Gå til innhold

Lønn helsefagarbeider/sykepleier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er helsefagarbeider med full ansiennitet, har 197 kr i timen +tillegg. Jeg vet ikke hva sykepleiere med full ans. har, men en sykepleier jeg jobber sammen med har ca 30 kr mer i timen. Ikke akkurat stor forskjell...

Anonymous poster hash: 51a35...860

Hvor vil du jobbe da?

Tror man har flere jobb muligheter som sykepleier. Så får du arbeide med legemiddelhåndtering, prosedyrer etc etc.. Altså, du får gjøre mye mer da. Hvis du bare går etter lønna er det sikkert likegreit å bli helsefagarbeider. Kortere og lettere utdanning. Men har du ikke vgs er det vel best å bli helsefagarbeider?

Anonymous poster hash: 0d097...833

Annonse

Sykepleier, medisinsk avdeling, 8 års ansinitet. Timelønn 206 kr, tillegg 63 kr pr time. Enestet illegget jeg husker. 375 000 i årslønn. 

i september stiger jeg til 402 000 tror jeg det er..

Anonymous poster hash: 0d097...833

Sykepleier m full ansinnietet, tjener 423150 i grunnlønn.

Som sykepleier har du flere jobbmuligheter, større muligheter til videreutdanning, kan ha større ansvar på jobb, utføre flere prosedyrer. Kommer jo ann på hva du har lyst til å ha fokus på og hvor lang utdanning du kan tenke deg. Som sykepleier har du i alle fall masse valgmuligheter!

Anonymous poster hash: 4397f...5e8

Jeg er sykepleier med 10 års ansiennitet i kommune. har 405 000 grunnlønn uten tilleggene som er nesten 30% . I tillegg vil jeg gå opp 70 000 i året når jeg er ferdig med mastergrad. For ikke å snakke om alt det morsome og spennende jeg gjør. Og det er vi som har noe å si for sykepleiedriften

• 5 år senere...
På 9.6.2019 den 18.31, vilvite skrev:

Hvor mye helsefagarbeider kan tjene, hvis han har psykologisk utdanning i tillegg akkreditert som 4 års høyere utdanning 240 studie poeng?

Takker for svar :)

Hvis du er ansatt som helsefag spiller det ingen rolle at du har tatt fag i psykologi.. Så fremt du ikke klarer å forhandle deg frem til en lønn utenfor tariffen får du betalt som en helsefagarbeider. 

Anonymkode: 20e49...db9

Annonse

I følge tariffen for kommuner (2018), er grunnlønn for helsefagarbeidere 409k, sykepleier 465k. (Full ansiennitet).

Men, det er jo ingen tvil om at sykepleierfaget er veldig mye mer spennende enn helsefag. Man er ganske begrenset som helsefagarbeider i forhold til sykepleier, som nærmest har all verdens muligheter.

Anonymkode: 5b53f...a08

Som sosionom har jeg 270 pr time. Ingen problem å få jobb med 500 000 i grunnlønn, som miljøterapeut eller innen saksbehandling. Mulig dette er storbylønn, jeg har ikke prøvd arbeidsmarkedet utenfor sentralt Østland. Jeg har full ansiennitet, men nyutdannede ligger svært nær i lønn. 

Anonymkode: 1d83b...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...