Håpet om nr 3 :-) Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 jeg er i fin form men så sinsykt trøtt... sover normalt på natta. men er trøtt nesten hele dagen... føler nesten jeg går i søvne ;-)
Sokkedyret Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Har ingen råd men føler med deg! Jeg er helt utslitt!!! Måtte en tur til legen i dag og på apoteket og da var jeg helt ferdig. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb igjen. Er helt utslitt og føler meg skikkelig syk hver dag.
monson Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Jeg også! passer jo så utrolig dårlig at man ikke skal drikke mye kafe når man er gravid å da.. Er ikke noe stor kafe drikker til vanlig, men. jeg er så trøtt at jeg bare har lyst på kafe nå om dagen haha huff
Optatium Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Sove? Det er mitt eneste tips Jeg legger meg svært tidlig på kvelden, og sover middagslur hver dag Enda er jeg trøtt, men da overlever jeg i alle fall!
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2014 Sove ja, men når du legger deg i 22-22.30 tia sover til 7. er hjemme ca 16.30 middag lekser kveldsmat(unga) så de gjennom dusjen. da er klokka fort 20.00. så vanskelig å sove noe mer enn om natta:-( Kan ikke huske jeg var så her trøtt med de 2 andre. men da var jeg jo yngre å hehe... ikke at jeg er så gammal nå :-)
Sokkedyret Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Jeg legger meg i 21 tiden hver kveld. Selv om jeg har sovet på dagen.
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2014 Ja, jeg får prøve å komme meg tidligere i seng..... :-)
Kjøttmeis Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Jeg får sovet en halvtimes tid på toget hjem etter jobb, hvis ikke tar jeg en halvtime når jeg kommer hjem. Det gjør enorm forskjell for min del!
Siljekri Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Jeg var/er også utrolig trøtt og fungerte dårlig i hverdagen, spesielt første fem mnd i svangerskapet. Legen min rådet meg til å lytte til kroppen, det er en grunn til at noen kropper gir beskjed om at de trenger hvile og søvn. Lytt til kroppen din. Mitt tips er å få en sykemelding/svangerskapspenger, kanskje 40-50% til å begynne med. Det blir hvertfall ikke bedre av å presse seg videre, jeg ble bare dårligere og dårligere og sov tilslutt 18 timer i døgnet, var bare oppe å spiste innimellom..... Etter noen uker begynte kroppen å fungere igjen, men å pushe kroppen for langt i et svangerskap tror jeg ikke er heldig verken for deg eller babyen din. Lykke til
Kjøttmeis Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Kan forresten legge til at jeg har merket litt bedring nå som jeg så smått har begynt å trene igjen. Er dævvsliten samme dag, selvsagt, men føler jeg har mer energi i dagene etterpå.
Sokkedyret Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Kan forresten legge til at jeg har merket litt bedring nå som jeg så smått har begynt å trene igjen. Er dævvsliten samme dag, selvsagt, men føler jeg har mer energi i dagene etterpå. Uff ikke kom med sånt da!! Jeg klarer bare IKKE å trene nå!! Blir kvalm og svimmel av å gå en rolig tur i nabolaget. Men jeg får vel kanskje begynne å gjøre det oftere og begynne der.
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2014 Jeg var/er også utrolig trøtt og fungerte dårlig i hverdagen, spesielt første fem mnd i svangerskapet. Legen min rådet meg til å lytte til kroppen, det er en grunn til at noen kropper gir beskjed om at de trenger hvile og søvn. Lytt til kroppen din. Mitt tips er å få en sykemelding/svangerskapspenger, kanskje 40-50% til å begynne med. Det blir hvertfall ikke bedre av å presse seg videre, jeg ble bare dårligere og dårligere og sov tilslutt 18 timer i døgnet, var bare oppe å spiste innimellom..... Etter noen uker begynte kroppen å fungere igjen, men å pushe kroppen for langt i et svangerskap tror jeg ikke er heldig verken for deg eller babyen din. Lykke til Føler det ikke er lett å gå til legen å få en sjukemelding. Har flere på jobben som er gravide og jobber fullt:-) Jeg føler liksom litt på det. Har ikke mye fravær på meg selv sånn ellers på jobben. under 10 dager pr. år. men ikke lett dette. i går sovna jeg på sofaen 22 tiden våkna 00.00 fikk å la meg våkna 08 i dag. små pusla litt hjemme her i dag. kl. 13.00 var jeg helt gåen sovna frem til 16.15. Så kjenner jeg gruer meg til 100 %jobb til uka. Forgje uke var jeg 2,5 dag hjemme med sykt barn og 2 dager på kurs. en halv dag på jobb. Dette beskymrer meg litt :-(
Sokkedyret Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 Jeg 100% sykemeldt en uke. Denne uken var det bare ikke mulig å gå på jobb. Vært helt utslitt og kjempedårlig. Holder på å gå i bakken bare jeg står på kjøkkenet og lager en skive. Skal til legen igjen på tirsdag. Vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Kjenner veldig på at jeg må tilbake på jobb men skjønner ikke hvordan jeg skal klare det.
trippeltopp Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Sove ja, men når du legger deg i 22-22.30 tia sover til 7. er hjemme ca 16.30 middag lekser kveldsmat(unga) så de gjennom dusjen. da er klokka fort 20.00. så vanskelig å sove noe mer enn om natta:-( Kan ikke huske jeg var så her trøtt med de 2 andre. men da var jeg jo yngre å hehe... ikke at jeg er så gammal nå :-) Måtte slenge meg på denne. Venter nemlig også nr 3, og var IKKE sånn her m de to første. Nå er jeg helt udugelig. Kjenner meg som en søvnløs zombie 😩
Sokkedyret Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Jeg gleder meg sånn til å bli ferdig med disse ukene her!! Gleder meg til å ikke være zombie hele tiden. Håper jeg snart blir meg selv igjen!!
cici83 Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 uff jeg går også om et håp om å snart komme litt ut av dvale…. men er redd, livredd da jeg med førstemann gikk kvalm og trøtt i ni mnd og var innlagt 7 ganger for å få intrvenøs næring ;(
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 Jeg føler meg som en zombie for tiden. Jeg er sykemeldt 50% på tredje uka nå og er 10+3 i dag. Har også andre gravide i 100% jobb på min arb.plass men det hjelper ikke på min søvn så da velger jeg å tenke på mitt beste. Jeg jobber hver dag halve dager, så da sover jeg den tiden jeg er sykemeldt ca 3 timer midt på dagen så er det noen timer jobb, middag, leking med jenteungen og så fort ho er i seng i 7 tiden ca så sover jeg til ho våkner og skal i bhg forså å dra hjem og sove dagluren min. Og sånn går dagenene mine. Og takk og lov for snill mann og mamma for det hender jeg går å legger meg etter jobb også. Håper dette går over snart for kjenner at dette gjør meg deprimert og begynner å lure på om dette er virkelig det jeg vil. Og jeg som har ventet på positiv test så lenge. Men det blir nok brA til slutt Anonymous poster hash: 44e6d...d58
Sokkedyret Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Du må ikke bry deg om de andre på jobb!! Folk er forskjellig og har ulike svangerskap. Høres virkelig ikke ut som du kunne jobbet noe mer! Jeg tenker også å jobbe 50% nå framover et par uker. Etter det håper jeg å være tilbake i full stilling.
Marble Skrevet 12. mars 2014 #19 Skrevet 12. mars 2014 Trøtt ja! Sover 22-06, jobber 7-3 og kollapser et par timer på sofaen etterpå Hjelper ikke at man hele dagen på jobb går omtrent som en zombie :S Og er trøtt og sur på kvelden.. Takke seg til forståelsesfulle mannfolk sier jeg bare, snusslutt + graviditetstrøtthet og hormoner kan være heftig den tiden man er våken ;-) Har ingen tips annet enn å lytte til kroppen. Det bor et lite menneske inni deg nå, så det er endel å venne seg til, sa jordmora mi på mandag :-) <3
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #20 Skrevet 12. mars 2014 Kan jordmor sykemelde el er det bare legen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå