Masekråka! Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Vasker, renser og peeler dere ansiktet ofte? Leste en artikkel på kk.no om at det ikke holder med bare vann. Begynte da å tenke, og jeg vasker faktisk ansiktet kun med vann. Det stod i artikkelen at vann ikke fjerner sminke, men jeg bruker kun mascara. Og at peeling vil føre til store forandringer på huden. Hvilke forandringer da? Er fornøyd med huden min selv om jeg ikke bruker dyre kremer, peeling, renseprodukter osv. Hmmm... Men den kan likevel bli bedre ?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker ansiktsrens hver dag etterfulgt av ansiktsvann. Tror du ville blitt overrasket om du, etter din vanlige vaskerutine med bare vann, tok en bomullsdott med ansiktsvann og strøk over ansiktet. Vil nesten garantere at det vil sitte skitt på den... Etter rens bruker jeg ansiktskrem og øyekrem. Anonymous poster hash: 29e81...ad2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Bare fordi det heter ansikstprodukter betyr ikke nødvendivis at det er dyrt. Det finnes mange gode produkter som ikke nødvendigvis koster skjorta. Anonymous poster hash: 40f1d...745
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Bruker bare en sminkefjerner fra loreal som jeg kjøper på enten cubus eller matvarebutikkene. Den tar bort mascara skånsomt. Anonymous poster hash: 71c2c...321
Masekråka! Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker ansiktsrens hver dag etterfulgt av ansiktsvann. Tror du ville blitt overrasket om du, etter din vanlige vaskerutine med bare vann, tok en bomullsdott med ansiktsvann og strøk over ansiktet. Vil nesten garantere at det vil sitte skitt på den... Etter rens bruker jeg ansiktskrem og øyekrem. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Det er jeg allerede klar over men jeg har ikke kviser, sorte prikker eller lignende. Har heller ikke tørr hud. Så har liksom bare holdt meg til vann. Men mulig jeg burde ta bedre vare på huden likevel...
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker dr.greve intimvask (jada) i ansiktet, eneste såpa som er mild nok for huden min, og så bruker jeg miniderm fra aco. Det er ikke ansiktsprodukter noe av det, men jeg ha babyhud, og vet det er pga de produktene..med en gang jeg prøver andre ting, som f.eks clinique, får jeg nippet og tørr hud med en gang.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Jeg renser, men har langtfra plettfri hud. Så hvis du vasker kun med vann og har pen hud, skal ihvertfall ikke jeg fortelle deg å gjøre noe annet! Kanskje jeg burde gjøre som deg Anonymous poster hash: 53a6d...326
CaptainHindsight Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Olivenolje er knall til å fjerne sminke med Løser opp alt skånsomt. Kjøper hudkrem, øyekrem og renseprodukter på apotek (Liker best alt-i-ett renseløsninger jeg kan bruke i dusjen, for syns det ofte kan bli litt mye gris ellers) Bruker egentlig som regel bare olivenolje. Blir jeg tørr i ansiktet pleier jeg å være litt mer påpasselig med å spise mye fet fisk og olivenolje. Da retter det seg som regel.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker ansiktsrens hver dag etterfulgt av ansiktsvann. Tror du ville blitt overrasket om du, etter din vanlige vaskerutine med bare vann, tok en bomullsdott med ansiktsvann og strøk over ansiktet. Vil nesten garantere at det vil sitte skitt på den... Etter rens bruker jeg ansiktskrem og øyekrem. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Det er jeg allerede klar over men jeg har ikke kviser, sorte prikker eller lignende. Har heller ikke tørr hud. Så har liksom bare holdt meg til vann. Men mulig jeg burde ta bedre vare på huden likevel... Jeg har heller ikke kviser, sorte prikker eller verken tørr eller fet hud... For ordens skyld. Det er ikke slik at renseprodukter og ansiktskremer kun er for folk med hudproblemer av den typen. Anonymous poster hash: 29e81...ad2
Bustetroll Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Jeg er typen som får kviser av produkter. Det er jo tross alt ikke ment at man skal kline trynet inn med kjemikalier, men det funker jo for noen. Jeg har blitt avhengig av peeling-serviettene fra Vita. Jeg har nemlig veldig store porer, og jeg kan ikke bruke fondation, fordi hvis jeg smører fondation på huden, så ser det ut som om jeg flasser... =/ Utrolig leit.. Men jeg har dessverre fått den huden jeg har fått .Men peelingen hjelper i alle fall litt. Nå bruker jeg sjeldent sminke på huden uansett, men bruker je peelingen rett før, så blir det ikke like ille i alle fall. Også føles jo huden ut som en fersk babyrumpe etterpå!
