Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #26 Skrevet 7. mars 2014 Jeg veide 60kg og er 169 høy, og må lavt i kaloriinntak for å gå ned - 1000kcal ca pr dag. Går jeg høyere enn det går jeg ikke ned. Er på 56kg nå, gått ned på 3 uker ca. Men jeg kjenner kroppen er helt nedkjørt, slitsomt å bevege seg, prate, puste, så spørs hvor lenge det går. Sult-følelsen er borte, men ubehaget i kroppen er der. Svimmel og svak. Vil anbefale deg å øke til det dobbelte, minst. Anonymous poster hash: 229e3...1e3
LanzaroteJenta Skrevet 7. mars 2014 #27 Skrevet 7. mars 2014 Fant dette: "Ved et svært lavt kaloriinntak (under 800 kcal) vil kroppens energiforbruk skrus ned på sparebluss. Det vil si at energien blir hentet fra musklene, som dermed vil bli mindre. Mindre muskelmasse betyr lavere forbrenning. Så, når du da begynner å spise normalt igjen, vil du legge på deg enda mer som følge av den nedsatte muskelmassen som nå forbrenner mindre! Dessuten vil ikke kroppens behov for næringsstoffer dekkes på en tilfredsstillende måte ved et for lavt kaloriinntak. http://www.greteroede.no/kurs/omgreteroede/varfilosofi/articles/artid350834.html"
L-8 Skrevet 7. mars 2014 #28 Skrevet 7. mars 2014 Jeg veide 60kg og er 169 høy, og må lavt i kaloriinntak for å gå ned - 1000kcal ca pr dag. Går jeg høyere enn det går jeg ikke ned. Er på 56kg nå, gått ned på 3 uker ca. Men jeg kjenner kroppen er helt nedkjørt, slitsomt å bevege seg, prate, puste, så spørs hvor lenge det går. Sult-følelsen er borte, men ubehaget i kroppen er der. Svimmel og svak. Vil anbefale deg å øke til det dobbelte, minst. Anonymous poster hash: 229e3...1e3 Men kjære deg, du er jo tynn fra før! HI her har 30 kg mer å ta av enn deg. Du burde spise normalt og trene mer.
L-8 Skrevet 7. mars 2014 #29 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Fant dette: "Ved et svært lavt kaloriinntak (under 800 kcal) vil kroppens energiforbruk skrus ned på sparebluss. Det vil si at energien blir hentet fra musklene, som dermed vil bli mindre. Mindre muskelmasse betyr lavere forbrenning. Så, når du da begynner å spise normalt igjen, vil du legge på deg enda mer som følge av den nedsatte muskelmassen som nå forbrenner mindre! Dessuten vil ikke kroppens behov for næringsstoffer dekkes på en tilfredsstillende måte ved et for lavt kaloriinntak. http://www.greteroede.no/kurs/omgreteroede/varfilosofi/articles/artid350834.html" http://fitnessbloggen.no/ekspert-hevder-sparebluss-ikke-eksisterer/ http://fitnessbloggen.no/5-myter-ned-i-vekt/ Endret 7. mars 2014 av L-8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #30 Skrevet 7. mars 2014 Jeg veide 60kg og er 169 høy, og må lavt i kaloriinntak for å gå ned - 1000kcal ca pr dag. Går jeg høyere enn det går jeg ikke ned. Er på 56kg nå, gått ned på 3 uker ca. Men jeg kjenner kroppen er helt nedkjørt, slitsomt å bevege seg, prate, puste, så spørs hvor lenge det går. Sult-følelsen er borte, men ubehaget i kroppen er der. Svimmel og svak. Vil anbefale deg å øke til det dobbelte, minst. Anonymous poster hash: 229e3...1e3 Men kjære deg, du er jo tynn fra før! HI her har 30 kg mer å ta av enn deg. Du burde spise normalt og trene mer. Henger meg på denne og sier meg enig. Vekt på 60 kg er da helt normalt for din høyde. Jeg er 1.70 høy og veide en periode 54kg. Da var jeg nok rundt 18 år. Da var jeg mager og beinete, og foreldrene mine var redd jeg hadde spiseforstyrrelse. Når du er svimmel og føler deg uvel, så må du jo forstå at noe er feil. Begynn og spise og trene. Gå opp til rundt 60kg og ha en veltrent kropp er MYE sunnere Anonymous poster hash: 691f3...ec3
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 7. mars 2014 #31 Skrevet 7. mars 2014 Kan love deg at du hadde gått ned det samme om du hadde fulgt en normal slankeplan. 500 kalorier er sykt og du risikerer bare å gå fort opp igjen. Anonymous poster hash: 02353...aa1 Tro meg, jeg har prøvd alt. Det er enten eller. Jeg må være super streng, ellers sprekker jeg bare. Anonymous poster hash: a6460...4b1 Du kan ikke kutte ut BÅDE karbohydrater OG fett helt. Kroppen trenger begge deler, eller i hvert fall en av delene. Du kommer til å slite med helsa ganske snart, enig med dem som kaller det spiseforstyrrelse.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #32 Skrevet 7. mars 2014 Startet på ma dag med pmfs så ligger på 700-900 i kalorier pr dag, har faktisk problemer med å få i meg all maten... Anonymous poster hash: c3dbe...e43
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #33 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har en datter som sultet seg selv. Jeg ble for alvor redd den dagen håret hennes begynte å løsne. Det kan skje med deg også. Du trenger hjelp. Gå til en ernæringsfysiolog, meld deg på kurs hos Grethe Roede e.l. Anonymous poster hash: 7e897...9ca
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #34 Skrevet 7. mars 2014 Sier som L-8, at om du skal ligge lavt kalorimessig, så bør du heller prøve ut PSMF. Da får du i deg mye proteiner og mister dermed ikke så mye muskelmasse som du ellers vil gjøre. Dog er det viktig at du setter deg skikkelig inn i det, og passer på å få i deg nok vitaminer, mineraler og omega 3. Og dessuten skal man være klar over at det er en ekstremdiett som kun skal brukes over kortere tidsrom, for så å gå over på et mer normalt (men sunt) kosthold igjen. Les denne artikkelen, den er veldig informativ: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #35 Skrevet 7. mars 2014 Var ikke meningen å kuppe tråden altså Men jeg trener ca 3 ganger i uken, de dagene prøver jeg å spise litt mer jeg vet jeg høres tynn ut, men har ekstremt lite muskler, og nok fett og ta av på lår og bein. Er ingen fare for meg å gå ned litt, jeg er på ingen måte "beinete". Men jeg er enig i at måten å gå med på ikke er så bra, det kjenner jeg godt på kroppen nå, så har de siste dagene begynt å øke inntaket litt. Men har skikkelig angst for å gå opp i vekt igjen. Anonymous poster hash: 229e3...1e3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #36 Skrevet 7. mars 2014 Tok forresten blodprøver hos legen for 1 uke siden, og alt så fint ut:) Anonymous poster hash: 229e3...1e3
LanzaroteJenta Skrevet 7. mars 2014 #37 Skrevet 7. mars 2014 Fant dette: "Ved et svært lavt kaloriinntak (under 800 kcal) vil kroppens energiforbruk skrus ned på sparebluss. Det vil si at energien blir hentet fra musklene, som dermed vil bli mindre. Mindre muskelmasse betyr lavere forbrenning. Så, når du da begynner å spise normalt igjen, vil du legge på deg enda mer som følge av den nedsatte muskelmassen som nå forbrenner mindre! Dessuten vil ikke kroppens behov for næringsstoffer dekkes på en tilfredsstillende måte ved et for lavt kaloriinntak. http://www.greteroede.no/kurs/omgreteroede/varfilosofi/articles/artid350834.html" http://fitnessbloggen.no/ekspert-hevder-sparebluss-ikke-eksisterer/ http://fitnessbloggen.no/5-myter-ned-i-vekt/[/ quote] Interessant! Takk
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #38 Skrevet 7. mars 2014 Var ikke meningen å kuppe tråden altså Men jeg trener ca 3 ganger i uken, de dagene prøver jeg å spise litt mer jeg vet jeg høres tynn ut, men har ekstremt lite muskler, og nok fett og ta av på lår og bein. Er ingen fare for meg å gå ned litt, jeg er på ingen måte "beinete". Men jeg er enig i at måten å gå med på ikke er så bra, det kjenner jeg godt på kroppen nå, så har de siste dagene begynt å øke inntaket litt. Men har skikkelig angst for å gå opp i vekt igjen. Anonymous poster hash: 229e3...1e3 Kroppen din kommer ikke til å bli penere av at du fortsetter å slanke deg. Når du har "ekstremt lite muskler" så har du ihvertfall ikke godt av å gå mer ned i vekt. Du bør virkelig begynne å trene og spise mer. Anonymous poster hash: 9e739...952
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #39 Skrevet 7. mars 2014 Grunnen til lite muskler er at jeg har vært langvarig syk (2år), så først nå jeg kan trene litt igjen. Ønsker en trent, slank kropp, og det er som sagt det jeg jobber for ja:) trener mest styrketrening nå, siden vekten begynner å bli bra Anonymous poster hash: 229e3...1e3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #40 Skrevet 7. mars 2014 Grunnen til lite muskler er at jeg har vært langvarig syk (2år), så først nå jeg kan trene litt igjen. Ønsker en trent, slank kropp, og det er som sagt det jeg jobber for ja:) trener mest styrketrening nå, siden vekten begynner å bli bra Anonymous poster hash: 229e3...1e3 Jo, men det blir veldig vanskelig for deg å bygge muskler med så lavt inntak. Da hadde jeg heller med din kropp bygget muskler først og deretter eventuelt finpussa litt på flesket hvis det skulle være noe til overs. Anonymous poster hash: 9e739...952
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #41 Skrevet 7. mars 2014 Jeg gjør det motsatt, fjerner fett først, og prøver å bygge opp kroppen etterpå. Så får vi se hvordan det går:) var lei av å være feit, ville ned i vekt. Anonymous poster hash: 229e3...1e3
Leselyset Skrevet 7. mars 2014 #42 Skrevet 7. mars 2014 Beklager, men jeg vil ikke kalle deg flink her. Jeg lå på samme kcal inntak når jeg hadde anoreksi.. Vil heller riste litt vett inn i hodet på deg :/
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #43 Skrevet 7. mars 2014 HI her. Bryr meg ikke om muskelmassen går ned, jeg vil bare veie 70 kg! Anonymous poster hash: a6460...4b1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #44 Skrevet 7. mars 2014 Jeg gjør det motsatt, fjerner fett først, og prøver å bygge opp kroppen etterpå. Så får vi se hvordan det går:) var lei av å være feit, ville ned i vekt. Anonymous poster hash: 229e3...1e3 Du er svimmel, svak, har problemer med å puste og bevege deg. Jente, du må søke hjelp. Du har et forvridd syn på kroppen din og du er et vanvittig stabeist. Det du gjør nå er å ødelegge kroppen din. Du skriver at du har vært syk i to år - du må bygge kroppen din opp, ikke bryte den ned. Det er bra at du trener styrke, men du vil ha svært liten effekt av det når du ikke får i deg den næringen du trenger for at muskler skal bygges. Anonymous poster hash: 9e739...952
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #45 Skrevet 7. mars 2014 Hva skal jeg spise for å kunne bli sterkere og få muskler, men ikke gå nevneverdig opp i vekt da? Masse proteiner? Spiser nå sunt, men ganske lite. Aldri godteri, kaker ol. Anonymous poster hash: 229e3...1e3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #46 Skrevet 7. mars 2014 Spiser mye kylling og rosa fisk fra før, pluss grønnsaker, frukt, nøtter, knekkebrød, egg.. Anonymous poster hash: 229e3...1e3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #47 Skrevet 7. mars 2014 Spiser mye kylling og rosa fisk fra før, pluss grønnsaker, frukt, nøtter, knekkebrød, egg.. Anonymous poster hash: 229e3...1e3 Det høres veldig bra ut. Hvis du trener hardt styrke, så hadde jeg økt porsjonene så mye at du går opp bittelitt(!) i vekt hver uke. Anonymous poster hash: 9e739...952
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #48 Skrevet 7. mars 2014 http://fitnessbloggen.no/bulkeguide-opp-i-vekt/ Anonymous poster hash: 9e739...952
Leselyset Skrevet 7. mars 2014 #49 Skrevet 7. mars 2014 HI her. Bryr meg ikke om muskelmassen går ned, jeg vil bare veie 70 kg! Anonymous poster hash: a6460...4b1 Med de tankene der, så har du allerede, eller er på god vi inn i spiseforstyrrelse. For å si det slik, om muskelmassen minker, kommer mer oppgaver av belastning på bena i kroppen din, jeg har ødelagt meg selv, enda jeg har mye muskler nå, så endrer det ikke noe, pga mangel på kalsium og muskler over tid, brekker bena mine nå lett som en fyrstikk. I vinteren er jeg livredd glatta, et fall risikerer brudd som tar flere mnd å komme over. Sist jul lå jeg på sykehuset, sklei ned trappa utenfor huset (2 små trinn) og brakk ene ankelen, bristet 4 ribben og forstuet armen. Dette er bare en av utallige runder på sykehuset
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #50 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har gått ned 25kg ved å spise ekstremt lite over 5mnd, så det går fint ann å slanke seg på den måten. Anonymous poster hash: 2339d...7f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå