LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #51 Skrevet 7. mars 2014 Jeg går litt i rugg når jeg får instrukser om måling og sånt- da blir det diett og da går hjernen min i lås Da tenker jeg bare på sjokolade og sånt hehe. Så for meg var dukan optimalt - spis så mye du vil og det eneste jeg savnet i starten var frukt. Etterhvert som jeg kunne ta inn brød og sånt, så gikk jeg over på ryvita med tranebær - den med mager salami og litt agurk på + en jåplait var knall god. Og det som har vært daglig frokost i permisjonstiden. Skal finne boka og skrive skikkelig jeg La meg si det sånn, på PSMF så greier du uansett ikke spise "så mye du vil", hvis du skjønner hva jeg mener. Det er jo tilnærmet ubegrensede mengder med karbofattige grønnsaker, samt at de færreste vel uansett spiser særlig mer enn 1-2 kyllingfileter til et måltid, eller mer enn 3-400g torsk eller hva det nå er. Og 200gram mager cottage cheese er myyyye cottage cheese. Så disse diettene er nok mye av det samme.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #52 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har kjøpt feil. Har ikke kjøpt mager cottage cheese, men vanlig.... Det jeg synes er litt jobbet er dette med å måle og veie og å få alt man trenger i løpet av dagen. Det er nok ikke så masse jobb når man bare er i gang. Men på dukan, da kan man ikke spise karbonadedeig i starten? Det liker jeg faktisk veldig godt. Men man kan spise laks. Jeg må bare lese mer. Og bestemme meg hva jeg går for.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #53 Skrevet 7. mars 2014 Med Dukan får man i seg mer fett, dermed havner man ikke like lavt på kalorinivå. Det er vel der den store forskjellen ligger. På PSMF er man lav- svært lavt- på både karbo, fett og kalorier. Men også derfor kan man gå på Dukan over en lengre periode enn PSMF. Men uansett, så er det sånn at når man skal ned i vekt, så må man tenke på kaloriinntaket, men samtidig holde seg mett slik at man ikke sprekker. Da er det proteiner som gjelder, og proteinrik mat. For det er proteiner som metter. Dessuten opprettholder det til en viss grad muskelmasse, til forskjell fra andre ekstremdietter som Nutrilett osv. Du kan fint spise vanlig cottage cheese, men da i mindre mengder enn du ville kunnet med den magre varianten. Men det er ingen problem med å spise for eksempel en boks om dagen. En halv boks er 150 gram, det holder i massevis for meg, hvertfall.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #54 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har ikke muskelmasse Tviler på jeg klarer å legge i meg så masse cottage cheese i utgangspunktet hehe
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #55 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har ikke muskelmasse Tviler på jeg klarer å legge i meg så masse cottage cheese i utgangspunktet hehe Det smaker faktisk veldig godt med en skvett Fun Light oppi.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #56 Skrevet 7. mars 2014 Har kjøpt fun light med Wild berries. Håper den er god. Og mange skyr. Sa til storesøster at hun kan få dem om de er vonde Skal tilberede masse kjøtt til turen i morgen slik at jeg får komme i gang. Men er så usikker på hvordan jeg skal beregne karbohydrater, protein og fett og kalorier på grønnsakene og salaten og skyren og alt dette.. Derfor tenker jeg litt dukan dietten. Hvis man slipper å tenke så masse..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #57 Skrevet 7. mars 2014 Du trenger ikke tenke så lenge du holder deg til de rette grønnsakene. Du velger paprika, sopp, agurk, tomater, brokkoli, blomkål, asparges, issalat, grønne bønner, gressløk og spinat. Dette kan du spise nesten ubegrenset av, og du måler ikke dette opp på noen måte. Gulrot, potet, ris, erter og mais, samt kornprodukter skal du holde deg unna. Så spiser du 150-200g av det kjøttet du har. 1-2 kyllingfileter, alt etter måltid, for eksempel. Skyr er heller ikke noe problem, det er "perfekt" i forhold til fordeling av næringsstoffene, og en av de små har ca 100 kalorier i seg. De store har ca 140. Så lenge du holder deg til de matvarene som er beskrevet, så trenger du ikke "tenke". Du blir mett på normale mengder mat, for å si det sånn.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #58 Skrevet 7. mars 2014 Ok det er noe bedre da Men bare 4 måltider?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #59 Skrevet 7. mars 2014 Jeg spiser 5, frokost, lunsj, mellom, middag, kvelds. Stort sett. Kommer an på hva jeg spiser, noen ganger er jeg så mett at jeg ikke orker mellommåltid eller kvelds.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #60 Skrevet 7. mars 2014 Er det kjøtt i alle måltidene utenom mellommåltidet? Da spiser du skyr?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. mars 2014 #61 Skrevet 8. mars 2014 Neida. Jeg spiser kanskje cottage cheese med Fun Light til frokost, kyllingfilet med grønnsaker til til lunsj, skyr til mellommåltid, kjøtt/fisk/kylling med grønt til middag og Fun Light gele eller en yoplait dobbel 0% til kvelds. Eller litt omrokkeringer der, eller andre varianter. Putter gjerne inn litt cherrytomater/agurk til frokost også, for å få inn grønnsaker der også. Samme med kvelden, kan kanskje spise litt tomat som snacks, for eksempel. De daene jeg jobber, kan jeg begynne dagen med en boks tunfisk med cottage cheese og grønnsaker til, for eksempel, for da trenger jeg mer energi og en skikkelig start. Mens nå som jeg går hjemme er det jo også behov for mindre mat.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #62 Skrevet 8. mars 2014 Jeg går litt i rugg når jeg får instrukser om måling og sånt- da blir det diett og da går hjernen min i lås Da tenker jeg bare på sjokolade og sånt hehe. Så for meg var dukan optimalt - spis så mye du vil og det eneste jeg savnet i starten var frukt. Etterhvert som jeg kunne ta inn brød og sånt, så gikk jeg over på ryvita med tranebær - den med mager salami og litt agurk på + en jåplait var knall god. Og det som har vært daglig frokost i permisjonstiden. Skal finne boka og skrive skikkelig jeg Hvordan gikk det med boka? Jeg har startet i dag. Vet ikke om hodepinen kommer av det, at jeg har drukket litt lite i forhold til vanlig, kjøretur på 6-7 timer eller bare det at jeg er tett i ørene, i bihulene og rundt forbi eller om det bare er tilfeldig. Det vil vel vise seg de neste dagene. Skal prøve å drikke mer i morgen
Gjest Helle_Høygir Skrevet 10. mars 2014 #63 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er på seminar, men skal nok få boket meg opp når jeg kommer hjem imorgen Håper hodet er bedre nå
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #64 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er på seminar, men skal nok få boket meg opp når jeg kommer hjem imorgen Håper hodet er bedre nå Venter spent til imorgen Jo takk hodet er bedre, hodepinen er bedre. Men føler meg litt rar i hodet om kvelden enda.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. mars 2014 #65 Skrevet 11. mars 2014 Jeg går visst sånn litt halvveis ufrivillig/frivillig på dette her uten å være klar over det Frokost: Grønnsaksjuice bestående av saften fra 1/2 squash 1/2 grønn paprika 1 stor gulrot 1/2 most avocado Lunsj: 2 rugknekkebrød med masse agurk og Norvegia lett Middag: Fisk/kylling/svin med hva vi har av grønnsaker. Som oftest blomkål, brokkoli, grønne bønner og agurk Kvelds: Samme som frokost eller Jopple 0% joghurt med bær og litt nøtter i. Udo´s Choice Omegablanding. Er ikke sulten. Hvis jeg får noe cravings ender jeg opp med hånda nedi boksen med rå kokos. Det hjelper.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #66 Skrevet 11. mars 2014 Spennende å høre om andres erfaringer
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #67 Skrevet 11. mars 2014 Jeg landet iallefall på totalt 2 kg ned siden sist tirsdag da jeg veide meg imorges, så at det virker er det ingen tvil om. Mett og god er jeg også. Idag har jeg spist cottage cheese med cherrytomater, skyr med rips og 2 hjemmelagede karbonader med løk, hvitløk og diverse krydder i. Middagen blir kyllingfilet med spekeskinke i og grønnsaker til, og så tar jeg meg en yoplait til kvelds.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #68 Skrevet 11. mars 2014 Spent på om jeg har gått ned til torsdag. Begynte lørdag, men fredag feiret jeg, eller sprakk eller hva man kaller det og spiste en del sjokolade og is.. God start.. Har spist i dag frokost; skyr, 1 1/2 - 2 ss havrekli, 2 bløtkokte egg. Lunsj 1 +/- kyllingfilet. Mellommåltid ble 2 yoplait yoghurt. Og de var jo supergode med jordbær og bringebær Middag ble noen små biffer Blir en skyr til snart og sikkert seifilet til kvelds. Har gått tur nå på ca 20 min. Kjenner at jeg er litt rar ja.. Og veldig seksuelt frustrert om dagen.. Usikker på om det er tilfeldig
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #69 Skrevet 11. mars 2014 Går du for Dukan, du da? Siden du har havrekli?