Masekråka! Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker ansiktsrens hver dag etterfulgt av ansiktsvann. Tror du ville blitt overrasket om du, etter din vanlige vaskerutine med bare vann, tok en bomullsdott med ansiktsvann og strøk over ansiktet. Vil nesten garantere at det vil sitte skitt på den... Etter rens bruker jeg ansiktskrem og øyekrem. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Det er jeg allerede klar over men jeg har ikke kviser, sorte prikker eller lignende. Har heller ikke tørr hud. Så har liksom bare holdt meg til vann. Men mulig jeg burde ta bedre vare på huden likevel... Jeg har heller ikke kviser, sorte prikker eller verken tørr eller fet hud... For ordens skyld. Det er ikke slik at renseprodukter og ansiktskremer kun er for folk med hudproblemer av den typen. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Men hvorfor rense når huden er plettfri uten? Bare mine tanker etter å ha lest artikkelen
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Pro active faktisk Anonymous poster hash: 6887f...987
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker bare vann, aldri fuktighetskrem eller ansiktsbehandlinger. Er over 40 og aldri hat problemer med urenheter. Jeg hadde kviser i puberteten, men det er lenge siden. Anonymous poster hash: 32284...b1a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker ansiktsrens hver dag etterfulgt av ansiktsvann. Tror du ville blitt overrasket om du, etter din vanlige vaskerutine med bare vann, tok en bomullsdott med ansiktsvann og strøk over ansiktet. Vil nesten garantere at det vil sitte skitt på den... Etter rens bruker jeg ansiktskrem og øyekrem. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Det er jeg allerede klar over men jeg har ikke kviser, sorte prikker eller lignende. Har heller ikke tørr hud. Så har liksom bare holdt meg til vann. Men mulig jeg burde ta bedre vare på huden likevel...Jeg har heller ikke kviser, sorte prikker eller verken tørr eller fet hud... For ordens skyld. Det er ikke slik at renseprodukter og ansiktskremer kun er for folk med hudproblemer av den typen. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Men hvorfor rense når huden er plettfri uten? Bare mine tanker etter å ha lest artikkelen Fordi, som jeg nevnte/antydet i mitt første innlegg: huden blir rett og slett skitten etter en dags aktivitet. Som sagt: hvis du, etter å ha vasket huden slik du pleier til vanlig, stryker en bomullsdott med ansiktsvann over ansiktet og sjekker den etterpå så vil du se det selv... Jeg gjør det med andre ord av samme grunn som at jeg dusjer/vasker resten av kroppen hver dag med såpe tilpasset den huden og håret. Anonymous poster hash: 29e81...ad2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker ansiktsrens hver dag etterfulgt av ansiktsvann. Tror du ville blitt overrasket om du, etter din vanlige vaskerutine med bare vann, tok en bomullsdott med ansiktsvann og strøk over ansiktet. Vil nesten garantere at det vil sitte skitt på den... Etter rens bruker jeg ansiktskrem og øyekrem. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Det er jeg allerede klar over men jeg har ikke kviser, sorte prikker eller lignende. Har heller ikke tørr hud. Så har liksom bare holdt meg til vann. Men mulig jeg burde ta bedre vare på huden likevel...Jeg har heller ikke kviser, sorte prikker eller verken tørr eller fet hud... For ordens skyld. Det er ikke slik at renseprodukter og ansiktskremer kun er for folk med hudproblemer av den typen. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Men hvorfor rense når huden er plettfri uten? Bare mine tanker etter å ha lest artikkelen Fordi, som jeg nevnte/antydet i mitt første innlegg: huden blir rett og slett skitten etter en dags aktivitet. Som sagt: hvis du, etter å ha vasket huden slik du pleier til vanlig, stryker en bomullsdott med ansiktsvann over ansiktet og sjekker den etterpå så vil du se det selv... Jeg gjør det med andre ord av samme grunn som at jeg dusjer/vasker resten av kroppen hver dag med såpe tilpasset den huden og håret. