Gå til innhold

Gravid allerede etter h-spiral??

Anbefalte innlegg

Tok ut hormonspiralen torsd 13 febr (etter et snaut år) og fikk blødning etter to dager som varte i ca to uker. Siste dagene var det litt sånn av og på.. Var dette mensblødning eller?

Har ikke hatt regelmessige sykluser med spiralen, blødd litt sånn nå og da..Før spiralen hadde jeg sykluser på ca 30 dager og merket godt når jeg hadde El. Tenkte kanskje El kom ca 1 mars, men det merket jeg ingenting til..

Har derimot merket mange gravidsyptomer siste tida fra ca 26 febr. Hatt et par "hetetokter", diare (kremt..) en dag (tror det var 28 febr), murringer og stram mage, oppblåst, svimlet når jeg reiste meg fort opp, litt småkvalm. I går våknet jeg med en forferdelig hodepine som varte hele dagen, i tillegg til kvalme så jeg ikke orket tanken på mat eller kaffe.

Kan jeg ha hatt EL mens jeg blødde???

Anonymous poster hash: 38da3...048
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144125651-gravid-allerede-etter-h-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hormonspiral i 4 1/2 år, helt uten mens eller andre tegn til syklus.

Jeg blødde først i to dager etter uttak 6 nov, fikk så ny blødning kvelden 9 nov som varte i 4 døgn, jeg tok EL tester ( billigstrimler) fra 18 nov, fkk positiv EL test 26 nov og hadde kraftige EL symptomer kveld/ natten 27/28 nov. Positiv graviditetstest 11 dager senere.

Så ja, mulig å bli gravid kjapt, førse blødning er ikke nødvendigvis en ekte mens, så EL kan skje når som helst, mens kommer etter EL hvis det ikke skjer en befruktning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...