Gå til innhold

Tilbehør til hvalbiff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage hvalbiff i morgen kveld, og lurer på hva jeg kan lage som tilbehør?

Kom gjerne med gode oppskrifter om dere har :)

Anonymous poster hash: 39f0c...d62

Fortsetter under...

Skrevet

Stek hvalbiffen, lag brun saus fra bunnen av, bruk stekesjy fra hvalbiffen i sausen.. Server med poteteter, grønnsaker og tyttebærsyltetøy. Det er en slager her i huset.

Anonymous poster hash: 98f66...83b
Skrevet

Stek hvalbiffen, lag brun saus fra bunnen av, bruk stekesjy fra hvalbiffen i sausen.. Server med poteteter, grønnsaker og tyttebærsyltetøy. Det er en slager her i huset.

Det hørtes utrolig godt og enkelt ut :)

Tusen takk!

Men tar gjerne imor flere oppskrifter om noen har, er alltid kjekt å kunne teste ut litt nye ting.

Anonymous poster hash: 39f0c...d62

Skrevet

Er ikke HI, men lurer., stekes biffen som vanlig biffkjøtt, i stekepanne? Ca hvor lenge..? Mener vi hadde hvalbiff da jeg var barn, men klarer ikke å huske utseende, smak eller noe.

Anonymous poster hash: 97b3b...756

Skrevet

Her stekes den som vanlig biff  og koker den videre i sausen, da blir den veldig  mør og god :)

Skrevet

Lag sausen med sky fra kjøttet når du har stekt det og rømme, ha litt salt, pepper, litt soyasaus og løk i. Ha potet, gulrot og kålrabi ved siden av. Er det jeg er vant med, nam nam!! Vi får det aller beste kjøttet på dyret fra slektninger som er hvalfangere

Anonymous poster hash: 74d81...5b3

Annonse

Skrevet

Vet du hvordan hval blir drept? På GRUSOMT vis! De er smarte pattedyr, med barn og familier som de holder seg sammen med hele livet. Og her kommer mennesker med harpuner og seigpiner hvalene til de dør etter en times tid.. GRUSOMT! Skjønner ikke hvordan du får til å støtte dyretortur på denne måte. 

Uff! :(

Anonymous poster hash: 0c1ef...64b
Skrevet

Åh, det blir så mørt og deilig om du koker det i brunsausen. Du har fått mange gode forslag her. Smatt smatt. Vi har allerede avtalt meny for helga, men hvalbiffen i fryseren frister mer.

Skrevet

Vet du hvordan hval blir drept? På GRUSOMT vis! De er smarte pattedyr, med barn og familier som de holder seg sammen med hele livet. Og her kommer mennesker med harpuner og seigpiner hvalene til de dør etter en times tid.. GRUSOMT! Skjønner ikke hvordan du får til å støtte dyretortur på denne måte. 

Hval blir skutt på en måte som tar livet av dem med det samme. Det du snakker om, er seiglivede myter fra 80-tallet, da harpunene ikke var så bra som de er nå. Bare slapp av. Ikke for hat, men for mat.

Skrevet

Anonymous poster hash: 0c1ef...64b [/acrony

Det var ikke dette som var spørsmålet, det var tilberedninge og tilbehør.. du må lese innlegget skikkelig før du svarer vet du ;)

Skrevet

Hva med most, svart samvittighet og en ekkel dyremishandler grateng.

Anonymous poster hash: 48b5d...766

Skrevet

Helt utrolig hva kvinnfolka her inne stapper i kjeften.

Hval, scampi... Det er ingen grenser.

Anonymous poster hash: 68cda...68a
Skrevet

Hval blir skutt på en måte som tar livet av dem med det samme. Det du snakker om, er seiglivede myter fra 80-tallet, da harpunene ikke var så bra som de er nå. Bare slapp av. Ikke for hat, men for mat.

Tuller du, har du sett de japanske hvalskipene i aksjon eller. Ikke mye humant der

Anonymous poster hash: c7ec4...155

Annonse

Skrevet

Nydelig mat og elsker det.

Få dere litt stake sur megga høner ;)

Anonymous poster hash: 76879...904
Skrevet

Tuller du, har du sett de japanske hvalskipene i aksjon eller. Ikke mye humant der

Anonymous poster hash: c7ec4...155

Jeg har aldri kjøpt hvalkjøt fra Japan, men fra lokale fangere som skyter på skikkelig vis. 

Skrevet

Jeeez, so many haters...

Jada, det er fælt at dyr må dø for at vi skal få mat men sånn er nå naturen da.

Kotelettene i disken på butikken har løpt rundt og vært grisunge de også...

Så til saken:

Hvalbiff a la meg!

Skjærer biffen i strimler, vender det i egg, så i en blanding av hvetemel og Persillade.

Sprøsteker i panna med masse smør, serverer med fløtegratinerte poteter og gode grønnsaker.

Event i pitabrød med salat og hvitløksdressing.

Digg digg digg!

Anonymous poster hash: fa3e8...600

Skrevet

Jeg steker den som biff.

Lager saus av å blande en boks rømme med grillkrydder og har det i den varme pannen etter at biffen er klar. Går fort.

Serverer med ovnsstekte mandelpotet med salt og pepper eller annen krydder og dampet asparges med litt smeltet mør over.

Så utrolig godt.

Anonymous poster hash: 91c5f...9fc
Skrevet

Skjønner meg ikke på dere som synes hval er godt. Grusom smak!!! Hvorfor ikke en oksebiff istedet?

Anonymous poster hash: 32a6c...574
Skrevet

Skjønner meg ikke på dere som synes hval er godt. Grusom smak!!! Hvorfor ikke en oksebiff istedet?

Hvorfor i stede?

Jeg klarer helt fint å like begge deler :)

Skrevet

Dere som spiser hval, gjør dere dette fordi dere virkelig synes det er knallgodt eller er det fordi det er et billigere alternativ til vanlig biff? Kan bare ikke skjønne fascinasjonen av denne ekle kjøttsmaken.

Skrevet

Dere som spiser hval, gjør dere dette fordi dere virkelig synes det er knallgodt eller er det fordi det er et billigere alternativ til vanlig biff? Kan bare ikke skjønne fascinasjonen av denne ekle kjøttsmaken.

Jeg syns det er godt og det er ikke noe billigere en oksebiff heller.

Det at du syns det er ekkelt gjelder da ikke alle andre. Rart at du ikke forstår at mennesker liker forskjellig mat.

Skrevet

Det at du syns det er ekkelt gjelder da ikke alle andre. Rart at du ikke forstår at mennesker liker forskjellig mat.

Ikke lett å forstå trangsynte mennesker til tider...

Anonymous poster hash: b248e...668

Skrevet

Fordi det er nydelig godt. På grillen sommerstid, i sjysaus eller stekt som biff. Skikkelig snaddermat. Skal prøve noen av idéene herfra nedte gang :)

Anonymous poster hash: 9044e...924

Skrevet

Ikke lett å forstå trangsynte mennesker til tider...

Anonymous poster hash: b248e...668

Slike som deg selv :)

Skrevet

Jeg var ikke noe stor fan av hvalbiff da jeg var yngre, men for litt siden så fikk jeg smake hvalbiff som ikke kom ifra Rema, og det er stor forskjell på kvaliteten. Den ifra Rema pleide jeg å drukne i ketchup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...