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Jeg bruker ikke såpe på kroppen heller jeg. Den sammenlikninger hjelper derfor ikke. Anonymous poster hash: 32284...b1a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Jeg bruker ansiktsrens hver dag etterfulgt av ansiktsvann. Tror du ville blitt overrasket om du, etter din vanlige vaskerutine med bare vann, tok en bomullsdott med ansiktsvann og strøk over ansiktet. Vil nesten garantere at det vil sitte skitt på den... Etter rens bruker jeg ansiktskrem og øyekrem. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Det er jeg allerede klar over men jeg har ikke kviser, sorte prikker eller lignende. Har heller ikke tørr hud. Så har liksom bare holdt meg til vann. Men mulig jeg burde ta bedre vare på huden likevel...Jeg har heller ikke kviser, sorte prikker eller verken tørr eller fet hud... For ordens skyld. Det er ikke slik at renseprodukter og ansiktskremer kun er for folk med hudproblemer av den typen. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Men hvorfor rense når huden er plettfri uten? Bare mine tanker etter å ha lest artikkelen Fordi, som jeg nevnte/antydet i mitt første innlegg: huden blir rett og slett skitten etter en dags aktivitet. Som sagt: hvis du, etter å ha vasket huden slik du pleier til vanlig, stryker en bomullsdott med ansiktsvann over ansiktet og sjekker den etterpå så vil du se det selv... Jeg gjør det med andre ord av samme grunn som at jeg dusjer/vasker resten av kroppen hver dag med såpe tilpasset den huden og håret. Anonymous poster hash: 29e81...ad2 Jeg bruker ikke såpe på kroppen heller jeg. Den sammenlikninger hjelper derfor ikke. Anonymous poster hash: 32284...b1a Neivel. Det hjelper ikke deg. Det var egentlig ikke meningen heller. Men det er da heller ingen som tvinger deg til å bruke noe som helst av produkter. Jeg svarer hva jeg gjør fordi HI spør. Anonymous poster hash: 29e81...ad2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 hvis du ikke har problemer med huden, så hold deg til det du alltid har gjort! Anonymous poster hash: faf4a...c3c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 Min morgenrutine (før sminke): 1. Skrubbe ansiktet med Clinique "Seven day scrub cream" (- 1 gang i uken skrubber jeg med Khiels Microdermabrasion i stedet) 2. Burts Bees Soap Bark & Chamomille Deep Cleansing Cream 3. Ole Henriksens African Red Tea See the Difference Serum 4. Ole Henriksens Sheer Transformation Renewing Cream Min kveldsrutine: 1. Fjerne øyensminken med Clinique "take the day off" 2. Vaske ansiktet med Ole Henriksens "African Red Tea Foaming Cleanser" 3. Toner fra GloTherapeutics 4. Ole Henriksens Truth Serum Collagen Booster 5. Ole Henriksens Pure Truth Activating oil 6. Nattkrem fra Elisabeth Arden haha - når jeg ser det nå så ser rutinene ganske sprø ut! Men det tar ikke mange minuttene Og så er jeg kanskje over gjennomsnittet interessert i å bevare huden min så fin som den er til å være 35 år gammel. Anonymous poster hash: 694d2...395
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #19 Skrevet 7. mars 2014 Jeg er typen som får kviser av produkter. Det er jo tross alt ikke ment at man skal kline trynet inn med kjemikalier, men det funker jo for noen. Jeg har blitt avhengig av peeling-serviettene fra Vita. Jeg har nemlig veldig store porer, og jeg kan ikke bruke fondation, fordi hvis jeg smører fondation på huden, så ser det ut som om jeg flasser... =/ Utrolig leit.. Men jeg har dessverre fått den huden jeg har fått . Men peelingen hjelper i alle fall litt. Nå bruker jeg sjeldent sminke på huden uansett, men bruker je peelingen rett før, så blir det ikke like ille i alle fall. Også føles jo huden ut som en fersk babyrumpe etterpå! Hvis du har store porer så anbefaler jeg at du bruker produkter med fruktsyre. Excuviance eller derma ceutic for eks. Det vil garantert minske porene dine. Som fondouation så er det mineralpudder kanskje noe for deg? Anonymous poster hash: fccfd...9d3
Bustetroll Skrevet 7. mars 2014 #20 Skrevet 7. mars 2014 Jeg er typen som får kviser av produkter. Det er jo tross alt ikke ment at man skal kline trynet inn med kjemikalier, men det funker jo for noen. Jeg har blitt avhengig av peeling-serviettene fra Vita. Jeg har nemlig veldig store porer, og jeg kan ikke bruke fondation, fordi hvis jeg smører fondation på huden, så ser det ut som om jeg flasser... =/ Utrolig leit.. Men jeg har dessverre fått den huden jeg har fått . Men peelingen hjelper i alle fall litt. Nå bruker jeg sjeldent sminke på huden uansett, men bruker je peelingen rett før, så blir det ikke like ille i alle fall. Også føles jo huden ut som en fersk babyrumpe etterpå! Hvis du har store porer så anbefaler jeg at du bruker produkter med fruktsyre. Excuviance eller derma ceutic for eks. Det vil garantert minske porene dine. Som fondouation så er det mineralpudder kanskje noe for deg? Anonymous poster hash: fccfd...9d3 Nope, alt blir det samme. Det legger seg oppå huden som et lag som ikke blir jevnt. Har prøvd alt, virkelig. hehe
najs Skrevet 7. mars 2014 #21 Skrevet 7. mars 2014 Oj, i forhold til vann så bruker jeg nok veldig mye;-) Jeg er nok blitt litt avhengig av gode hudpleieprodukter. Det holder huden min fin og myk, og ikke minst så føles den fresh. Mine favoritter er Ole Henriksen, Murad og Carita
MrsMilla Skrevet 7. mars 2014 #22 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Rensekrem fra decleor morgen og kveld. Skyller godt og har på dagkrem fra Matis på dagen, eller oljer og nattkrem fra Decleor på natta. Øyekrem noen ganger på kvelden. Fjerner sminke, men også hudrester og gir god fukt. Føler at huden blir friskere, klarere og ser både yngre og sunnere ut. Helt krise for meg å være uten rensekrem og minimum en enkel hudkrem. Peeling en gang i blant, men ikke hver uke. Endret 7. mars 2014 av MrsMilla
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #23 Skrevet 7. mars 2014 Bruker 3-trinnsserien fra Clinique. Fikk en prøve på denne for ca 5 år siden og ble frelst. Før ble huden min ofte rød og sår, og flasset mye... spesielt i T-sonen. Etter at jeg startet med denne er huden helt slett og fin... Fantastisk serie. Trenger ikke bruke den hver dag heller. Består av såpe, ansiktsvann og lotion Anonymous poster hash: d8aca...262
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #24 Skrevet 7. mars 2014 Heldig du er som har så fin hud, HI Jeg har alltid hatt problemhud. Men nå begynner den faktisk å bli bedre fordi jeg har fått behandling for noe annet, som stjal næring fra kroppen. Min absolutte favoritt ansiktsvask er tokomponent fra Babor, husker ikke hva den heter. Noe olje først i ansiktet, deretter den andre som man tar på og "skummer" begge to. Den var utrolig bra for meg. Men har dessverre ikke råd nå. Nå bruker jeg økologisk Sonett håndsåpe med olivenolje i. I motsetning til det aller meste annet jeg har prøvd så tørker ikke den ut huden. Jeg har prøvd det meste av både billige og dyre merker tidligere uten effekt. Så inntil jeg igjen får råd til den fra Babor så holder jeg meg til Sonett. Anonymous poster hash: a827b...4d4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #25 Skrevet 7. mars 2014 Bruker 3-trinnsserien fra Clinique. Fikk en prøve på denne for ca 5 år siden og ble frelst. Før ble huden min ofte rød og sår, og flasset mye... spesielt i T-sonen. Etter at jeg startet med denne er huden helt slett og fin... Fantastisk serie. Trenger ikke bruke den hver dag heller. Består av såpe, ansiktsvann og lotion Anonymous poster hash: d8aca...262 Hehehe... Dette beviser hvor forskjellig hud man har. Den serien er helt katastrofe for meg. Har prøvd den og ble fet og glinsende i huden av den rett og slett. ☺️ Men vet mange som elsker den. 👍 Anonymous poster hash: 29e81...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå