Englenemine Skrevet 8. mars 2014 #101 Skrevet 8. mars 2014 Hva er det du anonyme skriver??? Er du gal i hodet? Vil du si at du som 7 år gammel jente hadde syntes det var kult å se en pedofil kvinne fingre seg fremfor deg i dusjen på en svømmehall??? Eller mener du fordi det var en gutt så er det annerledes? Som guttemamma blir jeg skikkelig provosert av forskjellene noen mener det er mellom en gutt på 6 og jente på 6! Den mannen som hadde runket foran min sønn i en svømmehall hadde manglet noe å runke med etter jeg hadde vært ferdig med han !
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #102 Skrevet 8. mars 2014 Hvor mange voldtekter eller andre seksuelle overgrep mot gutter i småskolealder, har det egentlig skjedd i herregatderober de siste 5 årene? Jeg har ikke hørt om noen. Anonymous poster hash: 37958...0e8 For under ett år siden stod en voksen mann og runket i herregarderoben i Stavanger svømmehall, mens han kikket på en skolegutt. Det var få folk i bassenget og garderoben. Skolegutten var rask ut av garderoben, men sa ingenting til sin mor før de var kommet hjem, fordi han var redd (-han trodde han selv hadde gjort noe galt). Hjemme var det for sent å gi beskjed til svømmehallen siden mannen da antageligvis var borte. De har sluttet å gå dit pga de ikke har noen voksen mann til å ta følge i herregarderoben. Anonymous poster hash: 353a8...be6 Det var ikke for sent, den mannen kan komme igjen. Jeg var ute for noe lignende på min arbeidsplass og vi klarte å fakke vedkommende, kun ut i fra beskrivelsen fra en mor som fortalte via telefon. Anonymous poster hash: b813b...0e2
MammantilNurket Skrevet 8. mars 2014 #103 Skrevet 8. mars 2014 Bare et spørsmål: Ville dere sendt deres 7 år gamle datter i herregarderoben med sin far?Ja, de har gjort det flere ganger. Ser ikke helt forskjell på det. Anonymous poster hash: db80b...301 Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt uenig med deg og en anelse rystet.Hvorfor er du dypt uenig med meg og rystet? Anonymous poster hash: db80b...301 Synes du at det er ok å sette en syv år gammel jente i en situasjon hvor hun ...1) Må vise seg naken for en haug menn? 2) Eksponeres for en haug nakne menn? For meg er dette krenkende for jenta og jeg vil gå så langt som å beskrive det som et overtramp. Dessuten vil jeg tro at det er ubehagelig for mennene også. I min verden er det bare så grenseløst og fryktelig upassende ... Men det er greit å sette en gutt i samme situasjon? Anonymous poster hash: 922d1...79b Det var jo det som var poenget med spørsmålet mitt: å belyse at dette ikke er greit for hverken gutter eller jenter.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #104 Skrevet 8. mars 2014 Hva er det du anonyme skriver??? Er du gal i hodet? Vil du si at du som 7 år gammel jente hadde syntes det var kult å se en pedofil kvinne fingre seg fremfor deg i dusjen på en svømmehall??? Eller mener du fordi det var en gutt så er det annerledes? Som guttemamma blir jeg skikkelig provosert av forskjellene noen mener det er mellom en gutt på 6 og jente på 6! Den mannen som hadde runket foran min sønn i en svømmehall hadde manglet noe å runke med etter jeg hadde vært ferdig med han !Jeg så ikke akkurat det da jeg var på den alderen, men jeg fikk da se en blotter i skogen (riktignok mann) og et par par som hadde sex ute. Det var latterlig, spennende og flaut på en gang, men ikke flauere enn at vi noen ganger prøvde å spionere for å få se hva de drev med. Anonymous poster hash: 37958...0e8
Superdolly Skrevet 8. mars 2014 #105 Skrevet 8. mars 2014 Jeg lurer på hvorfor jenters følelser tydeligvis er mindre verdt enn gutters. Hvorfor skal jenter bare måtte tåle å møte klassekamerater av motsatt kjønn i garderoben? Hvorfor skal jentene måtte tåle å kle seg nakne foran disse guttene, som er for store til at de kan dusje naken i jentegarderoben selv? (Det er det HI beskriver.) Hvorfor skal jenter måtte tåle å bli gransket av jevnaldrende gutter, for så å måtte tåle slengkommentarer i etterkant om kropp og utseende? Jeg ser at en del av disse anonyme guttemammaene skriver at "det burde ikke være sånn" at man er sjenert for smågutter under ti år. Vel, det har mine jenter vært. Å møte en klassekamerat i garderoben ville for dem føltes som et overgrep. Hvorfor er dette greit? Jeg synes ikke at det burde være "eklinger" i guttegarderoben. Likevel er dette begrunnelsen for at dere ikke kna sende guttene dit. Finn en mann som kan følge, finn en svømmehall med familiegarderober eller dropp svømminga til guttene kan gå selv i riktig garderobe!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #106 Skrevet 8. mars 2014 Hva er det du anonyme skriver??? Er du gal i hodet? Vil du si at du som 7 år gammel jente hadde syntes det var kult å se en pedofil kvinne fingre seg fremfor deg i dusjen på en svømmehall??? Eller mener du fordi det var en gutt så er det annerledes? Som guttemamma blir jeg skikkelig provosert av forskjellene noen mener det er mellom en gutt på 6 og jente på 6! Den mannen som hadde runket foran min sønn i en svømmehall hadde manglet noe å runke med etter jeg hadde vært ferdig med han !Jeg så ikke akkurat det da jeg var på den alderen, men jeg fikk da se en blotter i skogen (riktignok mann) og et par par som hadde sex ute. Det var latterlig, spennende og flaut på en gang, men ikke flauere enn at vi noen ganger prøvde å spionere for å få se hva de drev med.Anonymous poster hash: 37958...0e8 En dame som hadde fingret seg selv i dusjen hadde jeg nok ikke lagt merke til. Da hadde jeg nok tatt det som at hun vasket seg. Vet ikke om jeg hadde tenkt over det i dag heller. Anonymous poster hash: 37958...0e8
Øyne som ser!! Skrevet 8. mars 2014 #107 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Jeg synes det er like pussig hver gang slike tråder kommer opp ... er dette noe å diskutere en gang? Herregarderoben er for menn - damegarderoben er for damer. Er det så ille å si at (små)gutter ikke har noe å gjøre i damegarderoben og omvendt? Det finnes grenser i samfunnet og det finnes normer for hva som er å regne som passende/upassende. Hvis disse grensene hele tiden skal tøyes kommer vi jo til slutt til å ende opp med et samfunn bestående av en gjeng hippier og naturister som freser rundt uten klær i tide og utide! mya av det du også gjør bryter med normer og grenser på hva som er passende/upassende Og har du i det hele tatt unger som er over 1 år? Skal du bestemme hvilke regler samfunnet skal? Hvis det står i svømmehallen at unger under 8 år skal ha følge av en voksen med seg inn i garderoben, hva hadde du gjort da? Endret 8. mars 2014 av Øyne som ser!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #108 Skrevet 8. mars 2014 En kvinne som fingrer seg ser akuratt ut som hun vasker seg? Hvor lenge vasker du underlivet ditt? Ser ansiktet ditt likt ut når du vasker deg som når du får orgasme? Anonymous poster hash: ce205...7ec
Englenemine Skrevet 8. mars 2014 #109 Skrevet 8. mars 2014 Er enten jentemammaer eller har så små barn enda at dere ikke innser hvor små og barnslige 6 åringer er.... Om barna blir fortalt at de ikke skal stirre og mødrene passer på de ikke gjør det i dusj/ garderobe så burde det ikke være noe problem. Noen her ignorerer det faktumet at det for en liten gutt på 6 alene i en herregarderobe kan være andre issues av ekkel art enn ei jente på 6 vil oppleve i en damegarderobe alene. Er dere så naive eller velger dere ignorere det fordi det ikke gjelder deres barn fordi de er jenter og ikke små kåte gutter som synes både kvinnekropper er nice å se på men likeså en runkende mann? Blir skikkelig kvalm av hvordan ett par anonyme svarer!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #110 Skrevet 8. mars 2014 En kvinne som fingrer seg ser akuratt ut som hun vasker seg? Hvor lenge vasker du underlivet ditt? Ser ansiktet ditt likt ut når du vasker deg som når du får orgasme? Anonymous poster hash: ce205...7ec Poenget er at jeg ikke ser så godt etter. Med mindre hun hadde lagt seg på rygg i dusjen og stønner høylydt mens hun holdt på hadde jeg sansynlig vis ikke tenkt over det. Anonymous poster hash: 37958...0e8
☆☆☆ Skrevet 8. mars 2014 #111 Skrevet 8. mars 2014 Er enten jentemammaer eller har så små barn enda at dere ikke innser hvor små og barnslige 6 åringer er.... Om barna blir fortalt at de ikke skal stirre og mødrene passer på de ikke gjør det i dusj/ garderobe så burde det ikke være noe problem. Noen her ignorerer det faktumet at det for en liten gutt på 6 alene i en herregarderobe kan være andre issues av ekkel art enn ei jente på 6 vil oppleve i en damegarderobe alene. Er dere så naive eller velger dere ignorere det fordi det ikke gjelder deres barn fordi de er jenter og ikke små kåte gutter som synes både kvinnekropper er nice å se på men likeså en runkende mann? Blir skikkelig kvalm av hvordan ett par anonyme svarer!Spørsmålet blor då korleis ein kan ta omsyn både til gutane og jentene. Eg ser to alternativ: 1. Ein får ein mann til å følge guten i herregarderoba og ei dame til å følge jenta. 2. Ein finn seg ein anna hobby fram til ein finn det greit at barnet går aleine. Alternativ 1 funkar fint for dei som ikkje er voldsomt problemorienterte. Samfunnet vårt er slik at garderobene er kjønnsdelte, og skulealder er den grensa dei fleste finn naturlig.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #112 Skrevet 8. mars 2014 Er enten jentemammaer eller har så små barn enda at dere ikke innser hvor små og barnslige 6 åringer er.... Om barna blir fortalt at de ikke skal stirre og mødrene passer på de ikke gjør det i dusj/ garderobe så burde det ikke være noe problem. Noen her ignorerer det faktumet at det for en liten gutt på 6 alene i en herregarderobe kan være andre issues av ekkel art enn ei jente på 6 vil oppleve i en damegarderobe alene. Er dere så naive eller velger dere ignorere det fordi det ikke gjelder deres barn fordi de er jenter og ikke små kåte gutter som synes både kvinnekropper er nice å se på men likeså en runkende mann? Blir skikkelig kvalm av hvordan ett par anonyme svarer!Jeg forstår at det kan være vansklig for en gutt på 6-8 å takle herregatderober alene. De er jo ofte mer uselvstendige enn jenter også. Jeg mener likevel at gjevnaldrende jenters rett til å føle seg trygge på at de ikke vil møte gutter fra klassen i garderoben går forran guttenes rett til å skifte sammen med mamma. Anonymous poster hash: 37958...0e8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #113 Skrevet 8. mars 2014 Bare et spørsmål: Ville dere sendt deres 7 år gamle datter i herregarderoben med sin far?Ja, de har gjort det flere ganger. Ser ikke helt forskjell på det. Anonymous poster hash: db80b...301 Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt uenig med deg og en anelse rystet.Hvorfor er du dypt uenig med meg og rystet? Anonymous poster hash: db80b...301 Synes du at det er ok å sette en syv år gammel jente i en situasjon hvor hun ...1) Må vise seg naken for en haug menn? 2) Eksponeres for en haug nakne menn? For meg er dette krenkende for jenta og jeg vil gå så langt som å beskrive det som et overtramp. Dessuten vil jeg tro at det er ubehagelig for mennene også. I min verden er det bare så grenseløst og fryktelig upassende ... Men det er greit å sette en gutt i samme situasjon? Anonymous poster hash: 922d1...79b Det var jo det som var poenget med spørsmålet mitt: å belyse at dette ikke er greit for hverken gutter eller jenter. Ja, jeg skjønte det etterpå, når jeg fikk lest alle innleggene. (Og beklager milelang sitering, får ikke til å redusere på mobilen, det blir bare tull hver gang.) Anonymous poster hash: 922d1...79b
MammantilNurket Skrevet 8. mars 2014 #114 Skrevet 8. mars 2014 Bare et spørsmål: Ville dere sendt deres 7 år gamle datter i herregarderoben med sin far?Ja, de har gjort det flere ganger. Ser ikke helt forskjell på det. Anonymous poster hash: db80b...301 Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt uenig med deg og en anelse rystet.Hvorfor er du dypt uenig med meg og rystet? Anonymous poster hash: db80b...301 Synes du at det er ok å sette en syv år gammel jente i en situasjon hvor hun ...1) Må vise seg naken for en haug menn? 2) Eksponeres for en haug nakne menn? For meg er dette krenkende for jenta og jeg vil gå så langt som å beskrive det som et overtramp. Dessuten vil jeg tro at det er ubehagelig for mennene også. I min verden er det bare så grenseløst og fryktelig upassende ... Men det er greit å sette en gutt i samme situasjon? Anonymous poster hash: 922d1...79b Det var jo det som var poenget med spørsmålet mitt: å belyse at dette ikke er greit for hverken gutter eller jenter. Ja, jeg skjønte det etterpå, når jeg fikk lest alle innleggene. (Og beklager milelang sitering, får ikke til å redusere på mobilen, det blir bare tull hver gang.) Anonymous poster hash: 922d1...79b Utrolig teit at det ikke går an på mobil - sliter med det samme
<3 mine søte små<3 Skrevet 8. mars 2014 #115 Skrevet 8. mars 2014 Barn er forskjellige . Noen voksne for alderen andre ikke. Om en 6 åring er med i dusjen hadde jeg gitt blanke messingen i. Jeg har med min 5 åring , han snakket med alle som var i garderoben. Men barn er nysgjerrige og de er spontane .. Er det noe de lurer på så spørr de. Synest det er helt greit. Hadde det vert en gutt på 10+ hadde det kanskje vert rart.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #116 Skrevet 8. mars 2014 Hva er det du anonyme skriver??? Er du gal i hodet? Vil du si at du som 7 år gammel jente hadde syntes det var kult å se en pedofil kvinne fingre seg fremfor deg i dusjen på en svømmehall??? Eller mener du fordi det var en gutt så er det annerledes? Som guttemamma blir jeg skikkelig provosert av forskjellene noen mener det er mellom en gutt på 6 og jente på 6! Den mannen som hadde runket foran min sønn i en svømmehall hadde manglet noe å runke med etter jeg hadde vært ferdig med han ! På Ila sitter en pedofil mann som har begått så brutale overgrep mot bittesmå barn at flere av dem er ødelagt for livet, vi snakker utlagt tarm, rullestol og sterilitet. Det er et jævla mareritt. At jeg har evnen til å differensiere på alvorlighetsgraden av overgrep betyr ikke st jeg er gal i hodet. Anonymous poster hash: f293d...2a2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #117 Skrevet 8. mars 2014 Syntes ikke gutter eller jenter for den saks skyld har noe i en annen garderobe etter at de har begynt på skolen. Tenk om de møter noen fra klassen da. Husker med gru når jeg var 10 år og en gutt på 7-8 år var med mammaen sin inn i dusjen. Og sånn han stirret på oss jentene. Var ikke noe hyggelig. Vi var helt forskrekket. Anonymous poster hash: 30113...f88
Englenemine Skrevet 8. mars 2014 #118 Skrevet 8. mars 2014 Vel du anonyme som skrev om pedoen på ila. Hvorfor mener du andre pedofile ikke ville gått så langt om de fikk mulighet i en svømmehallgarderobe noen få minutter alene med et uskyldig barn....
Hjertefru Skrevet 8. mars 2014 #119 Skrevet 8. mars 2014 Uff. Det må da gå an å finne løsninger som er gode både for små jenter og gutter her. Skolestart er jeg enig over en grei grense, men ikke noe er absolutt. Det er ikke så stor forskjell på en liten gutt eller jente på 6-7 år, begge er uskyldige skapninger som i verste fall kan bli offer for overgrep. Og da skjønner de fleste at herregarderoben er et langt" farligere" sted i så måte enn damegarderoben, uten at det skulle være nødvendig å forklare hvorfor. Jeg har også vært utsatt for glaning fra jevnaldrende da jeg var ca 10, husker det som flaut og ekkelt. Men det er nok bare barnemat mot hva enkelte voksne (menn) kan finne på å gjøre mot små gutter og jenter desverre.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #120 Skrevet 8. mars 2014 Det som irriterer meg mer enn smågutter i garderoben, om det nå hadde vært noen, er alle de som faen ikke klarer å sende ungene i dusjen nakne, men synes det er helt greit at de såvidt blir våte med badedrakta på før de løper opp i bassenget. GRISER! Anonymous poster hash: 07e26...afd
Serepta Skrevet 8. mars 2014 #121 Skrevet 8. mars 2014 Det som irriterer meg mer enn smågutter i garderoben, om det nå hadde vært noen, er alle de som faen ikke klarer å sende ungene i dusjen nakne, men synes det er helt greit at de såvidt blir våte med badedrakta på før de løper opp i bassenget. GRISER! Anonymous poster hash: 07e26...afd Her er jeg ganske enig, selv om dette er en annen diskusjon. På svømmekurset minsten går på, dusjer samtlige jenter med badedrakt . Noen har til og med badedrakt på under klærne når de kommer. (Og det har ingenting med at de fæle guttene er i deres garderobe å gjøre)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #122 Skrevet 8. mars 2014 Vel du anonyme som skrev om pedoen på ila. Hvorfor mener du andre pedofile ikke ville gått så langt om de fikk mulighet i en svømmehallgarderobe noen få minutter alene med et uskyldig barn.... Hva er det du prater om? Jeg har ikke analysert risikoen for brutale overgrep. Jeg har konstatert at lemlesting for livet er verre enn å se noen onanere. Alle de andre konklusjonene dine om min sinnstilstand og mine meninger er bare rare og ditt eget ansvar. Anonymous poster hash: f293d...2a2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #123 Skrevet 8. mars 2014 Det jeg har problemer med å forstå er hvorfor mødre med gutter som stirrer og kommenterer det de ser i garderoben mener at det er JEG som må akseptere dette. Gutter fra skolealder har ikke noe i damegarderoben å gjøre og NEI jeg skal slettes ikke finne meg i å bli kommentert fordi kropp er naturlig. Sånn er det bare og klarer ikke guttungen å beherske seg desto enda større grunn til å holde han unna damegarderoben. Jeg driter i at dere synes kropp er naturlig. Anonymous poster hash: b05bc...9e4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #124 Skrevet 8. mars 2014 Her ble en 6 år gammel jente offer for overgrep av en ungdomsskoleelev for et par år siden. Det skjedde på skoleveien. Skal alle barn slutte å gå til skolen pga dette? Hvor ofte er garderoben tom for normale menn med vettet i behold, samtidig som en pedofil og gutten deres er i garderoben? Skolealder er et tidspunkt barn bør klare seg selv i garderoben og slippe å treffe klassekamerater. Er de for små til det så må man enten holde seg hjemme, få med far/onkel/bestefar eller høre med en far utfor garderoben om han kan se etter gutten deres litt. Mine to gutter har klart seg alene i garderoben siden de var 5,5. Ofte sammen. Jeg ber ofte en som ser kjent ut med barn på samme alder om han kan se litt etter dem. Vi har og snakket om grenser, hva de skal gjøre om det blir ubehagelig i garderoben osv. En pedofil kan like gjerne prøve seg mot en 11-12åring. Så kanskje 12 åringen min bør være med meg i jentegarderoben neste gang? Anonymous poster hash: a68c0...add
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #125 Skrevet 8. mars 2014 Jeg synes det er like pussig hver gang slike tråder kommer opp ... er dette noe å diskutere en gang? Herregarderoben er for menn - damegarderoben er for damer. Er det så ille å si at (små)gutter ikke har noe å gjøre i damegarderoben og omvendt? Det finnes grenser i samfunnet og det finnes normer for hva som er å regne som passende/upassende. Hvis disse grensene hele tiden skal tøyes kommer vi jo til slutt til å ende opp med et samfunn bestående av en gjeng hippier og naturister som freser rundt uten klær i tide og utide! mya av det du også gjør bryter med normer og grenser på hva som er passende/upassende Og har du i det hele tatt unger som er over 1 år? Skal du bestemme hvilke regler samfunnet skal? Hvis det står i svømmehallen at unger under 8 år skal ha følge av en voksen med seg inn i garderoben, hva hadde du gjort da? Hvis det står i svømmehallen at unger under 8 år skal ha følge av en voksen med seg inn i garderoben. Da skal de ha følge av en voksen inn i SIN garderobe. Jeg tenker at det er også dette som står i svømmehalen til hun - mamma til adhd gutt. Det betyr ikke at gutter får bli med inn i jentegarderoben og jenter inn i guttegarderoben. Anonymous poster hash: 3a234...cfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå