trippeltopp Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 ..og hva? Jeg er så tappet for energi, og selv om jeg normalt elsker trening så sliter jeg med å klare det nå. Synes også det blir verre å finne øvelser. Pleier å løpe, men bekkenet stritter allerede imot... Har trent en gang denne uken. Skal prøve å legge inne en økt i dag og..PUH
strikkedia Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Aldri, går litt turer med hunden når jeg føler for det/må
Kjøttmeis Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har vært slapp med treningen hele høsten og vinteren, før det var jeg flink og trente 2-3 ganger i uken. Skulle starte på ny frisk etter nyttår, men ble gravid og kollapset totalt. Var fullstendig utslitt de første ukene. Nå har jeg akkurat kommet i gang med trening igjen, men holder meg til styrke (med frivekter) pga smerter i bekkenet. Håper jeg klarer å finne en eller annen form for kondisjonstrening som funker ... kanskje svømming, men det blir dyrt ettersom jeg da må betale for svømmehall i tillegg til Sats, som er dyrt nok! Når det blir bart ute kan jeg kanskje klare å sykle ... (Hater sykling inne, så spinning utgår.)
Sokkedyret Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Aldri nå for tiden. En liten tur i lavt tempo er alt jeg kanskje kan makte. Blir for svimmel og dårlig.
Lise880 Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Trente 4 ganger i uken før jeg fant ut at jeg var gravid. Hører så mange som sier forskjellige ting om hvor mye og hva man kan trene så blir litt usikker. Noen sier at man kan trene som før og andre sier man ikke kan ha puls over 160 og ikke løfte tungt. Prøver å gå litt turer nå, men har roet meg veldig med styrketreningen. Har hatt noen kondisjonsøkter men nå har jeg så ømme pupper at jeg ikke klarer å jogge engang!
Kjøttmeis Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Hva du «kan» og «ikke kan» merker du jo på kroppen, tenker jeg. Det kommer jo an på hva og hvordan du har trent tidligere. Har du aldri trent før er det vel kanskje ikke rett tidspunkt å starte på et veldig tøft program, men du som har trent såpass mye kan sikkert fortsette mer eller mindre som før, så lenge det kjennes ok ut. Det er få idretter eller treningsformer man bør unngå som gravid, men sånt som innebærer fare for fall eller slag/støt mot magen frarådes (kampsport).
Fillibobba Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Jeg trente hver dag før, nå trener jeg dagene jeg har overskudd. 4-5ggr i uken gjennomsnittlig. Bryr meg ikke så mye om puls, men har hørt noen si man ikke skal bli for varm. Meen ja, da er det vanskelig å bli sliten/trene synes nå jeg.. Men jeg stopper når jeg merker ubehag, men det merker jeg egentlig kun på chins og dips.. Løping har jeg redusert fra å løpe på 11 km/t og oppover, til å nå begynne på 9 km/t å jobbe meg mot 11 km/t ca. Må så fryktelig tisse ellers, hehe.. :-) Trening skal jo være gøy, ikke ubehagelig og mas
mammaløve Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Trente 2-3 ganger i uka før jeg ble gravid. Holdt på å trene meg opp til halvmaraton i april, så det var mest løping. Men det er redusert til ca. en gang annehver uke....jeg har tatt på treningklær flere ganger, men likevel endt opp i sofaen. Tenker jeg må lytte til kroppen, og jeg bruker opp energien min på jobb så da er det ikke mer igjen på kvelden. Må innstille meg på litt nye måter å trene på også kjenner jeg, for jeg får vondt i bekkenet av gå/stå. Løping er ganske så utelukket nå. Vant til hard, røff trening for at jeg skal føle jeg får utbytte, så dette blir en mental omstilling. Har vært og svømt med småen, og går en del tur, men har liksom ikke regnet dette med som trening. Men jeg må kanskje innfinne meg med at slike ting blir den fysiske aktiviteten kroppen min takler en stund framover.
MillaMol Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Trener zumba en gang i uken,og prøver gå mest mulig ellers.. fungerer helt greit men merker energien ikke er slik den var..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå