Gå til innhold

Samboeren vil ikke la meg være deleier i huset hans,og han vil heller ikke gifte seg med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn sammen. Vi har vært sammen i 4 år nå. Synes det er veldig rart han ikke vil etablere seg ordentlig med meg. Ser han ikke en fremtid med meg tru?Hva trur dere?

Anonymous poster hash: b8fc9...872

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket dere ikke om dette før dere fikk barn?

Anonymous poster hash: 2616d...2b7

Skrevet

Snakket dere ikke om dette før dere fikk barn?

Anonymous poster hash: 2616d...2b7

Jo,men nå "maser" jeg på han at noe må bli gjort. Men,han er ikke interessert. Jeg prøver å ta tak i det,men han bare ror seg unna. Jeg er ikke interessert å bo i ett hus som er hans,men ikke mitt. Jeg føler ikke at vi har en fremtid sammen,når vi ikke kan etablere oss sammen.

Skrevet

Da er det bare å flytte ut. Du kommer jo aldri til å kunne opparbeide deg noe kapital. Kjøp deg egen leilighet, eller spar penger så du har om det skulle skje noe. Hvordan gjør dere det med utgifter til huset da?

Anonymous poster hash: 72468...680

Skrevet

Betaler du noe på huset annet en strøm og annet forbruk?

Skrevet

Håper for all del ikke du betaler leie til han. Gjør du det så råder jeg deg til å nekte!

Anonymous poster hash: 2a99b...433
Skrevet

Dette var du da klar over siden han har sakt det før.

Anonymous poster hash: fc866...0b0
Skrevet

Hva med å foreslå at han eier det han allerede eier i huset nå (noe som er rett og rimelig siden han sikkert gikk inn i forholdet med hus ser han alerede hadde betalt ned på lånet) men at dere betaler likt ned på lpnet fra nå, slik at du også har ulighet til å spare deg opp litt?
Jeg arva halve huset jeg og mannen bor i nå, så har skrevet særeie på dette, men alt som vi betaler på det nå er for oss begge. 

Anonymous poster hash: 444f6...7f3
Skrevet

Her må du sette hardt mot hardt. Dere har barn sammen. På tide han respekterer moren til barnet sitt :)

Skrevet

Hvis du ikke får kjøpt deg inn, så ville jeg evt. hvis du ønsker å bo og leve med han kjøpt meg en leilighet og leid den ut...? Da har du jo noe som du eier som du betaler ned på. Men da må jo han betale for kommunale avgifter osv. der dere bor nå. En løsning evt. i en periode for å se om det fungerer? Da har du jo også et sted å flytte til dersom du bestemmer deg for at dette er en dealbreaker.. For min del hadde det nok vært det da jeg alltid har sett for meg at jeg skal gifte meg, huset er jo ikke det verste for min del. Det er bare en "ting". Ekteskap er noe mye mer, og handler om at man skal velge den personen og at det i tillegg er litt vanskeligere å gå fra hverandre for min del i allefall. 

Skrevet

Da ville jeg kjøpt meg leilighet utenom og leid den ut. Sånn at du kommer inn på boligmarkedet. Så kan du ikke betale noe for hans hus, det har du da selvsagt ikke råd til ;)

Anonymous poster hash: 96c79...8a8

Skrevet

Jobber bare deltid,så spørs om jeg får meg lån til å kjøpe mitt eget?

Skrevet

kommer jo an på så mye i fht huset. Hvem tjener mest og dermed i realiteten betaler ned på lånet, hvem gjør mest av husarbeid (noe som også har en verdi), hvor mye eier han i huset fra før?

Tenker du hi at du skal overta noe av det han allerede eier, eller at du skal betale ned på en del av huset selv?

Skrevet

Jobber bare deltid,så spørs om jeg får meg lån til å kjøpe mitt eget?

Da har du vel heller ikke råd til å kjøpe halve huset hans.

Anonymous poster hash: a3a17...3c3

Skrevet

Da bør du prøve å jobbe 100%. Han kan jo bokstavelig talt kaste deg ut på dagen uten at du har noe du skulle sagt. Hva hadde du tenkt å leve av da? Betaler du ned på lånet hans? Har du noen oppsparte midler?

Anonymous poster hash: 72468...680

Skrevet

Da betaler han alt på huset og du betaler en liten husleie til ham (liten fordi du ikke har mulighet til å få etablert deg på boligmarkedet). Alle andre utgifter deler dere (mat, barnehage osv)

Anonymous poster hash: 6da19...f74
Skrevet

Håper for all del ikke du betaler leie til han. Gjør du det så råder jeg deg til å nekte!

Mener du hun skal bo gratis?

Hun måtte betalt leie om hun bodde alene.

Veldig vanlig at den som flytter inn i en annens hus betaler leie for den delen som ikke er nedbetaling på lån.

Skrevet

Hvis du jobber deltid kan jeg faktisk forstå han også. Er jo veldig mange par som har delt økonomi, og da kommer du kanskje godt ut av det økonomisk uansett? Og kanskje han ser på det som en sikkerhet for seg dersom du en gang finner ut at du vil gå fra han. Han har jo valgt å få to barn med deg, så han har nok tenkt at det er dere to. Hva sier han er grunnen til at han ikke vil gifte seg da?

Skrevet

Veldig vanlig at den som flytter inn i en annens hus betaler leie for den delen som ikke er nedbetaling på lån.

Så du mener at hun skal betale renter og ikke nedbetale på lånet og være deleier...? Eller misforsto jeg. For i såfall hadde jeg ikke akseptert det om det var meg.... Her i huset er alt delt i to utenom selve huslånet med renter og alt som er i. Jeg eier kun 20 % pga. student, og skal kjøpe meg inn mer etterhvert! Da må vi jo se hva han har betalt ned allerede og trekke fra. Det er jo mest rimelig  :tommelopp:

Skrevet

Så du mener at hun skal betale renter og ikke nedbetale på lånet og være deleier...? Eller misforsto jeg. For i såfall hadde jeg ikke akseptert det om det var meg.... Her i huset er alt delt i to utenom selve huslånet med renter og alt som er i. Jeg eier kun 20 % pga. student, og skal kjøpe meg inn mer etterhvert! Da må vi jo se hva han har betalt ned allerede og trekke fra. Det er jo mest rimelig  :tommelopp:

Men når de deler på alle andre utgifter har hun kanskje ikke nor penger igjen til å være med å betale ned på selve lånet?

Skrevet

Jeg betaler ingenting på det nå,og det har jeg heller ikke tenkt til så lenge det ikke er mitt også. Jeg har ingen oppsparte midler,men jeg tenkte jeg skulle begynne å legge av penger i mnd. Jeg føler meg ikke "trygg",når jeg bare "bor" hos han. Han har ingen interesse av at vi skal skrive noen samboerkontrakt heller. Han eier det meste av invetaret også. Så jeg sitter rett og slett med null om han skulle ha kastet meg ut i dag. Hva bør jeg gjøre? Vi har blitt enige om at jeg skal jobbe deltid,for at jeg skal ta meg av barna. Han jobber mye,og tjener veldig bra. Jeg har kunn min deltidstilling. Og ingen oppsparte midler. Han virker heller ikke til å bry seg når jeg sier at jeg vurderer å flytte ut,for at jeg ikke har noen interesse å bo i hans hus. Føler meg gelt forvirret. Jeg ønsker meg ett seriøst etablert forhold. Han bruker alle sine penger på å forbedre huset. Mens,jeg må bruke mine penger på mat,klær og diverse. Så jeg sitter ikke med mye til overs for å spare.

Skrevet

Men når de deler på alle andre utgifter har hun kanskje ikke nor penger igjen til å være med å betale ned på selve lånet?

Hvis det er tilfeller er det i såfall en unødvendig tråd å starte... Hvis hun ikke har råd til å kjøpe seg inn, hvorfor spør hun da?!

Anonymous poster hash: 1e24f...506

Skrevet

Jeg mener at man ikke kan forvente å få bo gratis.

Kanskje mer rettferdig å se på hva denne personen måtte ha betalt i mnd for å leie om de ikke hadde bodd sammen.

Er i alle fall ikke rettferdig at kun den ene skal betale for bolig.

Jeg hadde ikke latt en fyr flytte inn og skulle snylte på meg.

Skrevet

Jeg mener at man ikke kan forvente å få bo gratis.

Kanskje mer rettferdig å se på hva denne personen måtte ha betalt i mnd for å leie om de ikke hadde bodd sammen.

Er i alle fall ikke rettferdig at kun den ene skal betale for bolig.

Jeg hadde ikke latt en fyr flytte inn og skulle snylte på meg.

Nei, men det er vel akkurat derfor hun ønsker å kjøpe seg inn. Sånn at det hun betaler ikke går rett i dass?

Skrevet

Jeg betaler ingenting på det nå,og det har jeg heller ikke tenkt til så lenge det ikke er mitt også. Jeg har ingen oppsparte midler,men jeg tenkte jeg skulle begynne å legge av penger i mnd. Jeg føler meg ikke "trygg",når jeg bare "bor" hos han. Han har ingen interesse av at vi skal skrive noen samboerkontrakt heller. Han eier det meste av invetaret også. Så jeg sitter rett og slett med null om han skulle ha kastet meg ut i dag. Hva bør jeg gjøre? Vi har blitt enige om at jeg skal jobbe deltid,for at jeg skal ta meg av barna. Han jobber mye,og tjener veldig bra. Jeg har kunn min deltidstilling. Og ingen oppsparte midler. Han virker heller ikke til å bry seg når jeg sier at jeg vurderer å flytte ut,for at jeg ikke har noen interesse å bo i hans hus. Føler meg gelt forvirret. Jeg ønsker meg ett seriøst etablert forhold. Han bruker alle sine penger på å forbedre huset. Mens,jeg må bruke mine penger på mat,klær og diverse. Så jeg sitter ikke med mye til overs for å spare.

Da finner du deg en 100% jobb og dere begge tar deres del av ansvaret for ungene.

Det måtte du gjort også om dere flyttet fra hverandre for å få endene til å møtes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...