Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har solgt et hus. Kjøper skulle frakte huset bort men det står her enda, selv om vi hadde muntlig avtale om henting 2012. Hva skal jeg skrive i det brevet? Hvordan skal jeg formulere meg kort og konkret? (Har nevnt denne saken for en liten stund siden her inne) Anonymous poster hash: 1386a...c13
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Hus!?? Anonymous poster hash: 796df...498 ja, det er et gammelt hus som skal brukes som hytte. Isteden for å rive det så solgte vi det. Det var tre andre hus på gården også, de er fraktet bort. (Andre kjøpere) Så vi har tenkt å bygge på tomten, men det går ikke så lenge kjøperen ikke henter huset. Anonymous poster hash: 1386a...c13
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Har kjøper betalt? Har dere kontakt? Hva oppgir de som grunn til at huset ennå ikke er hentet? På et tidspunkt må dere vel bare rive huset selv? Gi kjøper skriftlig frist, og sørg for at dere har loven på deres side... Anonymous poster hash: 32865...d1d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Har kjøper betalt? Har dere kontakt? Hva oppgir de som grunn til at huset ennå ikke er hentet? På et tidspunkt må dere vel bare rive huset selv? Gi kjøper skriftlig frist, og sørg for at dere har loven på deres side...Anonymous poster hash: 32865...d1d huset er betalt. Han har ingen grunn/unnskyldning. Jeg har snakket med advokat, hun sa vi skulle sende brev med frist. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg. Anonymous poster hash: 1386a...c13
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Formuler det så rett fram som mulig.at ettersom dere ble enige om henting av huset 2012,men enda 2 år etter har ingenting skjedd,så nå må han hente huset innen eks mai,ellers rives huset fordi dere skal bygge på tomta til det huset han har kjøpt men ikke vil hente. Skriv ivei,så kan advokaten rett opp om hu nsynes noe mangler Anonymous poster hash: 340bd...005
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Formuler det så rett fram som mulig.at ettersom dere ble enige om henting av huset 2012,men enda 2 år etter har ingenting skjedd,så nå må han hente huset innen eks mai,ellers rives huset fordi dere skal bygge på tomta til det huset han har kjøpt men ikke vil hente. Skriv ivei,så kan advokaten rett opp om hu nsynes noe mangler Anonymous poster hash: 340bd...005 kan vi skrive at huset blir revet på kjøpers regning? Hi Anonymous poster hash: 1386a...c13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå