Gå til innhold

Gi meg din beste oppskrift på potetsalat! (sånn med majones/rømme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer også på om jeg kan koke potetene i kveld og lage "salaten" i morgen?

Anonymous poster hash: 61254...a8f

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Hadde absolutt kokt potetene i dag, så de var kjølige til i morgen...

Jeg bruker bare sæterrømme, rødløk, litt eple, poteter og pynter med purre skjært i ringer på toppen.

Og litt pepper...

Endret av mamma_til_verdens_beste
Skrevet

Løk, hvitløk, syltagurk og salt og pepper. Blander alt i rømme og majones. Har du mulighet til å koke potetene dagen før er jo det bare supert!

Skrevet

Skulle ikke være anonym. Poteter med eller uten skall? Har amadinepoteter. :)

Skrevet

Jeg koker gjerne med skall, i hvert fall amandinepoteter. Jeg bruker et beger lettrømme, en pose majones, noen fedd hvitløk, purre eller vårløk og gjerne gressløk. Krydrer med pepper og gjerne en buljongterning oppløst i varmt vann. 

Skrevet

Gode tips over her. Skyter inn at poteten ofte trekker til seg en del væske samtidig som stivelsen gjør at salaten blir litt tørr når den blir stående. Så om du lager salaten ferdig og lar den stå litt kan det være greit å tilsette litt mer rømme/majo rett før servering for å få den litt mer delikat og lettspist. 

Annonse

Skrevet

En pk majones, en pk rømme. Salt, pepper og litt aromat. Litt sylteagurklake, noen skiver sylteagurkskiver i småbiter. Gressløk. Og selvfølgelig poteter :) bruker å ha i potetene når de er lunkne. Kan av og til varierer med å tilsette et grønt eple i terninger.

Skrevet

Majones, løk, agurkmix (masse!), rømme, salt, pepper og selvfølgelig poteter.

Anonymous poster hash: 3496d...c97

Skrevet

Ikke med rømme/majones, men gresk potetsalat er veldig godt . Med fetaost, oliven, kokte poteter, rødløk, olivenolje, hvitløk, salt og pepper. Tzatziki og godt kjøtt vedsiden av.  Uslåelig!

Anonymous poster hash: 55c5b...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...