Gå til innhold

Gutter i jentedusjen - nok en gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er møkk lei "store" gutter som ihvertfall er så store at de ikke kan dusje nakne i damedusjen. Jeg klarte å la vær å kommentere det overfor moren i selve dusjen, men da han glante så det sang etter i lang tid mens vi kledte på oss valgte jeg å si til ham at han kunne trekke til seg blikket.

Mora ble forbannet og gutten ble lei seg. I følge moren "kan man ikke ta seksåringer i i forhold til hva de ser på". Dette er en gutt som da tydeligvis er så opptatt av sitt eget kjønn i forhold til jenters at han ikke en gang kan dusje naken!

Meldigen fra mora var at "han dusjet naken" - det skjedde ikke på den tiden vi rakk å komme inn i garderoben. Stelle 3 jenter i dusjen pluss oss selv (voksne damer).

Vær så snill guttemammaer! Oppdra sønnene deres! OG for all del - ikke forsvar dem for alt i verden når de åpenbart gjør noe som blir ansett av andre som ubehagelig. - Om 6 år er denne gutten 12 - er det da helt greit at han også stirrer på jentenes pupper osv  - ja og kanskje til og med klyper litt i dem "for han gjør jo ikke noe og har ikke kommet i puberteten"

Grøss og gru!

Anonymous poster hash: b3d11...0cf
Skrevet

Opplevd det samme OG kommentaren "hun har mye større pupper enn deg mamma" herregud det var flaut. Det gjør ikke noe at gutter på 6 år titter men kommentar på pupper kan jeg klare meg uten. Synes det da er på tide å få gutten ut av garderoben.

Anonymous poster hash: b05bc...9e4

Skrevet

Hjelpes... Jenta mi kan glane like mye som fetteren sin på fem. Barn er nysgjerrige og en seks åring er da ikke for stort for dame garderoben.

Er det ubehagelig så si fra på en fin måte. Glefse til et barn funker dårlig. Bare et tips ;)

Anonymous poster hash: 68a82...b56
Skrevet

Hjelpes... Jenta mi kan glane like mye som fetteren sin på fem. Barn er nysgjerrige og en seks åring er da ikke for stort for dame garderoben.

Er det ubehagelig så si fra på en fin måte. Glefse til et barn funker dårlig. Bare et tips ;)

Min datter er syv og har hørt mange ganger at puppene mine er veldig små i forskjell til de andre damene. Uffa a meg ;)

Skrevet

Jeg sa ingenting. Ble bare sjokkert. Moren kunne sagt at vi ikke kommenterer andres kropp og eventuelt sagt et beklager til meg.

Jeg synes ikke alder har noe å si men når de begynner å sammenligne pupper så synes jeg de begynner å bli for store for damegarderober.

Skrevet

Jenter glor da like mye både om de er med mor el far i garderoben slutt å fremstill guttunger på 6 som kåte griser og jentebarn uskyldige objekter!

Anonymous poster hash: ce205...7ec

Skrevet

Hva da med enda større gutter? Som atpåtil har en diagnose?

Her om dagen traff jeg på en gutt i damedusjen, ca. 11-12 år gammel. Det var tydelig at han ikke var helt som andre barn, men likevel.

Han er jo på vei inn i puberteten og han ser jo på jenter på lik linje med andre gutter.

Jeg syntes det var ubehagelig.

Anonymous poster hash: b813b...0e2
Skrevet

Jenter glor da like mye både om de er med mor el far i garderoben slutt å fremstill guttunger på 6 som kåte griser og jentebarn uskyldige objekter!

Kåte griser?

Kan du utdype?

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit at en gutt på tolv år stirrer på nakne pupper, men dette er fordi de da vet hva de gjør. At en gutt på seks år åpenbart kommenterer viser jo bare det at han er for liten til å forstå at det kan oppfattes ubehagelig. Hadde du hatt en stor kvise i panna, så hadde han kommentert det også, det er nytt/annerledes og barn undrer. Det er derimot veldig lite seksuelt. 

Anonymous poster hash: ee6e0...1f6
Skrevet

Opplevd det samme OG kommentaren "hun har mye større pupper enn deg mamma" herregud det var flaut. Det gjør ikke noe at gutter på 6 år titter men kommentar på pupper kan jeg klare meg uten. Synes det da er på tide å få gutten ut av garderoben.

En slik kommentar kunne min 2-åring og 4-åring kommet med. Ikke fordi de er så veldig opptatt av kvinnes nakne kropper, men fordi det er er noe de observerte.

Skrevet

Jeg har droppet å kommentere slike tråder tidligere, for jeg hadde ikke møtt på noen gutter over to-tre år i damegarderoben. Nå har vi begynt på babysvømming og er derfor i svømmehallen hver uke.

For to uker siden skjønte jeg hva enkelte skriver om.

Det var vinterferie og fullt av skolebarn. I dusjområdet vandrer det en skolegutt rundt med tydelig ereksjon. Gutten var nok en første-eller andreklassing. Uansett, ikke ok.

Anonymous poster hash: e17a6...309

Skrevet

Flåsete kommentar.

Går de på skolen så har de ingenting i damegarderoben å gjøre (gjelder begge kjønn). Bra dere ikke har møtt meg i garderoben med så store gutter, for jeg hadde sagt i fra. Trenger ikke være ufin når man sier i fra, går ann å si det på en pen måte.

Skrevet

Ønsker at mødrene kan lære guttene at det ikke er ok å stirre. Akkurat som vi skal lære jentene våre det samme. Jeg er ikke bluferdig, men det får være måte på!

Er han så stor at han ikke kan dusje naken i jentedusjen OG samtidig stirrer, så er han for stor for jentegarderoben!

Har vært borti flere ubehagelige episoder da jenter som kommer i for tidlig pubertet (helt nede i 8 års alder - hår på tissen og begynnende bryster) ikke tør å dusje fordi det er gutter der. DET må også respekteres! Jentegarderoben er faktisk til for jenter!

(OG for de som sier at de er for "små" til å gå alene - NEI gutter på 6 år er ikke det. De jentene jeg kjenner til er ikke for små til å klare seg i garderoben. Hårvasken blir sikkert så som så, men resten klarer de utmerket - for de har nemlig lært det av å være der mange ganger!

Anonymous poster hash: b3d11...0cf
Skrevet

Men den førsteklassegutten har jo ikke blitt kåt på en slik måte en mann blir. Det er jo han det er flaut for stakkars som det er åpenbart det har strømmet blod ut i tissen hans . Mener du å si du tror han fikk ståtiss fordi han så jenta di eller andre og ville ha sex med de???

Skrevet

en gutt på 6 år er IKKE stor nok til å gå og dusje alene i mannegarderoben,bare så det er sagt. Så stor er han faktisk ikke!

Men om jeg hadde tatt med min 7 åring til bassenget(ja,du leste riktig.en 7 år gammel gutt i damegarderoben,tenke seg til...)og jeg hadde tatt han i å stirre/kommentere andre som var der,hadde jeg slått ned på det med en gang.Ingen liker å bli stirret på,selv om det er fra en uskyldig liten gutt..!

Anonymous poster hash: efa10...7e9
Skrevet

Jeg ville aldri sendt min 5 åring i en herregarderobe alene. Lommemannen og andre tilfeller er mer utbredt i herregarderober enn damegarderober!

Skrevet

Var i svømmehallen med pappa kvar laurdag som barn frå ca 5 år, har aldri sett innsida av ei herregarderobe.

Skrevet

Synes dette er fælt. Jeg har selv sluttet å dra i svømmehallen med sønnen min, han er nesten 7 år. Men vi ble snakket til sist av en dame som mente en gutt på 6 år har ingenting i damegarderoben å gjøre.

Han er alt for liten til å klare seg selv. Har og hørt om noen mindre hyggelig episoder fra herregarderoben, og de små guttene. Så nå ser jeg faktisk for meg at min sønn får ikke vært i svømmehallen på vinteren på lenge. På sommeren har de åpent ute, da trenger vi ikke å gå i garderoben. Synes dette er veldig synd.

Anonymous poster hash: 92aae...486
Skrevet

Hva da med enda større gutter? Som atpåtil har en diagnose?

Her om dagen traff jeg på en gutt i damedusjen, ca. 11-12 år gammel. Det var tydelig at han ikke var helt som andre barn, men likevel.

Han er jo på vei inn i puberteten og han ser jo på jenter på lik linje med andre gutter.

Jeg syntes det var ubehagelig.

Anonymous poster hash: b813b...0e2

Akkurat det har jeg også opplevd. Klart, gutten måtte ha følge i dusjen, men der vi bader er det HC garderobe som de helt sikkert kunne ha benyttet. Denne gutten var synlig opphisset også. Ikke gøy da jeg hadde min 6 år gamle datter med meg.

Anonymous poster hash: e939c...64e

Skrevet

Lurer på om de samme mammaene hadde sendt sine jenter på 5-6 år alene i garderoben om de var utsatt for samme risiko som gutter på den alderen er i herregarderoben.

Garderobe på en svømmehall er vel det farligste stedet en liten gutt kan være.

Anonymous poster hash: 38e79...cbd

Skrevet

Lurer på om de samme mammaene hadde sendt sine jenter på 5-6 år alene i garderoben om de var utsatt for samme risiko som gutter på den alderen er i herregarderoben.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å sende inn min 6, snart 7 år gamle jente i jentegarderoben alene, men jeg ser for meg at det ville vært et problem for meg om det var gutten min..Det er en forskjell!

Anonymous poster hash: e939c...64e

Skrevet

Nei det hadde de ikke! Blir provosert av visse poster , skulle tro gutter på 6 år vet så mye mer om sex og samliv enn ei jente på 6. Jenter med ekstra blod i klitoris synes ikke for noen med det gjør det for gutter selv om de da ikke ha ståtiss for noe ekkel grunn. Gremmes. Skulle likt å se de sende jenta på 6 inn i damegarderobe alene om sjansen var det fantes pedofile kvinner der.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, men da ville jeg avtalt med noen på forhånd som kunne følge barnet eller så hadde jeg rett og slett latt vær å dra. En 6 år gammel gutt har ingenting i damegarderoben å gjøre.

Skrevet

Nei det hadde de ikke! Blir provosert av visse poster , skulle tro gutter på 6 år vet så mye mer om sex og samliv enn ei jente på 6. Jenter med ekstra blod i klitoris synes ikke for noen med det gjør det for gutter selv om de da ikke ha ståtiss for noe ekkel grunn. Gremmes. Skulle likt å se de sende jenta på 6 inn i damegarderobe alene om sjansen var det fantes pedofile kvinner der.

Her sporer debatten heeeelt av for min del. Slutt å sekusualiser små barn, det har ikke noe med det å gjøre.....

Skrevet

En slik kommentar kunne min 2-åring og 4-åring kommet med. Ikke fordi de er så veldig opptatt av kvinnes nakne kropper, men fordi det er er noe de observerte.

Ser den. Men det er en STOR forskjell på å få kommentarer fra egne barn i forhold til vilt fremmede.

Jeg ser diskusjonen har eskalert til kåte gutter på 6 år med ereksjon og det er ikke det jeg vil poengtere.

Jeg har ikke noe i mot barn i garderoben. Gutt eller jente. Men når de kommenterer MIN kropp blir jeg brydd og utilpass. Et barn på 6 år forstår veldig godt at man ikke skal kommentere kroppen til andre.

Jeg synes det er drøyt når en gutt sier mine pupper er store og samtlige i dusjen kaster ett blikk på meg for å se om det stemmer. Jeg forventer faktisk at mor sier på en pen måte til barnet sitt at det kan man ikke si og samtidig kanskje hvisker et beklager til meg.

Jeg er i svømmehallen for eget velvære og bli gjenstand for titting på pupper er ubehagelig for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...