ut av huset og trille tur. Greit å kunne slappe av inne de første par ukene, ellers perfekt tid på året.

Når det er sagt, ville jeg styrt unna juni/juli. Har desemberbarn også, men å få en baby rett før barnehagens ferie var ikke gøy, særlig ikke når babyen hadde kolikk og man hadde to andre løpende rundt hjemme hele dagen... Men det gjelder ikke dersom det er første barnet, da. 

(denne diskusjonen er jo klart for de heldige av oss som kan velge dette. Dersom jeg hadde hatt problemer med å bli gravid, ville jeg ikke brydd meg en brøkdel en gang hvilken måned jeg fikk baby i!!!)

Anonymous poster hash: f1a7c...56d
Skrevet

Mars

Anonymous poster hash: 0c5dc...7ae
Skrevet

Jeg får i mai og er egentlig fornøyd med det... Slippe så mye klær og sånt når babyen er veldig liten... Voksi-pose kan vente til vinteren igjen og sommerene har ikke akkurat vært gloheite i det siste så håper det blir en mellomting, men med litt mindre regn i år :P

Skrevet

Mars - så er baby litt mer robust når heten slår inn :)

Skrevet

Mht permisjonstid og barnehageoppstart, er det jo helt klart best å få i juni. Vi fikk i mars denne gangen, og må mikse og trikse med ulønna perm og besteforeldre som må trå til for å slippe å sende barnet i bhg fra mai (vil helst unngå bhg-tilvenning i mai, så ferie og så ny tilvenning igjen...)

Men hvis dette ikke er noe problem, er det veldig fint å få mars-baby, hele våren og sommeren foran deg, og kjempefint også å kunne ta med barnet ut når det begynner å nærme seg ett år samtidig med at våren kommer og det blir (forhåpentligvis) tørt og bart ute.

Skrevet

Vi har vært heldige som har kunnet "Velge" og har en tidlig mars, en midt i april og venter en til i slutten av mars.Helt supert!!

Anonymous poster hash: ae40c...dd2
Skrevet

Når jeg leste overskriften tenkte jeg "fy søren du er heldig, som kan velge det!!!"

Kos deg masse med prøvingen og lykke til!

Anonymous poster hash: 8e2c0...736
Skrevet

Vi fikk førstemann i juli og jeg syns han var litt liten da han startet i barnehagen da han var 13 mnd, han hadde hatt godt av å være litt eldre, men ettersom alternativet ville vært å vente et år (og kanskje ikke få plass i barnehagen vi ville), "måtte" han starte da. Nummer to er født i april og han var akkurat passe gammel da han startet i barnehagen i august. Det var mye snø og lang vinter det året han ble født, men snøen forsvant akkurat i tide til jeg orket å gå noe særlig turer, så april var perfekt. Kunne godt fått i mars også, men sånn ble det ikke :)

Anonymous poster hash: bed28...c8b
Skrevet

Har januar og marsbarn. Hadde nok valgt mars/april dersom jeg kunne valgt igjen. Hadde fått kroppen tilbake til sommeren og kjente babyen godt. Hadde en fantastisk sommer med marsbarnet. Med januarbarnet ble det veldig styrete om sommeren, han krabbet overalt og jeg fikk ikke solt meg i fem minutt ;) Ikke at det var noe krise, men sommeren med marsbarnet var bare så avslappende i forhold. Selv med to barn.

Anonymous poster hash: 45c78...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...