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #70 Skrevet 11. mars 2014 Ja jeg begynte på den. Den var lettest å forholde seg til følte jeg. Da går man også på opplegg lenger. Er redd jeg fort kan sprekke imellom på pmsf. At jeg tillater meg litt av ditt og litt av datt. Kjenner jo at skulle jeg spist vanlig mat nå så hadde jeg vært sulten. Kunne slitt med å begrense meg. Nå blir det ikke veksling, men opplegg til jeg har nådd vekten og håper det skal ha god effekt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #71 Skrevet 11. mars 2014 Ja, det er nok lurt hvis du føler det passer best for deg. For min del blir det fort for mange kalorier på annen diett, og for mye fett. Jeg synes også Dukan er vanskeligere å forholde seg til enn PSMF Jeg er jo stappmett på dette her. Det er ganske likt, bare at jeg dropper alt som har karbo i og kjører mest mulig fettfritt. Som sagt, 2 kg ned på en uke, totalt 2,8 på halvannen uke som er det jeg har holdt på til nå. Kjører det ut denne uken, og så kommer jeg til å holde meg til mye av det samme, men innføre litt mer frukt og grove kornprodukter, og også grønnsaker med litt karbo i.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #72 Skrevet 11. mars 2014 For mange kalorier eller for masse fett? På hvilke dietter da? Jeg spiser jo ikke karbohydrater og lite fett. Vet ikke hvor masse jeg har gått ned enda, eller om jeg har. Skal veie meg på torsdag. Håper jeg får vært på do til da. Har tatt mageregulerende siden tirsdag og gått turen min i dag. Så håper det skal komme noe snart
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #73 Skrevet 11. mars 2014 Havrekli har jo karbo da, og egg har endel fett, hvis man spiser for mange av dem. Men ikke så mye, så om det funker er det jo ingen grunn til at du ikke skal spise det. Men her går jeg altså på PSMF, og der er det veldig strengt, så jeg skal jo ikke ha noe av noe- annet enn proteiner, omtrent. Det er i fett og karbo kaloriene sitter, så om jeg får for mye av det blir det jo flere kalorier. Siden PSMF er en ekstremdiett skal man veldig lavt i dette, samtidig som man spiser nok mat og er mett, og da er det rpoteinrik mat som gjelder og strengt regime på karbo og fett. Men det er jo nettopp derfor man ikke skal gå på det for lenge, så jeg går ut denne uka her, og så legger jeg til flere matvarer med litt mer karbo og fett. Men likevel moderate mengder.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #74 Skrevet 11. mars 2014 Jeg skal spise 1 1/2 - 2 ss havrekli hver dag. Og kan spise 2 egg med plomme og så masse eggehvite som jeg vil. Det er jo ikke så masse. Får ikke spise grønnsaker eller salat i den første fasen. Om det hjelper vet jeg ikke enda, håper jo selvfølgelig
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #75 Skrevet 11. mars 2014 Neida, mye er det ikke Men 98 kcal i et egg, så noen kalorier blir det jo. Men det er totalen som teller, så 2 egg er ikke noe problem så lenge man ellers havner på et greit nivå. Uansett er det viktigste ved vektnedgang at man finner noe man greier å holde på med over tid. Og at man får i seg tilstrekkelig med essensielle næringstoffer. Om det er den ene eller andre varianten, spiller ikke så stor rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå