Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Skal lage hvalbiff i morgen kveld, og lurer på hva jeg kan lage som tilbehør?Kom gjerne med gode oppskrifter om dere har Anonymous poster hash: 39f0c...d62
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Stek hvalbiffen, lag brun saus fra bunnen av, bruk stekesjy fra hvalbiffen i sausen.. Server med poteteter, grønnsaker og tyttebærsyltetøy. Det er en slager her i huset. Anonymous poster hash: 98f66...83b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Stek hvalbiffen, lag brun saus fra bunnen av, bruk stekesjy fra hvalbiffen i sausen.. Server med poteteter, grønnsaker og tyttebærsyltetøy. Det er en slager her i huset. Anonymous poster hash: 98f66...83b Det hørtes utrolig godt og enkelt ut Tusen takk! Men tar gjerne imor flere oppskrifter om noen har, er alltid kjekt å kunne teste ut litt nye ting. Anonymous poster hash: 39f0c...d62
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Er ikke HI, men lurer., stekes biffen som vanlig biffkjøtt, i stekepanne? Ca hvor lenge..? Mener vi hadde hvalbiff da jeg var barn, men klarer ikke å huske utseende, smak eller noe. Anonymous poster hash: 97b3b...756
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Her stekes den som vanlig biff og koker den videre i sausen, da blir den veldig mør og god Anonymous poster hash: 98f66...83b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Lag sausen med sky fra kjøttet når du har stekt det og rømme, ha litt salt, pepper, litt soyasaus og løk i. Ha potet, gulrot og kålrabi ved siden av. Er det jeg er vant med, nam nam!! Vi får det aller beste kjøttet på dyret fra slektninger som er hvalfangere Anonymous poster hash: 74d81...5b3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Vet du hvordan hval blir drept? På GRUSOMT vis! De er smarte pattedyr, med barn og familier som de holder seg sammen med hele livet. Og her kommer mennesker med harpuner og seigpiner hvalene til de dør etter en times tid.. GRUSOMT! Skjønner ikke hvordan du får til å støtte dyretortur på denne måte. Uff! Anonymous poster hash: 0c1ef...64b
Anne-B. Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Åh, det blir så mørt og deilig om du koker det i brunsausen. Du har fått mange gode forslag her. Smatt smatt. Vi har allerede avtalt meny for helga, men hvalbiffen i fryseren frister mer.
Anne-B. Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Vet du hvordan hval blir drept? På GRUSOMT vis! De er smarte pattedyr, med barn og familier som de holder seg sammen med hele livet. Og her kommer mennesker med harpuner og seigpiner hvalene til de dør etter en times tid.. GRUSOMT! Skjønner ikke hvordan du får til å støtte dyretortur på denne måte. Uff! Anonymous poster hash: 0c1ef...64b Hval blir skutt på en måte som tar livet av dem med det samme. Det du snakker om, er seiglivede myter fra 80-tallet, da harpunene ikke var så bra som de er nå. Bare slapp av. Ikke for hat, men for mat.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Vet du hvordan hval blir drept? På GRUSOMT vis! De er smarte pattedyr, med barn og familier som de holder seg sammen med hele livet. Og her kommer mennesker med harpuner og seigpiner hvalene til de dør etter en times tid.. GRUSOMT! Skjønner ikke hvordan du får til å støtte dyretortur på denne måte. Uff! Anonymous poster hash: 0c1ef...64b [/acrony Det var ikke dette som var spørsmålet, det var tilberedninge og tilbehør.. du må lese innlegget skikkelig før du svarer vet du Anonymous poster hash: 98f66...83b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Hva med most, svart samvittighet og en ekkel dyremishandler grateng. Anonymous poster hash: 48b5d...766
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Helt utrolig hva kvinnfolka her inne stapper i kjeften. Hval, scampi... Det er ingen grenser. Anonymous poster hash: 68cda...68a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Vet du hvordan hval blir drept? På GRUSOMT vis! De er smarte pattedyr, med barn og familier som de holder seg sammen med hele livet. Og her kommer mennesker med harpuner og seigpiner hvalene til de dør etter en times tid.. GRUSOMT! Skjønner ikke hvordan du får til å støtte dyretortur på denne måte. Uff! Anonymous poster hash: 0c1ef...64b Hval blir skutt på en måte som tar livet av dem med det samme. Det du snakker om, er seiglivede myter fra 80-tallet, da harpunene ikke var så bra som de er nå. Bare slapp av. Ikke for hat, men for mat. Tuller du, har du sett de japanske hvalskipene i aksjon eller. Ikke mye humant der Anonymous poster hash: c7ec4...155
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Nydelig mat og elsker det. Få dere litt stake sur megga høner Anonymous poster hash: 76879...904
Anne-B. Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Vet du hvordan hval blir drept? På GRUSOMT vis! De er smarte pattedyr, med barn og familier som de holder seg sammen med hele livet. Og her kommer mennesker med harpuner og seigpiner hvalene til de dør etter en times tid.. GRUSOMT! Skjønner ikke hvordan du får til å støtte dyretortur på denne måte. Uff! Anonymous poster hash: 0c1ef...64b Hval blir skutt på en måte som tar livet av dem med det samme. Det du snakker om, er seiglivede myter fra 80-tallet, da harpunene ikke var så bra som de er nå. Bare slapp av. Ikke for hat, men for mat. Tuller du, har du sett de japanske hvalskipene i aksjon eller. Ikke mye humant der Anonymous poster hash: c7ec4...155 Jeg har aldri kjøpt hvalkjøt fra Japan, men fra lokale fangere som skyter på skikkelig vis.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Jeeez, so many haters... Jada, det er fælt at dyr må dø for at vi skal få mat men sånn er nå naturen da. Kotelettene i disken på butikken har løpt rundt og vært grisunge de også... Så til saken: Hvalbiff a la meg! Skjærer biffen i strimler, vender det i egg, så i en blanding av hvetemel og Persillade. Sprøsteker i panna med masse smør, serverer med fløtegratinerte poteter og gode grønnsaker. Event i pitabrød med salat og hvitløksdressing. Digg digg digg! Anonymous poster hash: fa3e8...600
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 Jeg steker den som biff. Lager saus av å blande en boks rømme med grillkrydder og har det i den varme pannen etter at biffen er klar. Går fort. Serverer med ovnsstekte mandelpotet med salt og pepper eller annen krydder og dampet asparges med litt smeltet mør over. Så utrolig godt. Anonymous poster hash: 91c5f...9fc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 Skjønner meg ikke på dere som synes hval er godt. Grusom smak!!! Hvorfor ikke en oksebiff istedet? Anonymous poster hash: 32a6c...574
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #19 Skrevet 7. mars 2014 Skjønner meg ikke på dere som synes hval er godt. Grusom smak!!! Hvorfor ikke en oksebiff istedet? Anonymous poster hash: 32a6c...574 Hvorfor i stede? Jeg klarer helt fint å like begge deler Anonymous poster hash: 91c5f...9fc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #20 Skrevet 7. mars 2014 Dere som spiser hval, gjør dere dette fordi dere virkelig synes det er knallgodt eller er det fordi det er et billigere alternativ til vanlig biff? Kan bare ikke skjønne fascinasjonen av denne ekle kjøttsmaken. Anonymous poster hash: 32a6c...574
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #21 Skrevet 7. mars 2014 Dere som spiser hval, gjør dere dette fordi dere virkelig synes det er knallgodt eller er det fordi det er et billigere alternativ til vanlig biff? Kan bare ikke skjønne fascinasjonen av denne ekle kjøttsmaken. Anonymous poster hash: 32a6c...574 Jeg syns det er godt og det er ikke noe billigere en oksebiff heller. Det at du syns det er ekkelt gjelder da ikke alle andre. Rart at du ikke forstår at mennesker liker forskjellig mat. Anonymous poster hash: 91c5f...9fc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #22 Skrevet 7. mars 2014 Dere som spiser hval, gjør dere dette fordi dere virkelig synes det er knallgodt eller er det fordi det er et billigere alternativ til vanlig biff? Kan bare ikke skjønne fascinasjonen av denne ekle kjøttsmaken. Anonymous poster hash: 32a6c...574 Jeg syns det er godt og det er ikke noe billigere en oksebiff heller. Det at du syns det er ekkelt gjelder da ikke alle andre. Rart at du ikke forstår at mennesker liker forskjellig mat. Anonymous poster hash: 91c5f...9fc Ikke lett å forstå trangsynte mennesker til tider... Anonymous poster hash: b248e...668
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #23 Skrevet 7. mars 2014 Dere som spiser hval, gjør dere dette fordi dere virkelig synes det er knallgodt eller er det fordi det er et billigere alternativ til vanlig biff? Kan bare ikke skjønne fascinasjonen av denne ekle kjøttsmaken. Anonymous poster hash: 32a6c...574 Fordi det er nydelig godt. På grillen sommerstid, i sjysaus eller stekt som biff. Skikkelig snaddermat. Skal prøve noen av idéene herfra nedte gang Anonymous poster hash: 9044e...924
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #24 Skrevet 7. mars 2014 Dere som spiser hval, gjør dere dette fordi dere virkelig synes det er knallgodt eller er det fordi det er et billigere alternativ til vanlig biff? Kan bare ikke skjønne fascinasjonen av denne ekle kjøttsmaken. Anonymous poster hash: 32a6c...574 Jeg syns det er godt og det er ikke noe billigere en oksebiff heller. Det at du syns det er ekkelt gjelder da ikke alle andre. Rart at du ikke forstår at mennesker liker forskjellig mat. Anonymous poster hash: 91c5f...9fc Ikke lett å forstå trangsynte mennesker til tider... Anonymous poster hash: b248e...668 Slike som deg selv Anonymous poster hash: 91c5f...9fc
lavendelblomst Skrevet 7. mars 2014 #25 Skrevet 7. mars 2014 Dere som spiser hval, gjør dere dette fordi dere virkelig synes det er knallgodt eller er det fordi det er et billigere alternativ til vanlig biff? Kan bare ikke skjønne fascinasjonen av denne ekle kjøttsmaken. Anonymous poster hash: 32a6c...574 Jeg var ikke noe stor fan av hvalbiff da jeg var yngre, men for litt siden så fikk jeg smake hvalbiff som ikke kom ifra Rema, og det er stor forskjell på kvaliteten. Den ifra Rema pleide jeg å drukne i ketchup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå