mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. mars 2014 #76 Skrevet 8. mars 2014 Vi forholder oss kun til reglene i vår svømmehall,ingen under 8 alene i garderoben
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #77 Skrevet 8. mars 2014 Bare et spørsmål: Ville dere sendt deres 7 år gamle datter i herregarderoben med sin far?Nei, fra de begynte på skolen har de klart garderoben fint alene når de var i svømmehallen bare med faren. De første gangene hadde de med en venninne slik at de ikke var alene, men det var egentlig ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 37958...0e8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #78 Skrevet 8. mars 2014 Hvor mange voldtekter eller andre seksuelle overgrep mot gutter i småskolealder, har det egentlig skjedd i herregatderober de siste 5 årene? Jeg har ikke hørt om noen. Anonymous poster hash: 37958...0e8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #79 Skrevet 8. mars 2014 Bare et spørsmål: Ville dere sendt deres 7 år gamle datter i herregarderoben med sin far?Nei, fra de begynte på skolen har de klart garderoben fint alene når de var i svømmehallen bare med faren. De første gangene hadde de med en venninne slik at de ikke var alene, men det var egentlig ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 37958...0e8 Og hvorfor er det bare mor som tar med seg gutter i damegarderoben, og ikke omvendt? Det er definitivt inntrykket etter å ha lest denne tråden... Anonymous poster hash: 922d1...79b
Mamma_til_2 Skrevet 8. mars 2014 #80 Skrevet 8. mars 2014 Det må være forståelse for at en svømmehall i tjukkeste oslo og en liten hall i en småby er forskjellig...jeg skal love dere at min 7 åring aldri i verden hadde blitt sendt alene i garderoben på tøyenbadet!!! Da får dere avstå fra svømming til guttene klarer seg selv. Anonymous poster hash: c593f...f57 Poenget er at vi ikke må noe som helst,her vi bor vil vår svømmehall at alle barn under 8 skal være med i garderoben til mor eller far Slik er det i vår svømmehall og, jeg har lært mine jenter at de ikke skal stirre bare konsentrere seg om seg selv,gutter på 6-7 år har jeg ikke ett problem med for alle jeg har kommet borti i garderobesammenheng har faktisk kun brydd seg om seg selv så det er ikke noe problem om alle lærer barna sine folkeskikk
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #81 Skrevet 8. mars 2014 Enten er de alenemødre, eller så har ikke pappaene tid til å være med... Anonymous poster hash: 9eaab...332
Ugl@ ruger... Skrevet 8. mars 2014 #82 Skrevet 8. mars 2014 Enten er de alenemødre, eller så har ikke pappaene tid til å være med... Anonymous poster hash: 9eaab...332 Jeg var alenemor til gutt, men det var ikke noe stort problem, selv om han ikke hadde en pappa så var det andre menn i familien og i kretsen min som kunne følge oss. Krevde litt planlegging, men vi fikk det til. Jeg tror det er flere mødre som har vondt i viljen rett og slett. Jenter på 6-7 år, og gutter kan ofte synes det er ubehagelig å treffe feks klassekamerater i garderoben av motsatt kjønn o det har ikke noe med seksualitet å gjøre, men bluferdighet rett og slett. Jeg vet ikke om noen barn i den alderen i pubertet, men vet at mange utvikler sjenanse i den alderen. Men når det er sagt så skulle jeg gjerne sett at det var familiegarderober, dusjer med avluker. I den gamle svømmehallen var det dusjbåser i tillegg til fellesdusjen, men det finnes ikke i " badeland" garderoben.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #83 Skrevet 8. mars 2014 Jentegarderoben er til for jenter! Vær så snill å skjønne det! Jenter kan komme i puberteten helt i fra 8 års alder. At gutta fra klassen (eller fra førsteklasse for den saks skyld) skal kunne komme på skolen dagen etter å fortelle at xxx har hår på tissen er ikke akseptabelt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dersom dere guttemammaer vil at de skal gå i svømmehallen, men ikke alene i guttegarderoben, må dere finne noen som kan følge dem! Det er faktisk så enkelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jentene jeg har med å gjøre svømmer nå. Snart er begge 6 år og går på skolen og de skal få gå alene i svømmehallen (sikkert noen som synes jeg er "gal", men det er jeg ikke. De er trygge svømmere, de kan forholde seg til beskjeder fra badevaktene og kjenner dem godt etter mange års flittig bruk av hallen). Jeg vil ikke at de skal oppleve ubehageligheter av GUTTER i jentedusjen! Anonymous poster hash: b3d11...0cf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. mars 2014 #84 Skrevet 8. mars 2014 Noen svømmehaller har regler,og da må man følge disse reglene
MammantilNurket Skrevet 8. mars 2014 #85 Skrevet 8. mars 2014 Bare et spørsmål: Ville dere sendt deres 7 år gamle datter i herregarderoben med sin far?Ja, de har gjort det flere ganger. Ser ikke helt forskjell på det. Anonymous poster hash: db80b...301 Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt uenig med deg og en anelse rystet.Hvorfor er du dypt uenig med meg og rystet? Anonymous poster hash: db80b...301 Synes du at det er ok å sette en syv år gammel jente i en situasjon hvor hun ...1) Må vise seg naken for en haug menn? 2) Eksponeres for en haug nakne menn? For meg er dette krenkende for jenta og jeg vil gå så langt som å beskrive det som et overtramp. Dessuten vil jeg tro at det er ubehagelig for mennene også. I min verden er det bare så grenseløst og fryktelig upassende ...
n74 Skrevet 8. mars 2014 #86 Skrevet 8. mars 2014 Hjelpes... Jenta mi kan glane like mye som fetteren sin på fem. Barn er nysgjerrige og en seks åring er da ikke for stort for dame garderoben. Er det ubehagelig så si fra på en fin måte. Glefse til et barn funker dårlig. Bare et tips Anonymous poster hash: 68a82...b56 Enig - hilsen en jentemamma
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #87 Skrevet 8. mars 2014 Bare et spørsmål: Ville dere sendt deres 7 år gamle datter i herregarderoben med sin far?Ja, de har gjort det flere ganger. Ser ikke helt forskjell på det. Anonymous poster hash: db80b...301 Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt uenig med deg og en anelse rystet.Hvorfor er du dypt uenig med meg og rystet? Anonymous poster hash: db80b...301 Synes du at det er ok å sette en syv år gammel jente i en situasjon hvor hun ...1) Må vise seg naken for en haug menn? 2) Eksponeres for en haug nakne menn? For meg er dette krenkende for jenta og jeg vil gå så langt som å beskrive det som et overtramp. Dessuten vil jeg tro at det er ubehagelig for mennene også. I min verden er det bare så grenseløst og fryktelig upassende ... Men det er greit å sette en gutt i samme situasjon? Anonymous poster hash: 922d1...79b
Ugl@ ruger... Skrevet 8. mars 2014 #88 Skrevet 8. mars 2014 Noen svømmehaller har regler,og da må man følge disse reglene Ja,men hva er problemet med å få en mann til å følge? Jeg har selv ofte had med meg en jente eller to ekstra i damegarderoben, nå har jeg ingen gutt som trenger å følges lengre, men har selv vært i den situasjonen. Ikke noe problem å få avtalt med andre foreldre eller noen i familien. Jeg bestakk bla en av brødrene mine med lommepenger. Gutter på 8 år har ingenting i jentegarderoben å gjøre, punktum! Uavhengig av regler. Mine jenter hadde blitt kjempe lei seg om de hadde møtt en klassekamrst i dusjen og hadde trolig blånektet å gå dit igjen. De var ikke begeistret for smågutter heller i dusjen. Barn i småtrinnet tenker ikke på seksuelle ting ( normale barn), men de kan erte og tiss og diverse er flaut.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. mars 2014 #89 Skrevet 8. mars 2014 Noen svømmehaller har regler,og da må man følge disse reglene Ja,men hva er problemet med å få en mann til å følge? Jeg har selv ofte had med meg en jente eller to ekstra i damegarderoben, nå har jeg ingen gutt som trenger å følges lengre, men har selv vært i den situasjonen. Ikke noe problem å få avtalt med andre foreldre eller noen i familien. Jeg bestakk bla en av brødrene mine med lommepenger. Gutter på 8 år har ingenting i jentegarderoben å gjøre, punktum! Uavhengig av regler. Mine jenter hadde blitt kjempe lei seg om de hadde møtt en klassekamrst i dusjen og hadde trolig blånektet å gå dit igjen. De var ikke begeistret for smågutter heller i dusjen. Barn i småtrinnet tenker ikke på seksuelle ting ( normale barn), men de kan erte og tiss og diverse er flaut. Ja for mange er nok dette ett alternativ,men ikke for alle.. Vil vi i svømmehallen og ikke pappan kan,drar vi... det er ikke alltid andre kan bli med.. ikke har vi familie her og jeg kjenner ikke veldig mange menn jeg synes det hadde vært naturlig å be med i svømmehallen. De som bruker vår svømmehall forholder seg til reglene satt der.. ingen som noen gang reagerer
MammantilNurket Skrevet 8. mars 2014 #90 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Jeg synes det er like pussig hver gang slike tråder kommer opp ... er dette noe å diskutere en gang? Herregarderoben er for menn - damegarderoben er for damer. Er det så ille å si at (små)gutter ikke har noe å gjøre i damegarderoben og omvendt? Det finnes grenser i samfunnet og det finnes normer for hva som er å regne som passende/upassende. Hvis disse grensene hele tiden skal tøyes kommer vi jo til slutt til å ende opp med et samfunn bestående av en gjeng hippier og naturister som freser rundt uten klær i tide og utide! Endret 8. mars 2014 av MammantilNurket
PRobert Skrevet 8. mars 2014 #91 Skrevet 8. mars 2014 Ikke en gang gutten min på snart fem får bli med i jentegarderoben, kan ikke faren bli med oss drar vi ikke i hallen.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #92 Skrevet 8. mars 2014 Har ikke lest alle kommentarene, men skrekk og gru...det er mitt store mareritt. Men nå er gutten begynt på skolen, og i sommer øvde vi med en eldre fetter i svømmehallen. Så nå sender jeg han inn i herregarderoben. Jeg hadde heller ikke likt det. Men da sønnen var med meg, tok vi alltid plass på en ende. Fortet meg å få på han slik at han ble sendt på gangen. Og jeg sa flere ganger hvor han skulle se, som ned i bakken osv Anonymous poster hash: bc1e6...1ff
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #93 Skrevet 8. mars 2014 en gutt på 6 år er IKKE stor nok til å gå og dusje alene i mannegarderoben,bare så det er sagt. Så stor er han faktisk ikke! Men om jeg hadde tatt med min 7 åring til bassenget(ja,du leste riktig.en 7 år gammel gutt i damegarderoben,tenke seg til...)og jeg hadde tatt han i å stirre/kommentere andre som var der,hadde jeg slått ned på det med en gang.Ingen liker å bli stirret på,selv om det er fra en uskyldig liten gutt..! Anonymous poster hash: efa10...7e9 For meg høres det utrolig rart ut å ha med seg skolegutter i damegarderoben... Har 2 brødre selv og de klarte da å gå i herregarderoben når de var 6-7 år??!! Ekle griser finne du ikke bare i garderobene, de henger like mye rundt badebassenger. Man avtaler selvfølgelig på forhånd med gutten hvor lang tid han skal bruke, hva som skal gjøres og at han skal komme rett ut. Hva skjer når de drar med klassen på badetur??? De kan jo ikke dra med seg 7-10 gutter inn til damegarderoben, hvis det bare er 2 damelærere med? Her er det uansett garderobevakter så er ikke et issue... Men 6-7 åringer skjønner da masse? Det at de kommenterer pupper, tiss osv i den alderen er IKKE like uskyldig som en gutt på 2-3 år. Barn i den alderen liker noen ganger å leke dummere enn det de er, å tro noe annet er naivt.Brødrene mine elsket å kommentere pupper å fnise og peke, dette ble slått hardt ned på... Men de var uansett i guttegardroben(selvfølgelig) , så det var ikke mange anledninger de fikk akkurat. Det med stirring gjelder selvfølgelig begge kjønn, men det handler litt om settingen det skjer i. Anonymous poster hash: f93bc...168
Rediken Skrevet 8. mars 2014 #94 Skrevet 8. mars 2014 Jeg er så glad for den lokale svømmehallen har familierom med dusjer slik man slepper denne problemstillingen, alle svømmehaller og badeland burde ha slike rom. Når det er sagt er det helt uakseptabelt å kjefte på et lite barn og la det fremstå som kåte syndebukker, som enkelt av dere gjør her inne.
Fru.Frøken Skrevet 8. mars 2014 #95 Skrevet 8. mars 2014 Nå har ikke jeg barn enda, men jeg synes 7-8 år høres veldig stort ut til å være i motsatt garderobe, de klarer vel seg selv i den alderen? Noen jenter er jo på vei inn i puberteten allerede i den alderen. Jeg bryr meg nok lite om det er jenter eller gutter som stirrer, like ubehagelig uansett, men tenker på småjentene som må tåle å bli stirra på, hadde ikke likt det selv i den alderen. Husker gutta på barneskolen var veldig opptatt av å få tittet inn i dusjen til jentene ja, prøvde med speil under dør osv, så de er ikke så uskyldige lenger i 8 års alderen. Om de klarte å se noen, så pratet de ferlt om hvordan de så ut etterpå også..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #96 Skrevet 8. mars 2014 Hvor mange voldtekter eller andre seksuelle overgrep mot gutter i småskolealder, har det egentlig skjedd i herregatderober de siste 5 årene? Jeg har ikke hørt om noen. Anonymous poster hash: 37958...0e8 For under ett år siden stod en voksen mann og runket i herregarderoben i Stavanger svømmehall, mens han kikket på en skolegutt. Det var få folk i bassenget og garderoben. Skolegutten var rask ut av garderoben, men sa ingenting til sin mor før de var kommet hjem, fordi han var redd (-han trodde han selv hadde gjort noe galt). Hjemme var det for sent å gi beskjed til svømmehallen siden mannen da antageligvis var borte. De har sluttet å gå dit pga de ikke har noen voksen mann til å ta følge i herregarderoben. Anonymous poster hash: 353a8...be6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #97 Skrevet 8. mars 2014 Hvor mange voldtekter eller andre seksuelle overgrep mot gutter i småskolealder, har det egentlig skjedd i herregatderober de siste 5 årene? Jeg har ikke hørt om noen.Anonymous poster hash: 37958...0e8 For under ett år siden stod en voksen mann og runket i herregarderoben i Stavanger svømmehall, mens han kikket på en skolegutt. Det var få folk i bassenget og garderoben. Skolegutten var rask ut av garderoben, men sa ingenting til sin mor før de var kommet hjem, fordi han var redd (-han trodde han selv hadde gjort noe galt). Hjemme var det for sent å gi beskjed til svømmehallen siden mannen da antageligvis var borte. De har sluttet å gå dit pga de ikke har noen voksen mann til å ta følge i herregarderoben.Anonymous poster hash: 353a8...be6 Det var sikkert en litt ubehagelig opplevelse for gutten, men ikke noe som burde være en mors værste mareritt akkurat. For de fleste gutter ville det vell heller vært noe de fortalte kamerater om som en litt spennende episode. Tåpelig ikke å varsle svømmehallen. En del steder har de kamraovervåkning og kunne funnet mannen der og mange steder husker vaktene mange av de besøkende om de kommer ofte. Anonymous poster hash: 37958...0e8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. mars 2014 #98 Skrevet 8. mars 2014 Jeg skal love deg om at om en mann runket til synet av min sønn i svømmehallen hadde det blitt månelyst,og jo det er ett mareritt og alt annet enn spennende!!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #99 Skrevet 8. mars 2014 Hvor mange voldtekter eller andre seksuelle overgrep mot gutter i småskolealder, har det egentlig skjedd i herregatderober de siste 5 årene? Jeg har ikke hørt om noen. Anonymous poster hash: 37958...0e8 Kanskje fordi de ansatte på de aktuelle stedene er obs på det. Jeg jobber på et slikt sted og er rett og slett redd for alle ungene. Vaktene på de stedene jeg har jobbet vet hva de skal se etter og med en gang en mistenkelig person er på ferde fotfølger de vedkommende. I enkelte større badeanleggg er det gjengangere, folk vaktene vet liker å se på nakne barn. De har ikke gjort noe galt, dermed kan de ikke utestenges, men jeg kan love deg at vaktene følger med de det gjelder. Anonymous poster hash: b813b...0e2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #100 Skrevet 8. mars 2014 Jeg skal love deg om at om en mann runket til synet av min sønn i svømmehallen hadde det blitt månelyst,og jo det er ett mareritt og alt annet enn spennende!!!!! Herregud, det er klart det er helt uakseptabelt at en voksen runker foran er barn! Og det er klart det skal slås hardt med på! Men mareritt? Hvordan vil du beskrive det dersom (og Gud forby at det noengang skjer) barnet ditt ble utsatt for et grovt overgrep? Straff blottere og offentlige onanister hardt, det er helt uakseptabelt. Anonymous poster hash: f293d...2a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå