Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Har fått en AEG 795 i bursdagsgave av svigermor, og den vil enkelt og greit ikke fungere uansett hva jeg gjør. Etter å ha søkt litt rundt på nettet så innser jeg jo at det rett og slett er en elendig symaskin, men jeg har ikke kvittering, er ikke på talefot med svigermor for øyeblikket, er blakk og trenger virkelig en symaskin NÅ. Blir med andre ord VELDIG glad hvis noen har noen tips å komme med.. Problemet er at når jeg syr, så går nåla inn og ut og alt det der, men det kommer ingen sting på stoffet, hvis dere skjønner.. Overtråden går ofte av uansett hvor mange ganger jeg trer den på nytt og sjekker trådspenningen, undertråen usser seg, osv. Har også brukket en nål, som i likhet med symaskinen var flunkende ny (og pæra sa POFF, den også helt ny).. Har prøvd ALT, og forstår virkelig ikke hvorfor det ikke fungerer. Innimellom funker det plutselig når jeg syr på en prøvelapp, men så fort jeg tror alt er ordnet og jeg begynner på prosjektet jeg egentlig skal sy, så går det til helvete igjen.. Er bare tynt bomullsstoff som jeg skal sy sikksakksøm på, så burde jo ikke være så veldig avansert.. Er helt grønn på både symaskiner og deres instillinger, så blir veldig glad hvis noen kan gi meg noen amatørvennlige tips om denne drittmaskinen. Anonymous poster hash: f3562...eb2
HvittHus Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Datteren min fikk en slik av sin svigermor, og den er helt ubrukelig. Jeg skulle sy noe tynt stoff med den, og det gikk simpelthen ikke. Måtte låne min svigermors, og med den gikk det helt fint. Jeg har sydd en del og selv om jeg prøvde alt med denne maskinen, gikk det bare ikke.
amandine Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Jeg tenker at du har fått spolehuset til undertråden ut av stilling. Antakelig vis når du knakk nålen.. Ta av lokket til spolehuset og trekk maskinen manuelt fremover med nål i og tråd. Da ser du lett om tråden "blir fanget" av undertråden. Det er ikke lett å stille inn om du er uerfaren, men du kan jo prøve å se om du kan vri litt på spolehuset så den griper. Evt tar du den til en reparatør. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Jeg tenker at du har fått spolehuset til undertråden ut av stilling. Antakelig vis når du knakk nålen.. Ta av lokket til spolehuset og trekk maskinen manuelt fremover med nål i og tråd. Da ser du lett om tråden "blir fanget" av undertråden. Det er ikke lett å stille inn om du er uerfaren, men du kan jo prøve å se om du kan vri litt på spolehuset så den griper. Evt tar du den til en reparatør. Lykke til! Hehe.. Dette var omtrent gresk for meg, SÅ amatør er jeg.. Jeg vet selvfølgelig hva spolehuset er, men maskinen har vært trøblete før nåla brakk, så da er det kanskje ikke det som er feil? Anonymous poster hash: f3562...eb2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 dytter.. vil så gjerne få maskinen til å fungere Anonymous poster hash: f3562...eb2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 dytt, igjen Anonymous poster hash: f3562...eb2
amandine Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Du åpner lokket for å sette i undertråden og setter spolen riktig på plass i spolehuset. Det kan komme ut av stilling, da vil ikke overtråden treffe riktig og den får ikke laget den løkken som blir stinget. Er du sikker på at du har satt tråden riktig i, forresten? Endret 9. mars 2014 av amandine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå