mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. mars 2014 #126 Skrevet 8. mars 2014 Nei her er regelen 8 år uansett.. spurt og fikk tydelig svar at det er helt greit:-)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #127 Skrevet 8. mars 2014 Der har ikke slått dere at grunnen til ar jentene våre dusjer med badetøy er frykten for at jevnaldrene gutter plutselig dukker opp mens de er på sitt mest sårbare? For mine jenter ville det vært et overtramp å måtte dusje naken sammen med en 6-7år gammel gutt. Hva skjedde med å respektere disse jentenes rett til respekt for sine intimgrenser? Ikke bare tenke på meg meg meg meg og meg. Når de ikke kan være trygge på at de får være i fred i dusjen, så må dere leve med at de dusjer med tøy på. Du får ikke meg til å tvinge datteren min til å gå på akkord med sine egne grenser fordi enkelte er så egoistiske at det kun er seg selv som betyr noe. Jeg har en sønn også. Kan ikke far eller en annen mann være med i garderoben, så må vi legge svømmingen til en dag det passer sånn. Det samme gjelder om jeg ikke kan være med. Far hadde da aldri tatt med jentene i herregarderoben. Anonymous poster hash: 40afe...51f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #128 Skrevet 8. mars 2014 Jeg jobber på skole/sfo og jeg kan love deg at en del av disse uskyldige små guttene har det i kjeften i ettertid.For den saks skyld så er det også jenter som gjør det samme. Nei det er ikke snakk om at det er noe seksuelt som ligger bak her men det er like leit og ubehagelig for jenter å få kommentarer i ettertid. "HAHAHA jeg så tissen til xxxxx" osv er ikke noe hyggelig å få slengt utover hverken for gutt eller jente. En annen ting jeg har bitt meg merke til er at de fleste av disse barna gutter og jenter ikke engang vil skifte en våt bukse foran motsatt kjønn men må gå på doen for å gjøre dette. For det er flaut om det motsatte kjønn ser de i underbuksa. Ut i fra det tenker jeg at det er veldig mange av disse barna som heller hadde latt være å bade en å måtte kle seg naken i garderoben om det var noen av motsatt kjønn der. Jeg skjønnet godt at mange mammaer ikke ønsker å sende barnet alene i garderoben og hvorfor. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange tydeligvis syntes at det er en livsrett for dere å gå i svømmehall. Som alenemor for to tette blir det sjelden vi får ta noen tur i svømmehallen av den grunn at de begge krever en voksen på seg for å være trygg i svømmebassenget. Sånn er det bare, så da får vi bare dra når vi får med oss noen. På samme måte bør det faktisk være når det er snakk om store barn som ikke klarer seg alene og derfor må være med i "gal" garderobe. Har man ikke følge så er det faktisk et alternativ å finne på noe annet å gjøre en å gå i svømmehallen. Og det er et problem som går begge veier, tror til dels det er flere mannfolk og store tenåringer som blir brydd og ikke vil vise seg naken foran små jenter i deres garderobe en det er plagsomt for oss damer med gutter i garderoben. Grunnen til at vi hører lite om det er jo fordi dette er et mammaforum og det er svært lite fedre her til å skrive om hvordan dette oppleves for de. Selvsagt vil oss mammaer holde barna våre trygge men noen ganger betyr det å holde barna våre trygge å velge bort en aktivitet istedenfor å dure fram og mene at det er din rett til å få det som du vil, og de som har et problem med det får bare holde seg hjemme. Det går an å ha omtanke for andre og sette seg inn i at ikke alle har samme grenser som en selv og at det faktisk må være greit. Vi lærer barna våre at de skal ha rett til å sette grenser når det kommer til egen kropp i ene øyeblikket, men forlanger at de som syntes det er vanskelig bare skal innfinne seg med å måtte kle seg nakne i samme rom som en eller flere gutter fra klassen eller noen år eldre eller yngre i det neste. For dere som sier at dere ikke kan la de gå alene fordi de ikke klarer seg selv, da mener jeg at det er på tide med hard trening om det er det som ligger bak. Her jeg bor begynner de å ha svømming på skolen i første klasse. Da må barna klare å gjøre disse tingene selv for det er ingen voksen som står å passer på at de gjør ting riktig. svømmelærerne her er ansatt i svømmehallen og når ene klassen går i dusjen starter svømmetimen for neste klasse så det er ingen voksene som er tilstede i garderobene. Har aldri hørt om at det har vært et problem for noe barn, og i starten på skoleåret er de minste faktisk bare 5 år ennå. Anonymous poster hash: 8f2f7...bf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå