Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #26 Skrevet 7. mars 2014 Synes man bør sende gutter i skolealder med menn i garderoben, og det går an å alliere seg med andre, feks enslige fedre, onkler, en bestefar hvis pappan ikke er inn i bildet eller ikke har mulighet. Det gjorde jeg med min gutt i den alderen. Ikke noe problem, skulle vi i feks badeland så avtalte vi med andre, feks en kompis av meg som da tok med datteren, vi byttet barn rett og slett. Mine jenter er ikke interessert i å møte klassekompiser av motsatt kjønn i garderoben, hadde blitt ramaskrik, hun ene er førsteklassing. Anonymous poster hash: 9d5c9...fb7
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #27 Skrevet 7. mars 2014 Finnes det ingen menn gutta kan være med om de ikke kan gå alene? Har ikke guttene deres noen mannlige forbilder overhode? Det samme skjer jo også i forbindelse med svømmekurs - der burde det være fullt mulig å alliere seg med en pappa som også leverer eller sende ungen alene i herregarderoben. Anonymous poster hash: b3d11...0cf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mars 2014 #28 Skrevet 7. mars 2014 Jeg ville aldri sendt mine barn inn i herregarderoben alene...de er snart 6 og 7... De blr med meg ,vi bader en gang i uken og har til dags dato ikke fått en eneste kommentar. Aldri har de stirret eller oppført seg ufint.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #29 Skrevet 7. mars 2014 Jeg ville aldri sendt mine barn inn i herregarderoben alene...de er snart 6 og 7... De blr med meg ,vi bader en gang i uken og har til dags dato ikke fått en eneste kommentar. Aldri har de stirret eller oppført seg ufint. Bare ett spørsmål. Hvor lenge synes du det er ok å ta med guttene i damegarderoben? Hva om en klassevenninne av gutten er der. De er veldig sjenerte i den alderen. Anonymous poster hash: b05bc...9e4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mars 2014 #30 Skrevet 7. mars 2014 Jeg ville aldri sendt mine barn inn i herregarderoben alene...de er snart 6 og 7... De blr med meg ,vi bader en gang i uken og har til dags dato ikke fått en eneste kommentar. Aldri har de stirret eller oppført seg ufint. Bare ett spørsmål. Hvor lenge synes du det er ok å ta med guttene i damegarderoben? Hva om en klassevenninne av gutten er der. De er veldig sjenerte i den alderen. Anonymous poster hash: b05bc...9e4 Det vet jeg ikke egentlig,tror det kommer naturlig at det blir feil på ett tidspunkt. I vår svømmehall vil de ikke ha barn alene i garderobene før fyllte 8 år..
annesmil Skrevet 7. mars 2014 #31 Skrevet 7. mars 2014 At små gutter ser rundt seg er normalt, akkurat som små jenter gjør det. Jeg tar selv med guttene mine i damegarderoben de er 2 og 5 år (er pappaen eller bestefar med går gutten på 5 selvfølgelig med de). Men er helt enig med HI hadde de kommentert eller stirret rett på noen hadde jeg pent bedt dem om å ikke gjøre det. Han på 5 vet dette gått og har aldri gjort det, 2 åringen er for opptatt med alt annet fortsatt. Inforhold til alder, jeg er litt sånn at man skal ikke risikere å møte klasse vennen av annet kjønn i garderoben, det blir fort flaut for begge to. Bor man i storbyer og på store badeanlegg alla Tøyen hadde jeg ikke sendt gutten min alene i 1 kl, hadde da heller bedt han stå med ryggen til i dusjen, og skiftet innerst i hjørnet, og hadde noen kjente kommet hadde vi ventet til de var ferdig dusjet. Er mulig å ta hensyn begge veier. Å det å bli trygg i vannet er viktig!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #32 Skrevet 7. mars 2014 Synes dette er fælt. Jeg har selv sluttet å dra i svømmehallen med sønnen min, han er nesten 7 år. Men vi ble snakket til sist av en dame som mente en gutt på 6 år har ingenting i damegarderoben å gjøre. Han er alt for liten til å klare seg selv. Har og hørt om noen mindre hyggelig episoder fra herregarderoben, og de små guttene. Så nå ser jeg faktisk for meg at min sønn får ikke vært i svømmehallen på vinteren på lenge. På sommeren har de åpent ute, da trenger vi ikke å gå i garderoben. Synes dette er veldig synd. Anonymous poster hash: 92aae...486 Hvordan kan han være for liten? Min umodne gutt (virkelig lite moden for alderen) har klart det siden han var 6. Hadde han ikke klart det hadde han måttet droppe svømmehallen til han var stor nok. Jentegarderober er primært for jenter og omvendt. Det MÅ vi guttemammaer respektere! Våre døgnets lyst til å svømme trumfer ikke jentenes rett på privatliv. Anonymous poster hash: f293d...2a2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #33 Skrevet 7. mars 2014 Det er genialt med familiegarderober med små skiftebåser og kjønndelte dusjer. Men det hjelper ikke når mødre tar store gutter inn i damedusjen, som jeg opplevde i badeland i Kristiansand i sommer. Anonymous poster hash: 9886f...bd6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #34 Skrevet 7. mars 2014 Det eneste jeg syns er ekkelt her, er at dere reagerer på dette. Det er snakk om BARN. Jeg ville aldri ha sendt min seksåring alene i garderoben, og spesielt ikke i herregarderoben. Hva med å skjule dere litt når dere er i garderoben? Snu ryggen til de dere er livredde skal se dere. Hold håndkle litt rundt dere når det er mulig. Lurer litt på hvor gamle barna deres er. Sikkert helt små, ellers ville dere skjønt at en seksåring er liten og uskyldig. Anonymous poster hash: c93e8...8fd
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #35 Skrevet 7. mars 2014 Opplevd det samme OG kommentaren "hun har mye større pupper enn deg mamma" herregud det var flaut. Det gjør ikke noe at gutter på 6 år titter men kommentar på pupper kan jeg klare meg uten. Synes det da er på tide å få gutten ut av garderoben. Anonymous poster hash: b05bc...9e4 En slik kommentar kunne min 2-åring og 4-åring kommet med. Ikke fordi de er så veldig opptatt av kvinnes nakne kropper, men fordi det er er noe de observerte.Ser den. Men det er en STOR forskjell på å få kommentarer fra egne barn i forhold til vilt fremmede. Jeg ser diskusjonen har eskalert til kåte gutter på 6 år med ereksjon og det er ikke det jeg vil poengtere. Jeg har ikke noe i mot barn i garderoben. Gutt eller jente. Men når de kommenterer MIN kropp blir jeg brydd og utilpass. Et barn på 6 år forstår veldig godt at man ikke skal kommentere kroppen til andre. Jeg synes det er drøyt når en gutt sier mine pupper er store og samtlige i dusjen kaster ett blikk på meg for å se om det stemmer. Jeg forventer faktisk at mor sier på en pen måte til barnet sitt at det kan man ikke si og samtidig kanskje hvisker et beklager til meg. Jeg er i svømmehallen for eget velvære og bli gjenstand for titting på pupper er ubehagelig for meg. Anonymous poster hash: b05bc...9e4 Men altså: min erfaring er at prepubertale jenter er desidert verstinger til å stirre. Har opplevt å bli virkelig beglodd av jenter i garderoben flere ganger. Helt naturlig, de er nysgjerrige. Har også opplevd jenter som har hvisket "mamma, se hun har mye hår på tissen" og annet de finner fascinerende. Er da virkelig ikke noe å bli sur for, kunne ikke falt meg inn å kjefte på disse mammaene for å ikke ha oppdratt døtrene sine. De færreste kjefter vel uansett på barna sine blandt folk, for alt jeg vet har disse mødrene tatt en prat om hva som er ok å si og ikke i bilen på vei hjem. Folk må slutte å være så fordømt sarte og selvhøytidelige!!! Anonymous poster hash: 38e79...cbd
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #36 Skrevet 7. mars 2014 Det eneste jeg syns er ekkelt her, er at dere reagerer på dette. Det er snakk om BARN. Jeg ville aldri ha sendt min seksåring alene i garderoben, og spesielt ikke i herregarderoben. Hva med å skjule dere litt når dere er i garderoben? Snu ryggen til de dere er livredde skal se dere. Hold håndkle litt rundt dere når det er mulig. Lurer litt på hvor gamle barna deres er. Sikkert helt små, ellers ville dere skjønt at en seksåring er liten og uskyldig. Anonymous poster hash: c93e8...8fd Hvis gutten din går på skolen skal jentene i klassen hans slippe å treffe han naken i dusjen i svømmehallen. Skjønner du det? Din unges lyst til å bade trumfer ikke andre indeed rett til privatliv. Anonymous poster hash: f293d...2a2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #37 Skrevet 7. mars 2014 Min eldste på 6 år og jeg var i svømmehallen i dag, og han var med meg i garderoben. Ser overhode ikke problem i det. Han er ikke opptatt av andre kropper. Hadde han kommentert andre kropper, hadde jeg sagt i fra til ham og tenkt at det da var på tide for ham å kun benytte herregarderoben. Men (!) det sitter langt inne å sende ham i garderoben, alene, som 6-åring. Det er ingen hemmelighet at pedofile liker seg i herregarderober Jeg tar heller sjansen på at en selvsentrert jentunge føler seg ubekvem, enn at gutten min skal oppleve noe ubekvemt i herregarderoben alene! Anonymous poster hash: f1a62...43b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #38 Skrevet 7. mars 2014 Om en 6 åring ser deg i dusjen, så er det ikke krise. Alle har kropper og det er helt naturlig. De kommer i alle former og størrelser og kanskje vi ville ha hatt litt mindre komplekser hvis de voksne iallefall kunne slutte å fokusere så veldig på det. jeg har tilogmed sett nakne menn når jeg var liten jeg, tilogmed på stranden. Syns dette blir overdramatisert noe så innmari. Greit å lære barna å ikke kommentere, men en kropp er faktisk helt natulig altså dere... Anonymous poster hash: 59c6d...2a4
midgard Skrevet 7. mars 2014 #39 Skrevet 7. mars 2014 Det eneste jeg syns er ekkelt her, er at dere reagerer på dette. Det er snakk om BARN. Jeg ville aldri ha sendt min seksåring alene i garderoben, og spesielt ikke i herregarderoben. Hva med å skjule dere litt når dere er i garderoben? Snu ryggen til de dere er livredde skal se dere. Hold håndkle litt rundt dere når det er mulig. Lurer litt på hvor gamle barna deres er. Sikkert helt små, ellers ville dere skjønt at en seksåring er liten og uskyldig. Anonymous poster hash: c93e8...8fd Hææææ.... du er drøy!
Elsker livet Skrevet 7. mars 2014 #40 Skrevet 7. mars 2014 Jeg lærer barna mine å ikke stirre eller kommentere andres kropper. Jeg er ikke komfortabel med å sende guttene mine alene i dusjen før jeg vet de klarer å ordne med låsing av skapet, vaske seg skikkelig osv. Men når de er store nok til det så får de gå i garderoben alene, men med en kamerat. Jeg har også fortalt dem i kortversjon om pedofile og at de aldri skal la noen hverken kjent eller ukjente få kommentere kroppen, ta på eller bli tatt av andre, hverken barn eller voksne. Den nærmeste svømmehallen her har ikke noen koselig garderobe. Det er helt åpent og veldig godt lys i dusjene, så man står rett og slett på utstilling. Det er umulig å være bluferdig når det kreves at man dusjer naken. Men kan vel ikke klage så lenge det ikke er en kjønnsnøyrtal garderobe.
Elsker livet Skrevet 7. mars 2014 #41 Skrevet 7. mars 2014 Det eneste jeg syns er ekkelt her, er at dere reagerer på dette. Det er snakk om BARN. Jeg ville aldri ha sendt min seksåring alene i garderoben, og spesielt ikke i herregarderoben. Hva med å skjule dere litt når dere er i garderoben? Snu ryggen til de dere er livredde skal se dere. Hold håndkle litt rundt dere når det er mulig. Lurer litt på hvor gamle barna deres er. Sikkert helt små, ellers ville dere skjønt at en seksåring er liten og uskyldig. Anonymous poster hash: c93e8...8fd Hææææ.... du er drøy! Det er lettere sagt enn gjort å skjule seg i en dusj der dusjene henger på rad og rekke uten uten noe å skjule seg bak. Ikke hjelper det at man må trykke på dusjen hvert 3. sek. for å få stråle heller. Tar en evighet å få vasket seg. Det er heller ingen plass i nærheten å henge et hånkle. Eneste jeg kan skjule meg bak er dusjsåpa, og selv om den rommer 500 ml, så skjuler den lite av den store kroppen min.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. mars 2014 #42 Skrevet 7. mars 2014 Jeg gikk på svømmeskole når jeg gikk i første klasse, som seksåring. Da var jeg alene i garderoben (uten voksen), og det gikk helt fint. Men det skal også sies at jeg syntes det var fryktelig ekkelt, fordi de som hadde svømmeskole før oss, selvfølgelig kom i garderoben i den tiden vi andre skiftet og gjorde oss klare. Og der var det faktisk en gutt, som brukte jentegarderoben. Så jeg stresset alltid for å bli ferdig før han kom, og dette var en av grunnene til at jeg sluttet. Men at en seksåring kommenterer puppene til voksne damer, tror jeg er særdeles lite seksuelt, og jeg hadde nok ikke brydd meg så mye. Men med tanke på de andre jentene som også bruker garderoben, er det nok mindre heldig. Vanskelig sak det der.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #43 Skrevet 7. mars 2014 Jeg er møkk lei "store" gutter som ihvertfall er så store at de ikke kan dusje nakne i damedusjen. Jeg klarte å la vær å kommentere det overfor moren i selve dusjen, men da han glante så det sang etter i lang tid mens vi kledte på oss valgte jeg å si til ham at han kunne trekke til seg blikket. Mora ble forbannet og gutten ble lei seg. I følge moren "kan man ikke ta seksåringer i i forhold til hva de ser på". Dette er en gutt som da tydeligvis er så opptatt av sitt eget kjønn i forhold til jenters at han ikke en gang kan dusje naken! Meldigen fra mora var at "han dusjet naken" - det skjedde ikke på den tiden vi rakk å komme inn i garderoben. Stelle 3 jenter i dusjen pluss oss selv (voksne damer). Vær så snill guttemammaer! Oppdra sønnene deres! OG for all del - ikke forsvar dem for alt i verden når de åpenbart gjør noe som blir ansett av andre som ubehagelig. - Om 6 år er denne gutten 12 - er det da helt greit at han også stirrer på jentenes pupper osv - ja og kanskje til og med klyper litt i dem "for han gjør jo ikke noe og har ikke kommet i puberteten" Grøss og gru! Anonymous poster hash: b3d11...0cf Generelt er vel ikke en 6-åring i dusjen et problem...? Skal jo ikke la små unger gå alene i herregarderoben heller om det ikke er noen som kan passe på. MEN! Det må gå an å lære dem folkeskikk.. Er kanskje greit å minne dem på flere ganger at når man er i garderoben med andre så er det ikke greit å glane på dem om de er nakne. Fortelle at mange ikke syns det er greit... Fungerer ikke det så må man jo kanskje tåle at andre sier noe.. Jeg hadde nok sagt til mine barn dersom de ble lei seg at da får du slutte å se så veldig når folk er uten klær... Unger må tåle å få litt tilsnakk når de gjør noe som andre syns er ubehagelig.. Hvordan skal de ellers lære kodene? Anonymous poster hash: 605ba...f18
Pratsom Skrevet 7. mars 2014 #44 Skrevet 7. mars 2014 Jeg mener vel egentlig man bør respektere at damegarderobe er damegarderobe og herregarderobe er herregarderobe. Barn er uskyldige og nakne kropper er ufarlig, men man bør først og fremst (så langt det lar seg gjøre) ta hensyn til at folk har forskjellige grenser. Husker godt at jeg tenkte veldig over slikt, og følte det ukomfortabelt da jeg selv var 6-7 år..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #45 Skrevet 7. mars 2014 Jeg er av dem som ikke blir det minste plaget av store gutter i damegarderoben, men av hensyn til jentene mine som ikke liker det, de er 7 og 9, vil jeg ikke ha dem der. Jeg sier ikke noe direkte til dem, men jeg velger gjerne skapet ved sidenav dem, kler meg helt naken så kliss innpå dem som man da naturlig kommer og viker ikke en tomme for å hindre at de må skumpe borti meg eller liknende. I dusjen velger jeg gjerne å stille meg rett ved siden av gutten, gjerne mellom ham og moren, jeg vasker meg skikkelig og bruker god tid. De fleste gutter i skolealder ser ut til å synes det er ganske pinlig å måtte stå så nær voksne nakne damer. Jeg satser på at de nekter å gå i damegarderoben siden. Anonymous poster hash: 37958...0e8
Superdolly Skrevet 7. mars 2014 #46 Skrevet 7. mars 2014 I vår svømmehall er det regelen at barn skal gå i riktig garderober for sitt kjønn fra skolealder, og det synes jeg er helt greit. For min egen del gjør det meg absolutt null og niks om en gutt på seks-sju år ser meg naken i garderoben, men jeg har døtre som synes det er meget ubehagelig. Og det handler ikke om sex for dem heller, men om sjenanse. Damegarderoben er først fremst for kvinner og jenter, og da må faktisk guttene vike. Har sønnene deres absolutt ingen menn i livet sitt som kan følge dem i garderoben når dere skal i bassenget, da må dere faktisk ta et par års pause fra svømmingen til guttene enten kan klare seg selv, eller dere blir kjent med en mann som kan følge dem.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #47 Skrevet 7. mars 2014 At ikke svømmehallene satser på garderober hvor det faktisk går an å gjemme seg litt bort. Da kan familiene gå i dusjen og hjelpe barna om de syns de er for små til å være alene, og slippe å gå inn i motsatt garderobe! Bare at det var et par ekstra avlukker i dusjen hadde jo gjort mye, så kunne de som var av samme kjønn dusjet der det ikke var avlukke og de som hadde med motsatt kjønn brukt skilleveggen for det den er god for. I badetøy må vi tåle å se hverandre, trossalt.. Anonymous poster hash: 605ba...f18
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #48 Skrevet 7. mars 2014 #45. Du er slem. Stakkars barn som du bevisst gjør dette mot. Ondskapsfull er du. Er jo ikke barnets skyld at han ikke kan være trygg alene i en herregarderobe. Anonymous poster hash: c93e8...8fd
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #49 Skrevet 7. mars 2014 #45. Du er slem. Stakkars barn som du bevisst gjør dette mot. Ondskapsfull er du. Er jo ikke barnets skyld at han ikke kan være trygg alene i en herregarderobe. Anonymous poster hash: c93e8...8fd Det er ikke utrygt for gutter å gå i garderoben i svømmehallen. Gutter som går på skole har ingenting i jentegarderoben å gjøre. Som alenemor til en gutt med svært liten mulighet til å gå i svømmehallen med kjente menn kan jeg likevel ikke forstå den grenseløse egoismen og mangelen på hensyn enkelte guttemødre utviser. Meg, meg, meg og mine! Anonymous poster hash: f293d...2a2
Øyne som ser!! Skrevet 8. mars 2014 #50 Skrevet 8. mars 2014 Hvorfor kan se ikke bare få båser i offentlige avømnehaller rundt om i landet så folk kan gå i svømmehallen som en familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå